Oletko alle 16v. seurustellut täysikäisen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:
taisin 15v. olla kun seurustelin 30v. miehen kanssa, itseasiassa asuin hänen luonaan melkein vuoden. äiti ei riemusta hyppiny mutta eipä tuo paljoo voinu asialle tehdä :ashamed:

:o sehän ois käytännössä voinu olla sun isä! :D

Itseasiassa olen hetkisen aikaa nykyisen mieheni kanssa. Olin itse silloin vielä 15v ja mieheni täytti juuri 18v. (olin siis itsekin täyttämässä puolen vuoden päästä 16v.)Toki jutskailuja hänen kanssaan oli myös silloin,kun hänkin oli alaikäinen.

Mitähän se exä mahtoi olla kun alettiin seurustelemaan, armeijan käynyt jokatapauksessa. Ja jos tosta ovesta tulis joku reippaasti yli 20v äijä jommankumman tyttären (14 ja 16v) esittäytyen poikaystäväks ni lentäis kyl niska-perse otteella ulos.

Olin 15-vuotias ja poikaystäväni 20-vuotias. Äidillä ja isällä ei ollut mitään suhdetta vastaan, koska he oikeasti pitivät hänestä. Oltiin kolme vuotta yhdessä, sitten tuli ero.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04 harmaana:
Mitähän se exä mahtoi olla kun alettiin seurustelemaan, armeijan käynyt jokatapauksessa. Ja jos tosta ovesta tulis joku reippaasti yli 20v äijä jommankumman tyttären (14 ja 16v) esittäytyen poikaystäväks ni lentäis kyl niska-perse otteella ulos.

16-vuotias ei ole enää alaikäinen seurusteluun ja seksiin liittyvissä asioissa. Vanhepien ei kyllä tietysti tarvitse siitä pitää, mutta välit tuskin pysyy kovin hyvinä tyttäreen jos kielletään seurustelu...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

16-vuotias ei ole nää alaikäinen seurusteluun ja seksiin liittyvissä asioissa. Vanhepien ei kyllä tietysti tarvitse siitä pitää, mutta välit tuskin pysyy kovin hyvinä tyttäreen jos kielletään seurustelu...

No näinhän se kyllä on... Mut ihmettelisin todella sitä äijää joka seurustelis 16-vuotiaan kanssa.

Olin 15 kun rupesin seurusteleen 20v pojan kans. Eihän ne vanhemmat tykänny, ei ollenkaan, pelkäs mun puolesta että vahingoitan itseni siinä jotenki. Mut ei ne yrittäny estää, tiesivät ettei se ois auttanu kuitenkaan. Yökylät toki kielsi ja kotiintuloajat oli tarkat (aika hyvin niistä kiinni pidinki). Sitä suhdetta kesti 2,5v ja koko sen ajan vanhemmat ja sisarukset tiesi ettei se ole oikea mies mulle. Ja oikeassa olivat. :) Kerkesin kihloihiki sen äijän kans, 17-vuotiaana menin kihloihi, vanhemmat piti sitä vitsinä... Kyllon nykysen miehen kans ollu alusta asti aivan erilaista, myös vanhempien suhtautuminen. :) Vaikka olinkin 18 kun alotin nykysen miehen kans, ja hän oli sillon 24.

Mutta aikuinen on vastuussa oman lapsensa hyvinvoinnista ja jos lapsi vielä kotona asuu niin sen sääntöjen mukaan eletään. Mun mielestä 16vuotias voi ihan hyvin seurustella n.20vuotiaan kanssa,mutta jos mies on tuosta vielä monta vuotta vanhempi,niin ei henkinen kehitys mitenkään voi käydä yksiin. Ellei sitten mies ole jotenkin jälkeenjäänyt ettei uskalla tai ei löydä oman ikäistään seuraa. Mun mielestä parisuhteessa on aika tärkeetä että mies ja nainen ovat samanarvoisia ja samalla aaltopituudella. Miksi kolmekymppiset miehet viihtyvät teinien kanssa? Eikö herätä mitään kysymyksiä miehen kypsyydestä? Miksi aikuinen haluaisi taantua takaisin yläasteikäisen tasolle,vai eikö ole sieltä koskaan pois päässytkään? Onhan se varmaan tytön mielestä tosi siistiä jos poikakaveri on noin paljon vanhempi,mutta jos ajattelee miehen kannalta,niin aika säälittävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

