Oletko koskaan pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

[/quote]

Ei kaikki petä tilaisuuden tullen. Jotkut pettää nuoruuden hölmöyksissään ja niistä vahingoista viisastuu. Joillakin vain on sellainen suhde, että toista ei seksi kiinnosta ja ajautuu vieraisiin. Ja tuo "ennemmin jätän kuin petän" on hyvä periaate, mutta kun se ei aina onnistu ja se vaan on niin. Eihän pettäminen yleensä oikein oo muttei sitä tartte niin tuomitakaan kun meitä ihmisiä on moneksi ja eri elämäntilanteita.

[/quote]

:attn: Hyvin sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmi Avaruusapina:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Te olette kyllä niin outoja, huhhuh! Että mun pitäisi hyväksyä pettäminen?! :o Se ei ole missään tilanteessa oikein, sille ei ole hyvää syytä, mikään ei oikeuta pettämistä eikä koskaan ole pakko pettää! Mä en ole pettänyt enkä petä!

No nyt kun vastailet tänne taas, niin kerrotko, miksi kysyit asiaa?

Tein avauksen sen toisen pettämisketjun pohjalta...kiinnosti, että onko tosiaan suurin osa ihmisistä pettänyt ja ajatteleeko ihmiset oikeasti, että melkein kaikki pettää tilaisuuden tullen..joudun pettymään, koska lukemani perusteella juuri näin on :|

Ensinnäkin, miksi se sinulle henk.koht. on pettymys? Toisekseen, edelleen ihan koko ketjua lukematta, missä suhteessa vastaukset menivät: kuinka suuri osa on pettänyt ja kuinka suuri osa ei, näiden vastausten perusteella? Ja mikäli tosiaan pidät henkevistä keskusteluista, eikö olisi mielenkiintoisempaa niiden ei/kyllä -vastausten sijaan kuulla, MIKSI ihmiset tekevät niin kuin tekevät, miksi ajattelevat samoin tai eri lailla kuin sinä? Ei vain suoriltaan vastata, että EN MINÄ, vaan kysyä, miksi, pohtia, eikä olla niin mustavalkoinen?

Koska en halua elää sellaisten ihmisten keskellä, joilla on tuollainen moraalikäsitys! Miten sitä ikinä voi luottaa kumpaniinsa, kun muka kaikki pettää, kun tilaisuus tulee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Mitä jos ei olekkaan mahdollista päästä suhteesta pois muuten kun pettämällä :/ Mitäs mieltä tytsy oot sellasesta??

Todellakin on! Eihän kenenkään ole pakko seurustella :o Sen kuin vaan jättää sen seurustelukumppanin.

[/quote]

mutta tytsi-rakas, miten sinä olisitkaan voinut pettää, jos et ole koskaan seurustellut? :)

en minäkään kaikkia petä, lähinnä niitä lyhytaikaisia ja muuten merkityksettömiä säätöjäni vain. [/quote]

Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, seurustelenko vai en...jos mulla olisi kumppani, jota rakastan, en todellakaan pettäisi sitä ikinä! En ole niin tyhmä, että ottaisin suuren riskin menettää mulle tärkeä ihminen...mä halveksin pettämistä niin paljon, että hälytyskellot soisi mun päässä jo ennen kuin ehtisin pettää.
[/quote]

Joskus se pettäminen johtuu ihan just siitä, että suhteessa ei ole rakkautta, läheisyyttä, toisen kunnioittamista, kiintymystä, seksiä ym. En mäkään nyt itselleni rakasta ihmistä menis pettämään.... :headwall:

Mitä jos ei olekkaan mahdollista päästä suhteesta pois muuten kun pettämällä :/ Mitäs mieltä tytsy oot sellasesta??

Todellakin on! Eihän kenenkään ole pakko seurustella :o Sen kuin vaan jättää sen seurustelukumppanin.

Se ei kuitenkaan kaikissa suhteissa ole mahdollista se "vaan jättäminen" Jos ei pääse pois suhteesta muulla tavalla kuin pettämällä! Jos mies on vaikka väkivaltainen ja uhkaa tappaa jos eukko lähtee lätkimään, mutta mies jättäisikin naisen jos nainen pettää häntä... :whistle: Mitäs sanot siihen??

Se ei kuitenkaan kaikissa suhteissa ole mahdollista se "vaan jättäminen" Jos ei pääse pois suhteesta muulla tavalla kuin pettämällä! Jos mies on vaikka väkivaltainen ja uhkaa tappaa jos eukko lähtee lätkimään, mutta mies jättäisikin naisen jos nainen pettää häntä... :whistle: Mitäs sanot siihen??

Tuossa vaiheessa mies vois kuitenkin tehdä vähän muutakin kuin jättää...

