Olenko outo/viallinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaveeton tyytyväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haaveeton tyytyväinen

Vieras
Olen kauheasta ihmissuhteesta irti taistellut ja elänyt vajaan vuoden verran nyt lasten kanssa kiitollisena jokaisesta pelottomasta ja huudottomasta päivästä. Olen usein ihan onnellinenkin ja vieläpä pienistä asioista.

En osaa tällä hetkellä oikein haaveilla muusta kuin siitä, että joskus joku rakastaisi minua. Sellaista ei tainnut olla edes lapsena. Tunne/ haave ei kuitenkaan ole hallitseva, enkä taida siihen edes oikein uskoakaan. Yritän olla tässä ja nyt tyytyväinen ja toivoa, että lähes totaaliyksinhuoltajana ilman tukiverkkoa jaksaisin kuitenkin ja riittäisin lapsilleni.

Olen tutustunut mieheen, joka kovasti painostaa minua miettimään, mitä vielä teen pitkällä koulutuksellani, mitä haluan saavuttaa, miten näyttävää elämää viettää. Ei minulla kuitenkaan ole taloudellisia tai materialistisia haaveita taikka suuria urasuunnitelmia. Minusta niiden aika ei ole vielä ja olen tyytyväinen, että entisenä suorittajana osaan elää myös ei-sitku-elämää.

Olenko outo?

No et ole outo, ainakaan mitä tuohon haaveiluun tulee. Ei suinkaan kaikki haaveile uran uurtamisesta tai mammonasta tai mistään muustakaan mistä monet muut, eikä tarvitsekkaan. Sehän on ideaali-tilanne, että on tai pyrkii olemaan tyytyväinen siinä missä on nyt.

Yhteistyössä