Olenko mielestäsi lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 173/71 kg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen sua pari senttiä lyhyempi, mutta painan yli 10 kg vähemmän. Ja minäkään en ole ihan hoikka, vaan pikemminkin normaalivartaloinen. Harrastan aktiivisesti lihaskuntoharjoittelua, eli lihastakin on...

et ole lihava, mutta mittojen perusteella on sulla ylimääräistä.

[QUOTE="vieras";28685109]Sun pääs on pullea. Sehän se tärkeintä naisena olemisessa onkin, että miellyttää ulkomuodollaan miehiä :headwall:[/QUOTE]

:O öö, what?

Jos haluaa kantaa ylimääräistä rasvakerrosta mukanaan ja on ihan tyytyväinen siihen, niin ok. Itse pidän enemmän hoikkana olemisena, enkä koe että "miellyttää ulkomuodollaan miehiä" olisi minulle kovinkaan tärkeää, vaan pääasia on että miellyttää ulkomuodollaan minua.
Oma mies kyllä pärjäisi vaikka hankkisinkin pelastusrenkaan vyötärölleni, mutta minä itse en.

[QUOTE="noo";28685135]Siis ihan oikeesti? Minä olen itse 158 cm pitkä ja jos olis tuon mittapuun mukaan niin mun pitäis painaa 46 kg.[/QUOTE]

En ihan tiedä mistä tuon määrän revit.

Mutta omasta mielestäni (171/61 = ) BMI 20,86 on ihan eri asia kuin (158/46 = ) BMI 18,43 joka alkaa olemaan jo alipainon rajoilla. 20,5-21 on mielestäni ihan terve ja sopusuhtainen painoindeksiluku.

Vyötärö 82 cm, lantio 104 cm, reisi 62 cm. Molempia varmasti löytyy, lihaksia ja rasvaa. Mies aina kehuu ulkonäköäni, kuinka seksikäs olen, kuinka kauniilta ja hoikalta näytän, mutta itse tunnen itseni lihavaksi. Laihdun todella huonosti ja tuntuu että jos pitäisi painaa 10 kg vähemmän, niin sitten pitäisi lopettaa syöminen kokonaan. :-/

Pehvakin on vielä ihan hyvän kokoinen jos vain muoto on kohdillaan mutta vyötärössä on ihan terveydellisen mittapuun mukaan vähän liikaa. Yli 80cm viittaa kertyneeseen rasvaan sisäelinten ympärillä ja kohonneeseen diabetes riskiin. Mutta et minusta vielä lihava sentään ole.

Ihan riippuu siitä, oletko löllö vai kiinteä, mitat on OK, reisi ainoa, joka suht paksu, itse olen suht saamnmittainen, mutta 20+ kiloa painavampi, ja reisi ei kuitenkaan ole yhtään paksumpi. Mutta me ollaan niin eri mallisia kaikki, toisilla kilot on reisissä, toisilla mahassa. Paino sinänsä sinulla on aivan OK. Kahdella kaverilani on tismalleen samat mitat, pituus, paino yms. ja toinen näyttää paljon hoikemmalta, niin se vaan menee. 10 kiloa eroa kahdessa muuten samankokoisessa ihmisessä voi piiloitua todella hyvin, joten kuten jo sanottu, ei se paino, vaan onko löysää. Laihduttaminen ei ole sinulle päämäärä, kiinteytyminen sitten voi olla, mutta en näet itse, kun katsot rehellisesti peilikuvaasi.

Ihan riippuu siitä, oletko löllö vai kiinteä, mitat on OK, reisi ainoa, joka suht paksu, itse olen suht saamnmittainen, mutta 20+ kiloa painavampi, ja reisi ei kuitenkaan ole yhtään paksumpi. Mutta me ollaan niin eri mallisia kaikki, toisilla kilot on reisissä, toisilla mahassa. Paino sinänsä sinulla on aivan OK. Kahdella kaverilani on tismalleen samat mitat, pituus, paino yms. ja toinen näyttää paljon hoikemmalta, niin se vaan menee. 10 kiloa eroa kahdessa muuten samankokoisessa ihmisessä voi piiloitua todella hyvin, joten kuten jo sanottu, ei se paino, vaan onko löysää. Laihduttaminen ei ole sinulle päämäärä, kiinteytyminen sitten voi olla, mutta en näet itse, kun katsot rehellisesti peilikuvaasi.

