Oletko sinä viimehetken asiakas kaupoissa, pikaruokapaikoissa ym..

  • Viestiketjun aloittaja asiakaspalvelija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Minua taasen ärsyttää myöhästelevät VANHEMMAT!!! Kun minun työaikani on merkattu loppuvan klo 17.00 niin se ei ole 1 eikä 2 kertaa viikkoon kun klo 17.05 isi/äiti soittaa että "sori hei nyt ei ehditä viideks, mutta tullaan ihen heti kun keritään!" DUH!! oikeesti!!Ihankuin en olisi tuossa vaiheessa jo huomannut että juu,eipä ehditä ei..Ja kuinkakohan moni noista vanhemmista suostuisi tekemään ylitöitä omissa töissään 3-5krt/vko noin lyhyellä varoitusajalla?!
Jos jotain tässä työssä olen oppinut, niin sen, että ÄLÄ KOSKAAN SUUNNITTELE MITÄÄN ETUKÄTEEN AIEMMIN KUIN EHKÄ N. TUNTI OLETETUN TYÖAJAN PÄÄTTYMISEN JÄLKEEN!!
Ehkäpä juuri näille vanhemmille käy niin, että tulee ihan viime hetkellä ylityö tarve. Miksi muuten kukaan jäisi notkumaan työpaikalleen eikä hakisi lapsiaan? Kaikki me haluamme kotiin.
 
brita
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Inhoa vapaasti, mutta teillä on aukioloajat ja niiden puitteissa saa asioida. Niih :xmas:
mutta sinä käyt miehen kanssa niin viime tipassa oon minäkin huomannut mutta ei se minua haittaa kun en oo töissä siellä mutta oon huomannu!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja brita:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Inhoa vapaasti, mutta teillä on aukioloajat ja niiden puitteissa saa asioida. Niih :xmas:
mutta sinä käyt miehen kanssa niin viime tipassa oon minäkin huomannut mutta ei se minua haittaa kun en oo töissä siellä mutta oon huomannu!!!
Mä en oo varmaan kertaakaan käynyt mieheni kanssa kaupassa tai ravintolassa viime tipassa :D eli Brita on nähnyt ihan omiaan.

Mutta lauantain pikavisiitti kauppaan hieman ennen kello 18 on jo perinne mulle ja lapsille :)
 
brita
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja brita:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Inhoa vapaasti, mutta teillä on aukioloajat ja niiden puitteissa saa asioida. Niih :xmas:
mutta sinä käyt miehen kanssa niin viime tipassa oon minäkin huomannut mutta ei se minua haittaa kun en oo töissä siellä mutta oon huomannu!!!
Mä en oo varmaan kertaakaan käynyt mieheni kanssa kaupassa tai ravintolassa viime tipassa :D eli Brita on nähnyt ihan omiaan.

Mutta lauantain pikavisiitti kauppaan hieman ennen kello 18 on jo perinne mulle ja lapsille :)
en tarkoittanut että yhdessä vaan molemmat teette sellasta mutta ei se ole minun asia edes oon vain huomannut! siis oon oikeesti huomannut enkä näe omiani! mutta ei se minua haittaa!
 
Afrikannorsu
parhaat tulivat sisään ja julistivat jo ovella että kerettiinhän me! ja sitten alkaa sellanen ajankanssa pohtiminen kun on mukava asioida kun ei ole enää muita asiakkaita,,,,ja oikeesti aika usein samoja naamoja. Valitettiin mooonta kertaa että vikaan vuoroon pitää laittaa 30min, eikä 15min "ylimenevää aikaa" sulkemisen jälkeen. Kassat laskettiin ja rahat vietiin aina ihan omalla jalla sitten.
 
ona
Tästä tuli mieleen kun itse pidin joskus kauppaa. Asiakkailla oli usein tapana tulla minuutti ennen sulkemisaikaa, pällistellä ja kysellä tyhmiä puoli tuntia ja mennä sitten ostamaan tuote jostain muualta. Otin tavaksi sulkea ovet 5 min. ennen sulkemisaikaa ja häipyä paikalta...
 
Minä olen.
Tosin juoksen kaupan läpi kieli vyön alla, mätän koriin vauhdissa kaiken tarvitsemani ja kurvaan kassalle viimeisten aukiolominuuttien aikana. -Silloin kun joudun viimetipassa kaupassa käymään.
Sangen harvinaista, ja nyttemmin vielä harvinaisempaa, kiitos sunnuntai-aukiolojen!
 
En koskaan. Vielä ei ole sellaista tilannetta tullut että en olisi kyennyt ennakoimaan maitopurkkini tarvetta yms. Ja kun täällä maalla ei ole sitä kauppaa tai ruokapaikkaa mihin sännätä yks kaks niin on pakko oppia elämään myös ilman viime hetken shoppailuja.

