Oletko OIKEASTI kateellinen jostain asiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus jostain, yleensä se on vain hetkellistä. Noh, esim tänään olin kateellinen naapureille, jotka leikkaisivat pihalla kesäasuntonsa ruohoa yms. pihatöitä tekivät. Meillä senkun ruoho rehottaa, kun en jouda leikkaamaan. Olin siis kateellinen, kun heillä on siinä asunnollaan 2 (tai taisi olla isovanhempikin mukana eli 3) aikuista ja vain yksi kouluikäinen lapsi... ja itse yksin 5 lapsen kanssa. Nooh, oma on valintani, mutta kait sitä hetkeksi saa olla kateellinen.

Hmmm..pitkään yritin miettiä, mutta en sitten kai ole kun ei mitään tiettyä tule mieleen...
:) Kyllä varmasti jollekulle mutten ole vähän aikaan miettinyt moista :D * yrittää miettiä *

MUOKS: Nyt tiedän. No en tiedä onko kateutta, mutta haluaisin pystyä saamaan toisen lapsen vielä 28+ vuotiaana. Siis kun nyt on kinkkinen tilanne kun haluaisin takaisin kouluun ja normaalisti voisi päättää että sitten toinen lapsi kun se on ohi, mutta enpäs voikkaan suunnitella niin tarkasti.

Eli olen kateellinen niille hedelmäpommeille ;)

Jotkut kun vaan "päättävät" että saavat lapsen sen ja sen ikäisenä, käyn tämän koulun tuossa kohtaa sitten yritetään toista vauvaa ja menen tuohon työhön tuossa ja sitten vielä kolmas vauva.. Mäkin haluan!:D

Olen kuitenkin HYVIN kiitollinen tästä yhdestä MAAILMAN ihanimmasta pikkupojasta :)

Olen. Yritän olla tyytyväinen omaan elämääni ja minun "pitäisi" olla, kaikki on han hyvin ja minulla on rakkaita ihmisiä ympärilläni.

Kuitenkin on niin helppo verrata yhteen, joka on vähän samankaltaisessa elämäntilanteessa. Ja tuntuu aina saavan kaiken kaksin- tai kolminkertaisena verrattuna minuun. Joka kerta kun pääsen eteenpäin tai tapahtuu jotain, niin tämän henkilön elämässä tapahtuu vielä hienommin tai isommin. On vaikea yrittää iloita yhdestä pullasta jos vieressäoleva saa samaan hintaan kolme :D Jne.

Hyvistä ja kivoista isovanhemmista olen aina järkyttävän kateellinen, sillä meillä ei sellasia ole eikä tule. Mistään muusta en oo osannut olla koskaan kateellinen, en edes asioista joita todella haluaisin, mutta tästä sitten senkin edestä :(

Joo kyllä olen kateellinen. Ystävieni vanhemmat ottavat lapsenlapsia yökylään todella usein, soittavat että saako petteri tulla yökylään jne... Omat vanhempani+miehen vanhemmat eivät koskaan ota, eivät halua. Yhteisen kahdenkeskisen ajan puute on valtava, olen siis kateellinen!

Alkuperäinen kirjoittaja Ilokummitin:
Hyvistä ja kivoista isovanhemmista olen aina järkyttävän kateellinen, sillä meillä ei sellasia ole eikä tule. Mistään muusta en oo osannut olla koskaan kateellinen, en edes asioista joita todella haluaisin, mutta tästä sitten senkin edestä :(

peesaan tätä.
en ole osannut olla tippaakaan kateellinen jos naapuri kertoo etelänmatkasta koska se olisi meillekin mahdollinen,jos todella haluaisimme ja säästäisimme jostain muusta, tai muutenkaan rahasta.

Rahaa saa jos vie lapset pienenä hoitoon ja tekee duunia, ja arvostaa sitä, eikä sitä että saa olla omien lasten kanssa.

ja ulkonäköäni ja älykkyyttäni pidän mukiinmenevänä, samoin lapsiani.

Ainoa asia jota ei voi itse hankkia on kunnolliset isovanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja nolottaa myöntää:
olen kateellinen niille joilla on rinnat, mulla ei ole :(

Mä voisin peesata tätä.

Paljon muusta en ole kateellinen, esim yllämainituista rikkauksista (tai no siinä mielessä joo, että jos olisi 10 000 ? ylimääräistä, minulla olisi jo kauniit rinnat :D ) tai "hyvästä elämästä'". Yleensä ne, jotka lujemmin kannattelevat kulisseja ja näyttelevät ulkopuolisille että heeeeelvetin hyvin menee, yleensä niillä on kaikista eniten luurankoja kaapeissa...;)

Luin vasta nyt muiden vastauksia ja tuli mieleen yksi asia ylitse muiden, asia josta olen ollut kateellinen aina.

Ulospäinsuuntautuneisuus, hyvä ulosanti ja puheliaisuus.

Ujot ja hiljaiset ovat seinäruusuja aina. He eivät ole millään tapaa kiinnostavia tai heitöä ei lähestytä koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Olen. Yritän olla tyytyväinen omaan elämääni ja minun "pitäisi" olla, kaikki on han hyvin ja minulla on rakkaita ihmisiä ympärilläni.

Kuitenkin on niin helppo verrata yhteen, joka on vähän samankaltaisessa elämäntilanteessa. Ja tuntuu aina saavan kaiken kaksin- tai kolminkertaisena verrattuna minuun. Joka kerta kun pääsen eteenpäin tai tapahtuu jotain, niin tämän henkilön elämässä tapahtuu vielä hienommin tai isommin. On vaikea yrittää iloita yhdestä pullasta jos vieressäoleva saa samaan hintaan kolme :D Jne.

Minä olen kateellinen sinulle! :) Vaikutat tosi fiksulta, ja että jaksat paneutuu moniin eri asioihin yhtä aikaa. Ja miltä sinä vaikutat esim. äitinä, luet ja haet tietoa siitäkin asiasta, että tekisit kaiken mahdollisimman hyvin. Minä en sellaista jaksaisi, turvaudun vaan omaan maalaisjärkeen, ja minun voimat riittää vain siihen kun jotenkin tätä arkea pyöritän :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Minä olen kateellinen sinulle! :) Vaikutat tosi fiksulta, ja että jaksat paneutuu moniin eri asioihin yhtä aikaa. Ja miltä sinä vaikutat esim. äitinä, luet ja haet tietoa siitäkin asiasta, että tekisit kaiken mahdollisimman hyvin. Minä en sellaista jaksaisi, turvaudun vaan omaan maalaisjärkeen, ja minun voimat riittää vain siihen kun jotenkin tätä arkea pyöritän :)

Ja jatkanpas vielä.. :) Lisäksi olen kateellinen yleensäkin kaikille äideille, jotka tuntuvat pyörittävän arkea paremmin kuin minä. Ja minulla on yksi tuttava joka on tosi kaunis, komea mies, ostivat juuri talon ja saivat lapsen, matkustelevat ulkomailla, rahaa riittää.. Tuntuu että jotkut vaan saa kaiken. Minä taas kituutan täällä kerrostalokaksiossa yh:na vähillä rahoilla, en usko että miestäkään enää kovin suurella todennäköisyydellä näihin kuvioihin ilmestyy. Mutta oikeastaan olen silti aika tyytyväinen elämääni :)

Yhteistyössä