Oletko mennyt ruokaostoksille viittä vaille kaupan sulkemisaikaa?

  • Viestiketjun aloittaja kaupantäti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
Mutta edelleen, se vartti ei ole enää asiakkaita varten, vaan sulkemistöihin ja kassanlaskentaan tarkoitettua aikaa.
Olenko väittänyt niin?
Et, kunhan vain sanoin huomion kun niin moni kuvittelee että kun ovet suljetaan niin myyjät lähtee heti kotiinsa.
Kuka niin kuvittelee??? Taitaa olla kaupantätien luulotteluja, siitä mitä muuta mahdollisesti ajattelevat. Jokainen asiakaspalvelutyössä ollut ja oleva tietää, että asiakkaan lähdön jälkeen on vielä töitä.
Ai, ok..No mut hei, tuutko kertoo ton joka ilta meiän asiakkaille? Kun melko poikkeuksetta kuulen joka iltavuorossa sulkemisaikaan että kyllähän teille vielä palkkaa maksetaan, niin kai me täällä saadaan olla ostoksilla just niin pitkään kun huvittaa..tai jotain muuta vastaavaa. Mä en väitä mitään mitä luulen, mä sanon mitä tiedän. Ja tiedän sen että moni, tosi moni, on siinä uskossa että me vaan vedetään ovet kiinni ja lähdetään kotiin.
No edelleenkään en usko, et moni, tosi moni tietää tuon. Ehkä asiakkaat provosoituu siitä, kun heitä hoputetaan. Voitte aloittaa lopputyöt jo asiakkaiden ollessa, koska sen ainakin luulisi hoputtavan asiakkaita. Siis sellaisten töiden tekemisen mikä ei uhkaa turvallisuutta.
 
baabaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
Mutta edelleen, se vartti ei ole enää asiakkaita varten, vaan sulkemistöihin ja kassanlaskentaan tarkoitettua aikaa.
Olenko väittänyt niin?
Et, kunhan vain sanoin huomion kun niin moni kuvittelee että kun ovet suljetaan niin myyjät lähtee heti kotiinsa.
Kuka niin kuvittelee??? Taitaa olla kaupantätien luulotteluja, siitä mitä muuta mahdollisesti ajattelevat. Jokainen asiakaspalvelutyössä ollut ja oleva tietää, että asiakkaan lähdön jälkeen on vielä töitä.
Ai, ok..No mut hei, tuutko kertoo ton joka ilta meiän asiakkaille? Kun melko poikkeuksetta kuulen joka iltavuorossa sulkemisaikaan että kyllähän teille vielä palkkaa maksetaan, niin kai me täällä saadaan olla ostoksilla just niin pitkään kun huvittaa..tai jotain muuta vastaavaa. Mä en väitä mitään mitä luulen, mä sanon mitä tiedän. Ja tiedän sen että moni, tosi moni, on siinä uskossa että me vaan vedetään ovet kiinni ja lähdetään kotiin.
No edelleenkään en usko, et moni, tosi moni tietää tuon. Ehkä asiakkaat provosoituu siitä, kun heitä hoputetaan. Voitte aloittaa lopputyöt jo asiakkaiden ollessa, koska sen ainakin luulisi hoputtavan asiakkaita. Siis sellaisten töiden tekemisen mikä ei uhkaa turvallisuutta.
Ensinnäkin, mä hoputan VAIN niitä jotka änkee sisään sen jälkeen kun ovet on jo lukittu, en niitä jotka tulee kaupan ovien ollessa vielä auki. Toisekseen, teen kaiken mahdollisen lopputyön ennen kaupan sulkemista, mitkä suinkin vain voin, mutta aika vähiin jää työt mitä ennen sulkemista voi oikeasti tehdä.
 
Tsirlips
Tosi harvoin menen noin myöhään. Kerran kun olin Prismassa 20.55 ja jo kassoille kävelemässä niin luokse touhotti yksi täti ja sanoi, että kannattaa mennä äkkiä kassoille, koska ne sulkeutuvat yhdeksältä ja sen jälkeen ei voi enää ostaa. Ihan justiinsa niin :D
 
clivia
Siwassa sai palkan varttin yli yhdeksään.Eipä sieltä kesäaikaan ikinä ennen puolta kymmentä ulos päässyt,hyvä jos varttiavaille kymmenen pääsi.
Loppuhommelit on tehtävä ja jos on vilkas ilta niinkuin lämpöiset kesäillat on että juoksee kaljanhakijoita ja jätskinhakijoita taukoamatta,siinä et kassalta persettä nosta ja mene tekemään niitä loppuhommia yhtään ennen kun saat viimeisenkin asiakkaan pois kaupasta ja ovet lukittua.Kyllä niin hävyttömästi teettävät palkattomasti ylitöitä mutta niin kauan kun vakituiset siihen suostuu niin niin kauan teetetään.Yksi kesä riitti sitä lajia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Tottakai olen käynyt ja tulen käymäänkin. Lapsellista kaupantädeiltä alkaa osoittamaan mieltään. Jos kauppa on auki tasaan niin tasaan saakka voi sisälle mennä tekemään ostoksia. Tähänpä olisi tätien/setienkin tyytyminen.
Eilen täällä oli keskustelua siitä kun tarhantädit joutuvat olemaan yliaikaa...

