"vieras"
Esikoinen oli mulla hivenen päälle nelikiloinen eli 4150g ja ihan luomuna syntyi alateitse. Ei tullut sen kummempia repeämiä, väliliha leikattiin ja siihen tikit mutta muuten ei muistaakseni tikkejä tarvinnut laittaa, ei ainakaan kovin montaa. Kävellen menin synnytyksen jälkeen salista osastolle ja muutenkin vointi oli todella hyvä. Kuopus oli hivenen alle nelikiloinen eli 3980 ja ihan luomuna hänkin syntyi, muutamalla tikillä selvisin hänenkin jälkeensä.
Ei varmasti pelkästään se vauvan paino vaikuta siihen synnytyksen kulkuun vaan myös missä asennossa tarjoutuu ja tosiaan se äidin lantion koko. Esim mun ex-kälyllä on molemmat lapset tulleet sektiolla vaikka painoa on ollut vaan reilut 3kg. On kuitenkin päällepäin ihan isokokoinen ihminen mutta lantion sisämitat sit ilmeisesti pienet.
Ei varmasti pelkästään se vauvan paino vaikuta siihen synnytyksen kulkuun vaan myös missä asennossa tarjoutuu ja tosiaan se äidin lantion koko. Esim mun ex-kälyllä on molemmat lapset tulleet sektiolla vaikka painoa on ollut vaan reilut 3kg. On kuitenkin päällepäin ihan isokokoinen ihminen mutta lantion sisämitat sit ilmeisesti pienet.