oletko pullantuoksuinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän turhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Välillä olen, välillä en. Riippuu siitä innostuksesta, ajasta jne. Viimeajat ovat olleet sen verran kiireisiä ettei oikein ole jaksanut tuohon panostaa vaikka pidempään olen suunnitellut että euraavana vapaapäivänä sitten leivotaan tytön kanssa. Ja kotitekoisia sämpylöitä on jo ikävä... Toistaiseksi vielä kuvittelen äitiysloman tuovan muutosta tähän, eli sitten saan taas tehdyksi kaikkea mistä nyt vain haaveilen - jos vaan olen siinä kunnossa että ylipäätänsä jaksan jotain tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;22062800:
näin ne ihmiset ihmettelevät, ettäoletko pullantuoksuinen äiti? - Vastaa ketjuun miten voin olla hoikka, vaikka leivon paljon herkkuja :D

Peesiä.. tosin meillä ei niin hirveästi leivota herkkuja (välillä jotain marjapiirakoita, kuivakakkuja ja mokkapaloja kyllä) ja tänä vuonna olen tainnut kerran leipoa pullaa, enemmän sämpylää ja muuta suolaista ja ruoat tietysti itse. Enemmän olen karjalanpiirakan tuoksuinen äiti :rolleyes:

Mä en oikein osaa sanoa, jos määritelmänä on se että tekee kaikki ruuat alusta loppuun itse ja leipoo niin olen joo. Nautin ruoanlaitosta ja varmastikin harrastaisin sitä jos se ei olisi jo joka tapauksessa päivittäisiin must do-juttuihin kuuluva. Kakkuja leivon kaikista mieluiten, piperrän sokerikoristeita ja suklaakoristeita ihan onnessani. Tulee kausia että saatan leipoa leipää joka aamu. Jos kaurapuuroa jää aamusta, niin teen jämästä rieskaa, lapset rakastavat sitä :D Itsetehtyä marjapiirakkaa vaniljakastikkeella ei voita mikään.... :P Ihan peruspullaa en kyllä leivo, mutta esim. korvareita joissa on paljon voita ja manteleita, nam.

Mun mielestä pullantuoksuisen äidin määritelmään tosin liittyy muutakin, sellaista pehmeyttä ja tietynlaista tunnelmaa kodissa. Sitä meillä ei ole. Minä en ole pehmeä, vaan hyvinkin teräväkulmainen, hiomaton ja välillä turhankin ärhäkkä. Ulkonäöltänikään en tosiaan ole mikään pyöreä kikkaratukkainen, mutta en kyllä liitäkään pullantuoksuiseen äitiin mitään ulkonäöllistä kriteeriä....

Mä en näytä pullantuoksuiselta äidiltä vaan pullaa mussuttavalta äidiltä. Mutta joo kyllä meillä leivotaan aina välillä ja ruokaa laitetaan päivittäin ja välillä työnnetään toki eineksiäkin mikroon.
Olen suitsukkeen tuoksuinen äiti joka osaa leipoa :saint:

leivon usein pullaa joo, lapset saavat käyttää mielikuvitustaan ja vääntää kaikenlaisia tekeleitä. parasta tekmistä lasten kanssa yhdessä.

Haluaisin myös tehdä kasviksista terveellistä ruokaa alusta loppuun saakka itse mutta voimavarat eivät aina riitä tähän. ravinto on minusta tärkeä asia lastenhoitoon liittyne.

En tiedä näytänkö pullantuoksuiselta. Todennäköisesti. Kun en meikkaa ja käytän vanhaa tuulipukua usein, vaikka normaalipainoinen olen jollen hoikka.
Akateeminen tutkinto on joten aivoja joudun käyttää paljon myös. Mutta käsillä tekeminen onkivaa vaihtelua.

Olen pullantuoksuinen äiti. leivon paljon ja teen ruuat kaikki alusta alkaen itse. Nyt suunnittelen omenapiirakkaa pullataikinaan. Eilen tein sämpylöitä. Tuntuu tolle isännällekin maistuvan samal kun lapsille.

Yhteistyössä