Oletko mennyt ruokaostoksille viittä vaille kaupan sulkemisaikaa?

  • Viestiketjun aloittaja kaupantäti
  • Ensimmäinen viesti
Harvemmin. Kerran käydessäni Prismassa lähellä sulkemisaikaa havaitsin, että kauppa on ihan tupaten täynnä jengiä, joka yrittää vielä tehdä ruokaostoksia. Mietin siinä sitten, että on tämä Suomi huvittava maa, kun täällä laki sanoo, että kaupan pitää mennä kiinni kello 21, niin sillä ei ole mitään väliä että sekä asiakkaat että luultavasti silloin kauppias haluaisi pitää pidempään auki, kun eduskunnassa ovat viisaudessaan niin päättäneet. Heitä itseäänhän se ei toki koske, koska eduskunnasta jos haluaa käydä iltapalaa hakemassa, niin kas vain, asematunnelin ruokakaupat saavat olla auki kello 22:een. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Kyllä itse asiassa olen. Muutaman kerran Prismassa ainakin. En tiedä maksetaanko vai ei, mutta itsekin omassa työssäni joudun silloin tällöin jäämään "virka-ajan" yli töihin ilman että saan mitään erityistä korvausta.
Niin kostat sen sitten Prisman kassalle...
Mistä sä ton kostamisen keksit?:)
 
Yleensä en mene, ja jos olen mennytkin olen koittanut olla ripeä. Itse olin aikoinani kassalla töissä ja kaikki asiakkaat eivät suinkaan olleet ripeitä, vaikka heitä olikin ystävällisesti infomoitu siitä, että kauppa oli suljettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö se niin kuulu ollakin, kun pitää vielä kassakin laskea? Ei kai kukaan oikeasti oleta, että ilmaiseksi töitä tehdään :eek:
Ei niitä joka paikassa kyllä enää itse lasketa. Silloinkin, kun laskettiin, niin työaika oli vain vartin sen kaupan sulkemisajan yli. Mutta se ei ole tietenkään asiakkaan vika.
 
aivan sama
ihan sama koska kaupat menee kiinni mä oon aina vikana asiakkaana siellä! kumma juttu kiire joka paikkaan! Johtuiskohan tää mullakin kostosta? munkin asiakkaat aina tulee vähän vaille sulkemista ja niiden kanssa menee helposti 30 min.! Meillä onneksi maksetaan ylitöistä, muuten saisivat asiakkaat häipyä kun kello raksahtaa kohilleen niin mä lähtisin himaan!
 
Vanilja
En nyt muista, mutta kyllä mun mielestä voi tulla jonkun yksittäisen hakemaan pikaisesti, kunhan ehtii hoitaa asiansa ennen sulkemisaikaa. Sille en voi mitään, jos kassalla on pitkä jono, kuten ainakin meidän Prismassa usein lauantaina juuri ennen sulkemisaikaa, siinä sitä sitten kaikki tuskaisina kärvistellään, kassa ja asiakkaat.
 
baabaa
No kyllä meillekin maksetaan 15min yli sulkemisen palkkaa, mutta onhan siinä muutakin töitä vien sulkemisen jälkeen kuin vaan kotiin lähtö. Kassan laskut sun muut. Jos asiakas lähtee 21.05 kaupasta ulos, niin se meinaa aika tarkkaan sitä että mulle menee 5min. ylitöiks. Mut siis jos viittä vaille tulee niin nou hätä, eniten ottaa päähän se kun on kerenny jo vetää ulko-ovet lukkoon niin et vikat asiakkaat pääsee ulos mutta sisään ei enää, niin sit joku m*lkku änkee siltä oven raosta toisen poistuessa. Siinä kohtaa hiili palaa, se on jo tosi törkeetä mun mielestä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
 
baabaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
Mutta edelleen, se vartti ei ole enää asiakkaita varten, vaan sulkemistöihin ja kassanlaskentaan tarkoitettua aikaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
Mutta edelleen, se vartti ei ole enää asiakkaita varten, vaan sulkemistöihin ja kassanlaskentaan tarkoitettua aikaa.
Olenko väittänyt niin?
 
baabaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
Mutta edelleen, se vartti ei ole enää asiakkaita varten, vaan sulkemistöihin ja kassanlaskentaan tarkoitettua aikaa.
Olenko väittänyt niin?
Et, kunhan vain sanoin huomion kun niin moni kuvittelee että kun ovet suljetaan niin myyjät lähtee heti kotiinsa.
 
ok
Tottakai olen käynyt ja tulen käymäänkin. Lapsellista kaupantädeiltä alkaa osoittamaan mieltään. Jos kauppa on auki tasaan niin tasaan saakka voi sisälle mennä tekemään ostoksia. Tähänpä olisi tätien/setienkin tyytyminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
Mutta edelleen, se vartti ei ole enää asiakkaita varten, vaan sulkemistöihin ja kassanlaskentaan tarkoitettua aikaa.
Olenko väittänyt niin?
Et, kunhan vain sanoin huomion kun niin moni kuvittelee että kun ovet suljetaan niin myyjät lähtee heti kotiinsa.
Kuka niin kuvittelee??? Taitaa olla kaupantätien luulotteluja, siitä mitä muuta mahdollisesti ajattelevat. Jokainen asiakaspalvelutyössä ollut ja oleva tietää, että asiakkaan lähdön jälkeen on vielä töitä.
 
En varsinaisesti ostoksille, mutta juossut hakemaan esim. maitoa, jollon oon ollu ulkona ennen sulkemista.

Ja ei: kun ite olin töissä ni työaika loppu kaupan sulkemiseen. Ainoostaan kassan laskijoilla oli vartin pidempi työaika. Ois voinu työt loppua lyhyeen jos oisin aina lähteny kävelemään...
 
baabaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Niin, siinäpä se otsikossa tulikin kaikessa lyhykäisyydessään. Luuletko että kaupantätit ja setät saa palkan sulkemisajan yli menevältä ajalta?
Valintatalossa taitavat saada vartista palkan jos yli menee.
Näin joku myyjä sanoi.Ennen oli puoli tuntia.
Mutta edelleen, se vartti ei ole enää asiakkaita varten, vaan sulkemistöihin ja kassanlaskentaan tarkoitettua aikaa.
Olenko väittänyt niin?
Et, kunhan vain sanoin huomion kun niin moni kuvittelee että kun ovet suljetaan niin myyjät lähtee heti kotiinsa.
Kuka niin kuvittelee??? Taitaa olla kaupantätien luulotteluja, siitä mitä muuta mahdollisesti ajattelevat. Jokainen asiakaspalvelutyössä ollut ja oleva tietää, että asiakkaan lähdön jälkeen on vielä töitä.
Ai, ok..No mut hei, tuutko kertoo ton joka ilta meiän asiakkaille? Kun melko poikkeuksetta kuulen joka iltavuorossa sulkemisaikaan että kyllähän teille vielä palkkaa maksetaan, niin kai me täällä saadaan olla ostoksilla just niin pitkään kun huvittaa..tai jotain muuta vastaavaa. Mä en väitä mitään mitä luulen, mä sanon mitä tiedän. Ja tiedän sen että moni, tosi moni, on siinä uskossa että me vaan vedetään ovet kiinni ja lähdetään kotiin.
 
Olen...
Entä oletko itse kaupantäti ajatellut, että saako opettaja palkkaa ajasta jonka sun pentus viettää jälki-istunnossa, kun kasvattaminen on jäänyt pikkuisen retuperälle?? Onkai joka ammatissa tällaista aikaa josta ei palkkaa heru... vai oonko väärässä?? Ja kuten joku totesikin se ei ole asiakkaan tehtävä miettiä milloin kauppaan menee ja mitä ostamaan jos vaan ovet on kaupassa auki myös silloin 1min vaille. Näistä kaupantadin tulisi keskustella esimiehensä kanssa, ei asiakkaiden... Sorke!!
 

Yhteistyössä