Onko turvallista olla ulkona keskellä yötä?

  • Viestiketjun aloittaja minisaurus
  • Ensimmäinen viesti
minisaurus
Itse joskus en saa unta ja tekee mieli mennä ulos pienelle kävelylle. Mietin vain tässä, että onko se turvallista naiselle olla ulkona omakotialueella jossain kohtaa Tampereella?
 
halipupu harmaana
Luultavasti on aika turvallista, jos on itse selvin päin ja pystyy potkimään pakoon, jos joku epäilyttävä henkilö tulee vastaan. Sitten tietty, jos joku haulikkomies tulee vastaan tuollakaan asialla ei ole mitään väliä, mutta ihan yhtä hyvin se haulikkomies voi murtautua teille yöllä ja mahdollisuuden selvitä on ihan yhtä huonot. Joten voihan sitä ainakin kokeilla, niin tietää paremmin.
 
"eee"
Itse asun Turussa ja tunnen oloni kyllä ihan turvalliseksi keskellä yötä kävellessäni, jollen nyt ihan johonkin nakkikioskin ja taksijonon nurkille mene neljän aikaan norkoilemaan.
 
Eipä se ole ollut milloinkaan, raiskaajia ja muita hulluja on ollut aina. :)
No kyllä täälä on 7 vuoden aikana selvästi menny pahempaan suuntaan. Mekin asutaan sillee sivussa tuolta keskustasta ja tääläkin oli ennen tosi rauhallista ja hiljasta. Ei oo enää. Vasta oli päivällä tilanne että tuota isoa ukkoa jotku aineissa olijat alko piirittää ja uhata. Ei sellasta ennen täälä tavannu.
 
No kyllä täälä on 7 vuoden aikana selvästi menny pahempaan suuntaan. Mekin asutaan sillee sivussa tuolta keskustasta ja tääläkin oli ennen tosi rauhallista ja hiljasta. Ei oo enää. Vasta oli päivällä tilanne että tuota isoa ukkoa jotku aineissa olijat alko piirittää ja uhata. Ei sellasta ennen täälä tavannu.
Ok mutta ei esimerkiksi raiskaudet tapahdu mitenkään huomiota herättävästi, vaan voi käydä vaikka niin että autoilija pakottaa kyytiin ja se on sitten siinä. Hiljaisella tai keskeisellä paikalla, yöllä kun se on helpompaa. Ja nuo tulee vain poliisin tietoon.
 
Ok mutta ei esimerkiksi raiskaudet tapahdu mitenkään huomiota herättävästi, vaan voi käydä vaikka niin että autoilija pakottaa kyytiin ja se on sitten siinä. Hiljaisella tai keskeisellä paikalla, yöllä kun se on helpompaa. Ja nuo tulee vain poliisin tietoon.
Onhan se niinkin. ihan kun ajattelee koko paikkakunnan tilastoja,homma on menny alaspäin kaikkineen. Lisääntyny se turvattomuuden tunne.
 
En uskalla liikkua yksin yöllä. Helsingin keskustassa ehkä uskaltaisin liikkua yöllä niillä valaistuilla ja isoilla kaduilla, joissa kulkee muita ihmisiä ja autoja, mitta en kyllä sielläkään mielellään. Itse asun alueella, jossa on pimeää ja taloja harvassa enkä todellakaan liiku yöllä yksin mihinkään.
 

Yhteistyössä