Et ole ainoa. Mulla 1,5 -vuotias, ja nyt kesällä syntynyt vauva. Ehdin pestä pyykit, ja pikaisesti pyyhkäistä keittiön tasot. Miehestä ei juuri ole apua. Meillä ei ole imuroitu kolmeen viikkoon, eikä vessaa ole pesty kahteen viikkoon. Lelut kerään päivittäin, ja pyrtin siihe, ettei tavaraa lojuisi ympäriinsä. Ei edes ulkoilla joka päivä, koska vauva on raskashoitoinen, eikä viihdy vaunuissa, ja näillä helteillä kantoreppu ei ole mahdollinen. Taaperoa ei myöskäön vielä käytetä potalla, koska mulla ei nyt voimat riitä. Loppuraskaudessa taas en pystynyt kyykkimään lattialla.
Eli mut voi kivittää, olen paska mutsi. Taapero muuten syö myös purkkiruokaa, koska kuumuuden takia en voi laittaa ruokaa. Itse syön leipää / puuroa / valmisruokaa. Joka päivä itken, kun ei meinaa jaksaa ja syyllisyys on kova. Kun vauva nukkuu, touhuan taaperon kanssa, joka kärsii muuten siitä, että hereillä ollessaan vauva sitoo äidin kokonaan. Illalla mies saattaa hetken leikkiä esikoisen kanssa, muuten lähinnä on koneella. Silloin kun esikoinen on esim. Isovanhempien kanssa ulkona, tai täällä on vieras leikittämässä, yritän siivota mahdollisimman paljon. Tästä nyt ei ollut aloittajalle apua, kerroinpahan vain, että kyllä löytyy ainakin toinen, joka ei ehdi.