Te olette kyllä niin outoja, huhhuh! Että mun pitäisi hyväksyä pettäminen?! :o Se ei ole missään tilanteessa oikein, sille ei ole hyvää syytä, mikään ei oikeuta pettämistä eikä koskaan ole pakko pettää! Mä en ole pettänyt enkä petä!

Tein avauksen sen toisen pettämisketjun pohjalta...kiinnosti, että onko tosiaan suurin osa ihmisistä pettänyt ja ajatteleeko ihmiset oikeasti, että melkein kaikki pettää tilaisuuden tullen..joudun pettymään, koska lukemani perusteella juuri näin on :|

Ensinnäkin, miksi se sinulle henk.koht. on pettymys? Toisekseen, edelleen ihan koko ketjua lukematta, missä suhteessa vastaukset menivät: kuinka suuri osa on pettänyt ja kuinka suuri osa ei, näiden vastausten perusteella? Ja mikäli tosiaan pidät henkevistä keskusteluista, eikö olisi mielenkiintoisempaa niiden ei/kyllä -vastausten sijaan kuulla, MIKSI ihmiset tekevät niin kuin tekevät, miksi ajattelevat samoin tai eri lailla kuin sinä? Ei vain suoriltaan vastata, että EN MINÄ, vaan kysyä, miksi, pohtia, eikä olla niin mustavalkoinen?

Koska en halua elää sellaisten ihmisten keskellä, joilla on tuollainen moraalikäsitys! Miten sitä ikinä voi luottaa kumpaniinsa, kun muka kaikki pettää, kun tilaisuus tulee :whistle:

Älä kiltti ole noin mustavalkoinen, että kaikki pettää kun tilaisuus tulee :headwall: ON ASIOITA jotka voi ajaa "väärille teille". Mä en oo pettänyt mutten voi satavarmasti sanoa tulenko niin tekemään koska en voi tietää mihin tämä elämä vie.

Et halua, mutta sellaisia ihmisiä maailmassa kuitenkin on. Eli onko siis niin, että pidät "huonompina" niitä, jotka ovatkin valinneet erilaisen tavan elää kuin sinä? Mitä teet, jos et kerran halua sellaisten kanssa elää?

Tuo kysymyksesi on hyvä. Luotatko siihen, mitä kumppanisi sanoo vaiko siihen, minkä käsityksen olet esim. tältä palstalta saanut? Eikö sinun pitäisi tutustua siihen kumppaniisi syvällisesti eikä ajatella, että pettäähän tuo kuitenkin? Vai tuomitsetko heti kaikki ihmiset yleistyksen perusteella, etkä anna edes mahdollisuutta esittää itsestään muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tuossa vaiheessa mies vois kuitenkin tehdä vähän muutakin kuin jättää...

No, totta... Mut jos se vaik olis miehelle niin kauhea paikka ja hän olisi niin loukattu ettei osaisi enää edes käydä naisen päälle ja lähtee vaan lätkimään...
:D (Aika kaukaa haettua...)

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kaikki syyt pettämiseen on tekosyitä, mitään sellasita asiaa ei ole et olisi PAKKO pettää.

Olen erimieltä.
Sinulle mahdollisesti kaikki syyt pattämiseen olisi tekosyitä, mutta näin et välttämättä ole kaikille. Avioliittoja ja muita parisuhteita pidetään pystyssä mitä kummallisimmista syistä ja siinä sitä voi henkisesti väsyä niin kovin että ainoa pakotie on enää vaikkapa se pettäminen.
Mitään pakkoa pettämiseen tuskin kenelläkään on, tosin pakkoa ei ole mihinkään muuhunkaan tässä elämässä. Mutta se ei silti meinaa etteikö jollakulla muulla voisi olla syytä pettämiseensä.

kyllä varmasti jokaisella pettäjällä on "syynsä". tarkoitin siis sellaista syytä, jonka petettykkin ottaa sit kunnon syynä.. et hyväksyy pettämisen ja antaa sen anteeksi, koska kumppanilla on ollut oikea ja hyvä syy myös hänen mielestään.

Sitä paitsi, tytsi, et edelleenkään vastannut muutamiin sinulle esittämiini kysymyksiin, et ehdotukseen pohtia asiaa syvällisemmin. Mitäpä luulet, kuinka syvällisen keskustelijan kuvan sain sinusta tuon perusteella, vaikka muuta profiilissasi väität? No mutta, sellaistahan se on, kaikki ei ole sitä miltä näyttää tai millaisen kuvan haluaa antaa. Kannattaa pohtia muuten sitäkin, joskus, jos oman navan tuijottamiseltaan ehtii. Anteeksi, ei pahalla, mutta kuitenkin. En voi välttyä pitämästä sinua todella itsekeskeisenä, kapeakatseisena ihmisenä. Mutta ehdithän vielä muuttaa käsitykseni...

