Oletko sinä viimehetken asiakas kaupoissa, pikaruokapaikoissa ym..

• Viestiketjun aloittaja asiakaspalvelija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
En koskaan. Vielä ei ole sellaista tilannetta tullut että en olisi kyennyt ennakoimaan maitopurkkini tarvetta yms. Ja kun täällä maalla ei ole sitä kauppaa tai ruokapaikkaa mihin sännätä yks kaks niin on pakko oppia elämään myös ilman viime hetken shoppailuja.

Ja mua vaan jotenkin oksettaa asenne että "saat palkkas, älä valita". Onko se joku oikeutus räkiä lattialle kun siivooja saa palkan. Tai viedä sairas lapsi hoitoon kun hoitaja saa palkan. Tai kingetä kauppaan viis vaille kun myyjä saa kumminkin palkan.
Mä en ymmärrä ajatusmaailmaa johon ei mahdu kuin oma iso napa ja sen pyörimissuunta.
Maalla asuminen itseasiassa on kauppojen aukioloaikojen puolesta parempi paikka, kun ainakin tääällä on nuo kaupat olleet yhdeksään asti iltaa auki, niin kauan kuin pystyn muistamaan, varmaan viimeiset viisitoista vuotta. Se oli ensimmäinen asia, mik piti oppia silloin, kun asui kaupunkgissa, että isot marketit menee "aikaisin" kiinni.

Minusta nuo aukioloajat on nykyään niin hyvät, että harvoin olen viimetipassa. Ne liikkeet tosin, jotka sulkevat aikaisemmin on asia erikseen, niissä olen usein viime tipassa. Työt loppuu melkein aina viideltä, joskus neljältä, lapsi pitää hakea päiväkodista ja kas, kello onkin vaikka mitä, kun olen valmis shoppailemaan.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
jos kauppa menee kiinni klo 21.00 tai päiväkodin viimeinen lapsi ilmoitetaan haettavaksi klo 17.00 niin onko kaupantätien ja pk hoitajien työaika ilmoitettu päättyväksi todellakin klo 21.00 ja 17.00? todella heikkoa työn suunnittelua sanoisin.
Mä oon iltiksessä töissä ja mun duuniaika loppuu klo. 17.00. Ja sen jälkeen ei siis palkkaa saa vaikka vanhemmat hakis lapsensa millon hyvänsä. Että kylläpä se välillä korpee..
meilläkin pk menee kiinni 17.30 ja kyllä joillain lapsilla on hoitoaika siihen asti ja meidän työaika iltavuoroissa on myös tuohon. Kyllä siinä saa aika vikkelään laittaa ovet lukkoon, et kerkee sen työajalla tehä.

-
No vertauksen vuoksi esim. ekonomien keskimääräinen viikkotuntimäärä on yli 42 ja vain 58% saa jotain korvausta normaalin 37,5h ylimenevistä tunneista. Yli puolet ekonomeista tekee siis työtä ihan ilman korvausta noin tunnin päivässä!

Omasta mielestä raivostuttavimpia on ne esim. kaupungin virastot tms, joissa on lyöty puhelinpalvelu kiinni parhaimmillaan jo 10min ennen ilmoitettua sulkemisaikaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
No saako päiväkodin hoitaja palkan sinne 17.00 asti myös niinä päivinä, kun kaikki lapset on haettu neljältä ja voi lähteä kotiin?
Missä on päiväkoti, josta lapset on haettu klo 16.00 mennessä? Itse työskentelen päiväkodissa, jossa reilu 80 lasta. Päiväkoti sulkeutuu klo 17.00 ja koskaan ei ole ollut sellaista tilannetta - ei edes jouluaatonaattona, vappuaatotna, juhannusaattona - etteikö lapsia olisi ollut vähintään yksi sinne viiteen saakka...

Mutta minua se ei kyllä haittaa vaikka ovat hoitoajan loppuun saakka, minähän olen työssä. Meillä viimeinen vuoro päättyy klo 17.15 eli jos lapset haetaan ajallaan niin hyvin ehtii vielä sammutella valot, sulkea ovet jne työajalla. Joskus harvoin käy niin että lapset on haettu esim 16.50 mennessä ja silloin pääsee lähtemään jo ennen työajan loppua, eikä niitä minutteja lasketa alkasta pois :)
yleensä nuo vappuaatot, jouluaatonaatot tai muut vastaavat niin lapsia on kyllä sinne tappiin saakka. vanhemmat ilmeisesti hoitaa shoppailut ilman lapsia..

Yhteistyössä