Ja mua vaan jotenkin oksettaa asenne että "saat palkkas, älä valita". Onko se joku oikeutus räkiä lattialle kun siivooja saa palkan. Tai viedä sairas lapsi hoitoon kun hoitaja saa palkan. Tai kingetä kauppaan viis vaille kun myyjä saa kumminkin palkan.
Mä en ymmärrä ajatusmaailmaa johon ei mahdu kuin oma iso napa ja sen pyörimissuunta.
 
maksava asiakas
Olen viime hetken asiakas ja saat ihan vapaasti inhota minua, en ota nokkiini. Jos kauppa on auki klo 21.00 saakka on minulla asiakkaana oikeus olla siellä tekemässä ostoksia klo 21.00 saakka.

Olen kyllä itse tarkkana siitä, että olen ulkona kaupasta ennen sen sulkemisaikaa, mutta saatan joskus tulla kauppaan vasta 5-10min ennen sen sulkemista, ottaa muutama tarvittavan tavaran ja poistua samantien kassalle.
 
En ole.

Kerran erehdyin mökkireissulle lähdön venähtäessä hakemaan grillimakkaraa ja maitopurkin 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa, ja kassaneitokaisen ilme oli niin paljon puhuva ja käytös niin töykeää, että toiste en samaa erehdystä tee....
(mä inhoan sua, kassaneiti, joka mulkoilet ja tiuskit MULLE)

Jos moinen tilanne tulee, mä haen tarpeeni kyllä kioskilta tai huoltsikalta, siellä saa sentäs palvelua. Viime hetkilläkin.
 
lastenhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
No saako päiväkodin hoitaja palkan sinne 17.00 asti myös niinä päivinä, kun kaikki lapset on haettu neljältä ja voi lähteä kotiin?
Missä on päiväkoti, josta lapset on haettu klo 16.00 mennessä? Itse työskentelen päiväkodissa, jossa reilu 80 lasta. Päiväkoti sulkeutuu klo 17.00 ja koskaan ei ole ollut sellaista tilannetta - ei edes jouluaatonaattona, vappuaatotna, juhannusaattona - etteikö lapsia olisi ollut vähintään yksi sinne viiteen saakka...

Mutta minua se ei kyllä haittaa vaikka ovat hoitoajan loppuun saakka, minähän olen työssä. Meillä viimeinen vuoro päättyy klo 17.15 eli jos lapset haetaan ajallaan niin hyvin ehtii vielä sammutella valot, sulkea ovet jne työajalla. Joskus harvoin käy niin että lapset on haettu esim 16.50 mennessä ja silloin pääsee lähtemään jo ennen työajan loppua, eikä niitä minutteja lasketa alkasta pois :)

 
dfisöb
Jos ehtii minuuttia vaille sisälle, niin kyllä siinä ehtii perheen ruokaostokset tekemään. Ei se jono kaupasta sitä ennen lopu.

Meillä ainakin lähtee kaupasta suurin osa pois sulkemisaikaan ja muutama jää myymään viimeisille matti-myöhäsille. Jos on kauppaan ehtinyt, niin palvelua saa. Ei siellä tarvitse kaikkien myyjien kupata ja viimehetken asiakkaat on usein hyvin tuottavia heräteostoksineen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En kyllä millään ymmärrä miksei kaupassa saisi sen aukioloaikana asioida, jos ei ole viivyttämässä sulkemista.
Ja eihän myyjien työaika pääty siihen kun kauppa sulkeutuu vaan heille maksetaan vielä sen jälkeisestä ajasta, joka menee kassojen sulkemiseen jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En kyllä millään ymmärrä miksei kaupassa saisi sen aukioloaikana asioida, jos ei ole viivyttämässä sulkemista.
Ja eihän myyjien työaika pääty siihen kun kauppa sulkeutuu vaan heille maksetaan vielä sen jälkeisestä ajasta, joka menee kassojen sulkemiseen jne.
Eikö ne aukioloajat olekaan asiakkaille? Enkö saa mennä klo 20.55 jos kestää sen 2min ja olen ulkona ennen klo 21? Merkitköön sitte oveen ajan jollon asiakas saa vielä mennä sisään.
 
ss
Olen kioskissa töissä. Mua ei niinkään ärsytä nämä viime hetken asiakkaat jotka pikaisesti jotain hakee, mutta ne pokerien ym koneiden pelaajat jotka seisoo siinä koneen ääressä monta tuntia ja inttävät vielä vastaan kun ilmoitan sulkevani paikan !! Se on niin raivostuttavaa!
Ja ne jotka ennen ku pitäis edes pulju avata ni repivät ovea raivona ja viittovat tulemaan aukaiseen! Sitten möykätään kun menen aukaiseen ku hän joutu odottaan! Kyllä mä oven avaan vähän ennen oikeaa aikaa jos olen tehny kaikki mitä pitää tehdä ennen aukaisua, mutta jos joku repii ovea ni en kiusallakaan aukaise sekunttiakaan ennen.
 