Olen... Kaikkia miehiäni :ashamed: En vain pysty oleen yhden miehen nainen.. silti naimisissa 3 lapsen äiti.. mies kyllä tietää kaikista pettämisistä.. Kerron siis hälle aina, ettei kuule mistään muualta.. :snotty:

Sitä paitsi, tytsi, et edelleenkään vastannut muutamiin sinulle esittämiini kysymyksiin, et ehdotukseen pohtia asiaa syvällisemmin. Mitäpä luulet, kuinka syvällisen keskustelijan kuvan sain sinusta tuon perusteella, vaikka muuta profiilissasi väität? No mutta, sellaistahan se on, kaikki ei ole sitä miltä näyttää tai millaisen kuvan haluaa antaa. Kannattaa pohtia muuten sitäkin, joskus, jos oman navan tuijottamiseltaan ehtii. Anteeksi, ei pahalla, mutta kuitenkin. En voi välttyä pitämästä sinua todella itsekeskeisenä, kapeakatseisena ihmisenä. Mutta ehdithän vielä muuttaa käsitykseni...

Ei siitä kannata yllättyä ettei vastausta tule.... Tytsille hyvin ominaista tämä, että ensin tehdään näitä aloituksia mistä nousee kohu ja lopulta itse tytsiä ei enää palstalla näy (no ehkä harmaana...), mutta kun pohdinta menee liian syvälliseksi tytsi ei todellakaan ole enää vastaamassa.
Nähty niin moneen kertaan.... ja jos vastaa niin vastaukset ovat juuri näitä mustavalkoisia "en minä ainakaan" ja koska "minä sanon niin!" vastauksia...
No elämä on vielä edessä....

Hyvä tytsi-89, pidä tuo linjasi! Tiedän aivan varmaksi, että jos jotain päättää, niin sen pystyy kyllä pitämään mikäli on tärkeästä asiasta kyse. Ne, jotka epäilevät päätöksesi pitämistä menkööt itseensä - taitaa omatunto kolkuttaa. Samoin olen jo hyvin nuorena päättänyt, että en koskaan tule puolisoani pettämään ja sen olen myös pitänyt ja tulen pitämään. Joskus ihmisten vaan on vaikea käsittää, että vielä on moraalia jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja evakkoelli:
mä olen elämässäni tehnyt vain muutaman lupauksen. lupasin ettei lasteni tarvitse koskaan olla ilman lohduttavaa syliä. lupasin että näytän heille tunteeni. lupasin etten koskaan lyö heitä. lupasin tuon kaiken kun itse koin väkivaltaisen lapsuuden. nämä olivat mielestäni kaikkein tärkeimpiä asioita. niden rinnalla jopa pettäminen kutistuisi olemattomiin. antaisin pettämisen itselleni anteeksi, mutten koskaan sitä että pahoinpitelisin lapsiani.

Hyvin ja koskettavasti kirjoitettu. Kirjoituksesi kertoo mielestäni, että ihminen katsoo ja kokee erilaisia tapahtumia ja elämäntilanteita omien kokemustensa pohjalta. Sinun elämässäni pettäminen ei ole asia, joka kaataa sinut tai perheesi. Itse olen alkoholistiperheen lapsena samoilla linjoilla -Olen muutaman päätöksen elämäni suhteen tehnyt (lapsiani ajatellen) ja pettäminen ei ole todellakaan sellainen juttu, joka meidän perhettämme kumoon kaataisi.

Olen ja monta kertaa, jos suutelu yms. lasketaan myös. Niin ja varmaankin jokaista pidempiaikaista seurustelukumppaniani.
Mun moraalikäsitys oli aika löyhä kunnes nykyisen miehen kanssa opin kantapään kautta, että sehän voi loukata toista osapuolta! Ja nykyään oon niin tiukkis, että en todellakaan pystyis elään itseni kanssa enää samassa suhteessa, jos pettäisin. En saisi enää unta öisin enkä pystyis katsomaan kumppania silmiin.
Olen toki edelleen perso kiinnostaville miehille, mutta oamtuntoni ei enää salli minun tehdä sitä :saint:
Mielipide on silti se, että ihminen (ainakin suurin osa) on ns. moniavioinen, mutta yhteiskunta on Raamatun kirjoituksista lähtien luotu yksiavioiseksi. Toisille on kotona opetettu tiukempi yliminä kuin toisille. Toisia elämä opettaa. Osa ei opi koskaan eikä välttämättä haluakaan.

Olen, mutta en pitänyt sitä minään, koska en rakastanut poikaystävää jota "petin", halusin koko jutusta eroon muutenkin.

Nykyään jos olisin vakavissani jonkun kanssa, en todellakaan pettäisi. Vähän on niistä ajoistakin jo tullut kypsyttyä.

Yhteistyössä