Mietin vaan että minkä takia tarhantädit saavat sympatiaa siitä jos vanhemmat tulevat myöhässä mutta sitä ei tunnu heruvan asiakaspalvelijoille...? Ovatko jotenkin parempia ihmisiä tai kaupantädit jotain alakastia...? Tässä vielä se, että toi kaupassa vetkuttelu (ja en siis tarkota asiakasta joka hakee sen maidon supernopeesti ja näen että yrittää olla nopsa) on joillekin ihan taitolaji. Tässä on tullu nähtyä kaikenlaisia asiakkaita, ja moni tekee tuota ihan kettumaisuuttaan... Siis että vitkuttelee. Ja ei, en tarkoita yleistää teitä kaikkia asiakkaina...

Mietin vaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirlips:
Tosi harvoin menen noin myöhään. Kerran kun olin Prismassa 20.55 ja jo kassoille kävelemässä niin luokse touhotti yksi täti ja sanoi, että kannattaa mennä äkkiä kassoille, koska ne sulkeutuvat yhdeksältä ja sen jälkeen ei voi enää ostaa. Ihan justiinsa niin :D
Noinhan se pitäs olla että sais hommaan kuria. Viimeminuuteilla olen sisään menny mutta myös ulos tullu kun ei sen yhden asian hakeminen kesta juur mittään.
 
joo
Me onneksi saadaan merkata ylimenneet tunnit ja saadaan rahat pois mutta silti mä lähtisin mielummin lasten luo ajoissa.. Mä valmistan tuotteen tilauksesta työssäni, joten yksi asiakas venyttää päivää jo kymmenellä minuutilla, saati jos heitä on useampia.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Venkura:
Joka menee kauppaan ennen sen ovien sulkemista on oikeutettu tekemään rauhassa ostoksensa.
On joo, tässä nyt ei kukaan ole sanonutkaan että olisi kieltäytynyt myymästä. Mutta sellainen asikas on pääsääntöisesti henkilökunnan mielestä idiootti :whistle: Varsinkin jos vielä suorittaa ostoksia "ihan rauhassa"
 
Venkura
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Venkura:
Joka menee kauppaan ennen sen ovien sulkemista on oikeutettu tekemään rauhassa ostoksensa.
On joo, tässä nyt ei kukaan ole sanonutkaan että olisi kieltäytynyt myymästä. Mutta sellainen asikas on pääsääntöisesti henkilökunnan mielestä idiootti :whistle: Varsinkin jos vielä suorittaa ostoksia "ihan rauhassa"
No sitten mä oon keravalainen idiootti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Venkura:
Joka menee kauppaan ennen sen ovien sulkemista on oikeutettu tekemään rauhassa ostoksensa.
No mutta ei se nyt ihan näinkään mene... Jos siellä selkeesti lorvii reilusti yli sulkemisajan niin ei se silti käy laatuun.

 
Siis kauan tätit ja sedät saa palkan sulkemisajan jälkeenkin jos menee pitkäksi. :xmas: Ja olen mennyt, mutta olen kassalla ennen kuin virallinen sulkemisaika tulee, eli pikaostoksen olen joskus tehnyt.
 
No
Siis se asiahan on niin, että ennen yhdeksää saa tulla ostoksille vaikka minuuttia vaille, ovet ovat auki, se on sen merkki. Monesti on ruuhka kassalla 21.10 vielä ja takuulla saavat palkan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Siis kauan tätit ja sedät saa palkan sulkemisajan jälkeenkin jos menee pitkäksi. :xmas: Ja olen mennyt, mutta olen kassalla ennen kuin virallinen sulkemisaika tulee, eli pikaostoksen olen joskus tehnyt.
Kun kaikki ei saa, miks se nyt on niin vaikea uskoa...?
 
Venkura
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Siis kauan tätit ja sedät saa palkan sulkemisajan jälkeenkin jos menee pitkäksi. :xmas: Ja olen mennyt, mutta olen kassalla ennen kuin virallinen sulkemisaika tulee, eli pikaostoksen olen joskus tehnyt.
Kun kaikki ei saa, miks se nyt on niin vaikea uskoa...?

Se ei ole asiakkaiden syy
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Siis kauan tätit ja sedät saa palkan sulkemisajan jälkeenkin jos menee pitkäksi. :xmas: Ja olen mennyt, mutta olen kassalla ennen kuin virallinen sulkemisaika tulee, eli pikaostoksen olen joskus tehnyt.
Ei saa välttämättä. Itse olin muutaman kuukauden pienessä kaupassa jossa työaikani loppui tasan ysiltä kun kauppa sulkeutui. Silloin tasalta asiakkaiden pitäisi olla ulkona, jotta ovet saa lukkoon, mutta ei siinä auta kuin palvella omalla ajalla vielä varttiakin yli kun asiakkaat ovat mielestänsä aina oikeassa.
 

Yhteistyössä