Maalla asuminen itseasiassa on kauppojen aukioloaikojen puolesta parempi paikka, kun ainakin tääällä on nuo kaupat olleet yhdeksään asti iltaa auki, niin kauan kuin pystyn muistamaan, varmaan viimeiset viisitoista vuotta. Se oli ensimmäinen asia, mik piti oppia silloin, kun asui kaupunkgissa, että isot marketit menee "aikaisin" kiinni.Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:En koskaan. Vielä ei ole sellaista tilannetta tullut että en olisi kyennyt ennakoimaan maitopurkkini tarvetta yms. Ja kun täällä maalla ei ole sitä kauppaa tai ruokapaikkaa mihin sännätä yks kaks niin on pakko oppia elämään myös ilman viime hetken shoppailuja.
Ja mua vaan jotenkin oksettaa asenne että "saat palkkas, älä valita". Onko se joku oikeutus räkiä lattialle kun siivooja saa palkan. Tai viedä sairas lapsi hoitoon kun hoitaja saa palkan. Tai kingetä kauppaan viis vaille kun myyjä saa kumminkin palkan.
Mä en ymmärrä ajatusmaailmaa johon ei mahdu kuin oma iso napa ja sen pyörimissuunta.
Minusta nuo aukioloajat on nykyään niin hyvät, että harvoin olen viimetipassa. Ne liikkeet tosin, jotka sulkevat aikaisemmin on asia erikseen, niissä olen usein viime tipassa. Työt loppuu melkein aina viideltä, joskus neljältä, lapsi pitää hakea päiväkodista ja kas, kello onkin vaikka mitä, kun olen valmis shoppailemaan.