olenko liian "vanha"

  • Viestiketjun aloittaja kannattaako enää
  • Ensimmäinen viesti
kannattaako enää
auttakaahan mua, kun kamppailen täälä järjen ja tunteen vallassa vuoronperään. Lapset jo isoja 5 ja 8. Ite olen 33v. Nyt on toi vauvakuume päässy yllättämään... kannattaako enään alottaa alusta ja jaksaako tän ikäsenä vielä? tutut pelotellu, et raskaus ja valvomiset täs iässä kamalia... luokaa muhun toivoa tai järkeä... :) oon NIIN monesti kuullu et sullahan jo 2 tervettä lasta, et 3 hankkiminen jopa jo jännittää.. :(
 
Et ole ollenkaan liian vanha! Minä näkisin tilanteesi loistavana, kun lapset on jo noinkin isoja ja omatoimisia. Itse täytän kohta 33v ja meillä on kolme lasta (5v, 3v ja 1v9kk). Jos neljäs saisi tulla jossain vaiheessa, niin en minä itseäni liian vanhana pitäisi kolmevitosenakaan. =)
 
et ole liian vanha.Minä olin 39 kun tein iltatähden tytöt isoja. multa kysyttiin miten viitsit,kun pääsisit jo helpolla.Hyvin olen jaksanut.
Tehkää vaan vauva jos siltä tuntuu
:hug: :hug: :flower:
 
Älä ainakaan luovu toivosta, minä täytän loppukesästä 39 v ja esikoiseni lasketttu aika on 9.7. Raskaus mennyt todella hyvin, omista alkuajan kauhisteluista huolimatta. Äitiyspolin lääkäri sanoi, etten ole liian vanha tulemaan äidiksi, koska en ollut liian vanha tulemaan raskaaksi. Tietysti yövalvomiset ym vähän huolettaa, mutta onhan meitä kaksi... =)
 
Olen raskaana ja 45 vuotias. Odotan neljättä lasta. Kaksi ensimmäistä sain kolmenkymmenen, kolmannen 42 ja nyt on vuorossa iltatähti. Opiskeluni hoisin 35-42 välillä. Ikäkysymys on korvien välissä. Elämäntavat pitävät mielen ja kropan kunnossa.
 
Anna mennä vaan!! :wave: Meillä likat 9v ja 6v ja nyt tuo 4kk neiti :D On se vaan niin ihana vaikka raskaus aikana mietiskelinkin että mihinkähän sitä taas tuli päänsä laitettua... Jos nyt yrittäis saada ne loput kaksikin lasta vielä tässä lyhyellä aika välillä...Ikäähän mulla on nyt 32v :D
 
Typsy
Onnea vaan raskauden yritykselle. Olen itse pian 33v. kolmen lapsen äiti. Lapseni ovat 10v,pian 9v ja 4kk. Kaksi ensimmäistä lasta tuli aivan peräkkäin, joten toisen vauva-aika on aikas sumuista. Nyt olen voinut nauttia vauvasta ja onhan minulla isommista lapsista apua vauvan hoidos. Yövalvomiset ottaa hiukan enemmän voimille kuin 10 vuotta sitten. Mutten päivääkään antaisi pois.
 
jerejajarno
mulla tulee elokuussa mittariin 35v, lapset 11v 4v ja ens vkolla 7kk! Voin sanoa ett nyt viimeisestä olen vasta nauttinut! Ekan kans itte viel nuori ja yh, rankkaa! toinen oli taas ns.harjoittelua kaikki opeteltava uudestaan ja miehelle ensimmäinen, mut nyt jo nautin kun mieskin on erilailla avuksi kun edellisen kanssa!
 
Haituli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2005 klo 08:08 kannattaako enää kirjoitti:
auttakaahan mua, kun kamppailen täälä järjen ja tunteen vallassa vuoronperään. Lapset jo isoja 5 ja 8. Ite olen 33v. Nyt on toi vauvakuume päässy yllättämään... kannattaako enään alottaa alusta ja jaksaako tän ikäsenä vielä? tutut pelotellu, et raskaus ja valvomiset täs iässä kamalia... luokaa muhun toivoa tai järkeä... :) oon NIIN monesti kuullu et sullahan jo 2 tervettä lasta, et 3 hankkiminen jopa jo jännittää.. :(
Itsellä ikää myös 33v ja lapset 8 ja 6 vuotiaat. Meininki oli ettei enää lisää lapsia, mutta kuinka ollakaan, mieli muuttui. Nyt olen viikolla 23 raskaana ja olen nauttinut raskaudestani täysillä. Myös lasten ilo kun tuntevat pikkusiskon tai veljen potkivan on ihanaa. On tavallaan enemmän läheisiä jakamassa tätä onnea kuin aiemmin, kun esikoinenkin oli vielä alle 2 kun kuopus syntyi.