80 senttisessä vyötärössä on aina löysää. Paksu reiden tai lantion mitta ei sen sijaan ole epäterveellistä.

Itse olen 174cm ja 70 kg ja kaikkea muuta kuin lihava. Olen ollut 10 kiloakin hoikempi mutta näytän tällä hetkellä kaikken parhaalta ja hoikimmalta, syystä että kropassa lihasta ja muodot kohdallaan. En enää lähti tavoitteleen 60kg painoa, mieluummin urheilen ja pidän tämän saavutetun vartalon.

[QUOTE="noo";28685354]Millähän laskukaavalla nää oli laskettu?
BMI = kg / (0,0 m * 0,0 m) ? X kg/m2[/QUOTE]

Itse katoin nuo taulukosta.

Mutta laskea voi toki näinkin:
61 / (1,71 * 1,71) = 20,86
46 / (1,58 * 1,58) = 18,43

Et ole lihava. Mitatkin vaikuttavat olevan ok, mutta jos jostain pitäisi saada pois, niin varmaankin vyötäröstä. Voi toki olla, että jos alkaisit laihduttaa, se menisikin reisistä ja lantiosta, ja vyötärö pysyisi ennallaan. Tosi vaikea sanoa mitään suuntaan tai toiseen näkemättä kuvaa sinusta. Painosi anakin on terve pituuteesi nähden.

Mirä tulee tuohon 80 sentin vyötärö-sääntöön, on se humpuukia. 80-senttinen vyötärö kun on ihan eri juttu 180-senttisellä ja sitten vaikka 155-senttisellä naisella. Sehän on vain loogista.

Minulla muuten on ystävä, joka jossain vaiheessa painoi 20 kg minua vähemmän, olemme molemmat samanpituisia. Hänellä oli kuitenkin 5 cm leveämpi vyötärö, kuin minulla. Hänellä siis on tikkujalat ja kädet, vyötärö leveämpi kuin lantio jne., itselläni taas leveämpi lantio, paksummat reidet, kädet, isommat rinnat, mutta kapeampi vyötärö.

En ihan tiedä mistä tuon määrän revit.

Mutta omasta mielestäni (171/61 = ) BMI 20,86 on ihan eri asia kuin (158/46 = ) BMI 18,43 joka alkaa olemaan jo alipainon rajoilla. 20,5-21 on mielestäni ihan terve ja sopusuhtainen painoindeksiluku.
Laskepas uudelleen. Aloittaja on 173 senttiä, ei 171 cm. Hänen painoindeksinsä olisi 61 kiloisena 20.38, eli alle jopa tuon sinun asettamasi "terveen ja sopusuhtaisen" haarukan.

Itse olen 174 cm ja 64 kg, omaan makuun muutama kilo ylimääräistä mutten nyt lihavaksi itseäni sanoisi. Ap:lla saattaa olla muutama ylimääräinen kilo enemmän, mutten häntäkään lihavaksi sanoisi, normaali tai ehkä hiukan pyöreä. Vyötärön ja reiden mitta kuulostaa omaani verrattuna tosi isolta, mutta rasvahan jakautuu eri tavalla.

[QUOTE="...";28685120]Mä olen sua pari senttiä lyhyempi, mutta painan yli 10 kg vähemmän. Ja minäkään en ole ihan hoikka, vaan pikemminkin normaalivartaloinen. Harrastan aktiivisesti lihaskuntoharjoittelua, eli lihastakin on...
.[/QUOTE]Rumia noi muskelimimmit

Yhteistyössä