16-vuotias ei ole enää alaikäinen seurusteluun ja seksiin liittyvissä asioissa. Vanhepien ei kyllä tietysti tarvitse siitä pitää, mutta välit tuskin pysyy kovin hyvinä tyttäreen jos kielletään seurustelu...

Ja 16-vuotias hyvin harvoin näkee tollasissa tilanteissa nenäänsä pidemmälle. Mä vähän veikkaan että monet vanhemmat ottais mieluummin tyttären tulisen teinivihan niskaansa jos saisivat sillä ymmärtämään että suhde monen monta vuotta vanhempaan äijään on kieroutunut.

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Mutta aikuinen on vastuussa oman lapsensa hyvinvoinnista ja jos lapsi vielä kotona asuu niin sen sääntöjen mukaan eletään. Mun mielestä 16vuotias voi ihan hyvin seurustella n.20vuotiaan kanssa,mutta jos mies on tuosta vielä monta vuotta vanhempi,niin ei henkinen kehitys mitenkään voi käydä yksiin. Ellei sitten mies ole jotenkin jälkeenjäänyt ettei uskalla tai ei löydä oman ikäistään seuraa. Mun mielestä parisuhteessa on aika tärkeetä että mies ja nainen ovat samanarvoisia ja samalla aaltopituudella. Miksi kolmekymppiset miehet viihtyvät teinien kanssa? Eikö herätä mitään kysymyksiä miehen kypsyydestä? Miksi aikuinen haluaisi taantua takaisin yläasteikäisen tasolle,vai eikö ole sieltä koskaan pois päässytkään? Onhan se varmaan tytön mielestä tosi siistiä jos poikakaveri on noin paljon vanhempi,mutta jos ajattelee miehen kannalta,niin aika säälittävää.

Mä ihmettelen kans,että mitä tuollaisessa suhteessa ajetaan takaa..siis että mies on n.30kymppinen ja tyttö sitten 15-18.

En nyt varsinaisesti seurustellut, mutta kaikenlaista epämääräistä säätöä oli kyllä. En kertonut vanhemmilleni muistakaan asioista, joten näistäkään eivät tienneet.

Mulla oli onnea, en koskaan saanut mitään sydänsuruja kummempaa.

Eikun hitsi vie, olin 15 kun aloin seurustella yhden tyypin kanssa, mutta olikohan se jo täyttänyt 18...? Ei voi muistaa niin vanhentuneita asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
olin 14, kundi 23 :xmas:

Jos saan kysyä, niin harrastitko seksiä minkä ikäisenä? Itseäni hieman huollettaisi tyttäreni puolesta tuossa tilanteessa. Voiko tuon ikäinen poika olla seurustelusuhteessa ilman seksiä? 16v ja 30v ei niinkään kammota, kun tuon ikäinen voi jo aloittaa seksielämän, mutta 14v on lapsi vielä.

olin 15v (täytin 16 samana vuonna) kun alettii seurustelee ja mies oli 19 (täytti 20 samana vuonna)...eipä nuo mitään sanonu (ei ainakaan oo tullu tähän päivään mennessä mitää ilmi :D) ja ollaa vielkii yhessä ja aivan ihanaa lastakin on :heart: nii yhessä oltu 7 vuotta :) tosin eka vuos mäni siin ku ukko oli intissä...

16 v ja kundikaveri 18 v. Samalla luokalla lukiossa. Äitini ei puhunut mulle kahteen kuukauteen, kun 3 vuotta myöhemmin pistin välit poikki tämän kundin kanssa. Olisi ollut vanhemmilleni erittäin mieluinen vävy.

Yhteistyössä