Muita väsyneitä työssäkäyviä äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tired mother
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sen verran huikaan täältä, että aika onneksi auttaa...isompi on kohta koulussa ja sitten seuraavakin, kohta laittavat jo itse kaikki vaatteensa, etsivät aamupalat ja tuunaavat. Tietty oma kiireys siinäkin voi olla, harrastukset yms. mutta erilaista kuitenkin.

Mun päivät vaihtelevat koululaisten päivien ja harrastusten mukaan olen töissä vaihtelevasti 8.30 - 20.00 välillä, välillä vain 6 tuntia välillä yli 10 tuntia. Kuskaan siis 2 nuorinta kouluun ja käytän pojat harrastuksissa. Pääsääntöisesti mies hakee ekaluokkalaisen iltapäiväkerhosta. Minua auttaa kyllä isosti se, että liikun samaan aikaan itsekin, kun pojat harrastavat. Vaikka olen kuinka rättipoikki ennen poikien treeniä, virkistyn ja voin itse paremmin kun olen itsekin hypännyt altaaseen.

Kirjoitit, ettet aina jaksa ulkoilua, oletko itse pirteämpi jos kuitenkin jaksat? Eli auttaisiko se sinua.

Sohvaa on helppo jäädä jumiin, mutta jonkin kivan tekeminen voisi piristää, soita ystävälle ja kutsu käymään ja rupattelemaan. Etsi joku mukava kirja. Ja se ulkoilu tai jokin liikunta tekisi varmasti hyvää.

Ihanaa jos olis noin säännöllistä työn ja kodintekoa! Aamusta ylös, töihin, ruokkikset, kaupan kautta kotiin ja nähdä joka päivä avokkinsa ja lapsensa!Olen ihan kade keillä on näin! Just tein itse tuossa 12 päivän putken, aamuisin näin poikani noin puoli tuntia ennen kouluun menoa ja ukon näin nukkumassa :(. Mie pääsen illalla klo 23.30, kotona just ennen puolta yötä, suihku, syön, uni tulee yhden-kahden maissa. Herätys 7.00 että näen pojan, ukko lähtenyt jo kuuteen töihin. Pyykit, siivoukset, ruoanlaitto ja töihin kahteen/neljään. Jos neljään ehdin nähdä lasta taas ruhtinaalliset puoli tuntia. Niin ja tänään on ihan yksi vapaapäivä tässä välissä ja sit taas 6 päivää putkeen samaa mustaa paskaa.

TÄällä yksi väsynyt ilmottautuu. Ja koen jatkuvaa huonoa omaatuntoa siitä, että ei jaksa töiden jälkeen oikein mitään tehdä lasten kanssa. Sen olen huomannut, että kannattaa suoraan tarhahakureissulta mennä johonkin, jos meinaa jotain muuta tehdä kuin kotona olla. Muuten ei jaksa enää lähteä mihinkään.

Yhteistyössä