----
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En kyllä millään ymmärrä miksei kaupassa saisi sen aukioloaikana asioida, jos ei ole viivyttämässä sulkemista.
Ei tässä mun ymmärtääkseni olekaan kyse siitä aukioloaikana asioimisesta, vaan siitä, että tullaan kaupaan viime minuutilla ja jäädään sulkemisajan jälkeenkin vielä haahuilemaan hyllyjen väliin ja kassatyttö joutuu odottelemaan siellä näitä myöhästelijöitä päästen kotiin vasta palkanmaksun jo loputtua.

Ja kyllä se oikeasti vituttaa iltavuorossa, eri asia ainakin mulla oli silloin opiskelijana päivävuorojen kanssa, jos silloin en päässyt työvuoron loppuessa lähtemään, se ei haitannut yhtään niin paljon kuin iltavuorossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En kyllä millään ymmärrä miksei kaupassa saisi sen aukioloaikana asioida, jos ei ole viivyttämässä sulkemista.
Ja eihän myyjien työaika pääty siihen kun kauppa sulkeutuu vaan heille maksetaan vielä sen jälkeisestä ajasta, joka menee kassojen sulkemiseen jne.
Eikö ne aukioloajat olekaan asiakkaille? Enkö saa mennä klo 20.55 jos kestää sen 2min ja olen ulkona ennen klo 21? Merkitköön sitte oveen ajan jollon asiakas saa vielä mennä sisään.
Asiakkaille se aukioloaika on se, mikä siinä ovessa lukee esim meidän lähikauppa ma-pe 7-21, la 8-18, su 12-18. Silloin sinne saa mennä vaikka minuuttia ennen jos on minuutissa ulkona kaupasta :)

Tiedän toki, että osa viimehetken asiakkaista ei ole...

Mutta myyjien työaika sitten poikkeaa aukioloista, tueehan joku/jotkut myyjistä amaullakin töihin ennen kaupan aukeamista esim arkisin 6.30 tai 6.45 laittamaan paikkoja kuntoon, valot päälle, kassat valmiiksi, avaamaan ovet ja ihan maksullista työaikaa se on.

Samoin on illalla kaupan suljettua, kaupan ovet laitetaan kiinni kun kauppa sulkeutuu tai viimeisen asiakkaan jälkeen, suljetaan kassat, sammutetaan valot ja työaika päättyy esim 21.15 tai 21.30.

Myyjät ilmeisesti haluaisi päästä kotiin ennen työajan loppumista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ----:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En kyllä millään ymmärrä miksei kaupassa saisi sen aukioloaikana asioida, jos ei ole viivyttämässä sulkemista.
Ei tässä mun ymmärtääkseni olekaan kyse siitä aukioloaikana asioimisesta, vaan siitä, että tullaan kaupaan viime minuutilla ja jäädään sulkemisajan jälkeenkin vielä haahuilemaan hyllyjen väliin ja kassatyttö joutuu odottelemaan siellä näitä myöhästelijöitä päästen kotiin vasta palkanmaksun jo loputtua.

Ja kyllä se oikeasti vituttaa iltavuorossa, eri asia ainakin mulla oli silloin opiskelijana päivävuorojen kanssa, jos silloin en päässyt työvuoron loppuessa lähtemään, se ei haitannut yhtään niin paljon kuin iltavuorossa.
Okei, joku tuossa vaan vertasi viimeisen kymmenen minuutin asiakasta lattialle syljeskelijään. Minä teen itsekin vuorotyötä, usein suljen puljun ja olen monet kerrat joutunut odottamaan viimeistä asiakasta kauankin, se harmittaa, mutta viimeiseen aukiolosekuntiin asti pidän naaman peruslukemilla. :) Ja senkin jälkeen, mutta joskus esim keskellä yötä väsyttää ja harmittaa se, ettei tiedä koska pääsee pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiakkaille se aukioloaika on se, mikä siinä ovessa lukee esim meidän lähikauppa ma-pe 7-21, la 8-18, su 12-18. Silloin sinne saa mennä vaikka minuuttia ennen jos on minuutissa ulkona kaupasta :)

Tiedän toki, että osa viimehetken asiakkaista ei ole...

Mutta myyjien työaika sitten poikkeaa aukioloista, tueehan joku/jotkut myyjistä amaullakin töihin ennen kaupan aukeamista esim arkisin 6.30 tai 6.45 laittamaan paikkoja kuntoon, valot päälle, kassat valmiiksi, avaamaan ovet ja ihan maksullista työaikaa se on.

Samoin on illalla kaupan suljettua, kaupan ovet laitetaan kiinni kun kauppa sulkeutuu tai viimeisen asiakkaan jälkeen, suljetaan kassat, sammutetaan valot ja työaika päättyy esim 21.15 tai 21.30.

Myyjät ilmeisesti haluaisi päästä kotiin ennen työajan loppumista...
Jep, siskon iltavuoro loppuu klo 22. Sulkemisen jälkeen järjestelevät paikkoja valmiiksi seuraavaa päivää varten esim. lippaavat tavaroita hyllyyn. Hän ei kyl muistaakseni ole valittanut mattimyöhäisistä.
 

Yhteistyössä