Olen ollut elämäni kunnossa ainakin tähän saakka, välillä tuntuu että minuthan on ihan luotu olemaan raskaana! Vaivoja ei ole ollut, verenpaineet vaan laskevat kun raskaus etenee. Nautin ajatuksesta ja tunteesta että olen vielä kerran saanut kokea tämän vaiheen elämässä. Ja odotan malttamattomana äitiyslomaa ja sitä että voin jäädä kotiin. Eli lämpimästi suosittelen mikäli päädytte vauvan yritykseen tahollanne!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2005 klo 08:08 kannattaako enää kirjoitti:
auttakaahan mua, kun kamppailen täälä järjen ja tunteen vallassa vuoronperään. Lapset jo isoja 5 ja 8. Ite olen 33v. Nyt on toi vauvakuume päässy yllättämään... kannattaako enään alottaa alusta ja jaksaako tän ikäsenä vielä? tutut pelotellu, et raskaus ja valvomiset täs iässä kamalia... luokaa muhun toivoa tai järkeä... :) oon NIIN monesti kuullu et sullahan jo 2 tervettä lasta, et 3 hankkiminen jopa jo jännittää.. :(
Mä pohdiskelen samoja asioita..
=)
 
mulla viisi
Voi mahdoton mitä mietitte! =)

Minulla on siis viisi aivan mahdottoman ihanaa taapertajaa. Vanhimmat jo tosin "murkkuja" (2kpl) ja toiset perässä porhaltavat (3kpl). Itse olen 42v ja nuorimmainen täytti jokin aika sitten 1v. Enkä vielä ole aikonut lopettaa = vauvakuume vaivaa. :ashamed:
Eikä muuten ne yövalvomiset lainkaan rasittaneet. Johtuneeko lienee siitä kun on kahdella viimeisimmällä ikäeroa seitsemisen vuotta. =)
Niin ja onhan noista isommista jo jonkin verran apuakin, sillä itse he haluavat pienintä hoidella (Kaikki), niin jotta väliin joutuu jo vauhtia hidastamaan. :attn:

 
Mulla kaksi,tytön sain nuorene(19v) ja pojan nyt vanhempana(35v).Kolmatta jo yritetään ja ehkä sitä neljännenkin vielä haluaisin.Kohta mittarissa 37 ja en ihan niin vanhaksi itseäni vielä koe etten jaksaisi.
 
Olipa ihana huomata, että on muitakin samassa tilanteessa! Minä olen myös miettinyt "pääni puhki" kyseisestä asiasta, että vieläkö tehdä kolmas vai ei. Nykyiset lapset ovat 8v. ja 6v. Ja nyt on ilmassa vauvakuumetta eikä buranakaan auta ;) Tilannetta vain vaikeuttaa, kun ei ole vakituista työtä mutta uudessa työssä olen ja jatkosta ei ole tietoa mutta mahdollisuuksia kyllä olisi. Eli odottelisiko tietoa työn jatkosta (vuoden loppuun ainakin) vai ryhtyisikö vauvan tekopuuhiin jo nyt? Ikäerokin lapsille tulisi siis ainakin tuo 7v. tai enempi ja ikää itsellänikin on jo 31. Olisiko siis vinkkejä kenelläkään mitä kannattaisi tehdä?
 
woman70
Mä täytin talvella 35-v. ja vasta yks lapsi meillä.
Oli vähä "haaveissa" ja puhuttiinki mieheni kans että jos toinen lapsi olis tervetullut...kunnes hän taas sairastui ja saattaa olla tyttömme jää nyt sitten ainoaksi. Ajattelen kuitenki ettäon Luojan kädessä,miten hän toipuu/kuntoutuu taas...
Että kyllä tuntui katkerallekin,meikäl. ei vissiin saa hasaveiklla mitään...hyvät asiat ei ainakaa näytä toteutuvan. :\| :'(
 
Itse olen 34 täytän loppuvuodesta 35. Lapset 10 ja 12. Ja nyt uusiovauva tulossa syyskuussa. Itse mietin samaa asiaa pitkään, mutta voi miten IHANAA aikaa tämä on :heart: vaikkakin oksennan vieläkin rv 26. Suosittelen siitäkin huolimatta :flower:
 
mulla viisi
Hei Kuules mímmu. Minäpä kerron oman tarinani. Kerroin siis tuolla edellä jo että viisi pienokaista on ja ikää 42v, vaan eipä ole tietoa vakituisesta työpaikasta. :) No, mitäs ihmeellistä tuossa on? :) Sitäpä vaan lähdin sanomaan jotta "haikara tuo töitä kotiin". Tuon olen kongreettisesti itse kokenut enkä kyllä päiviäni muuksi vahtaisi. :ashamed: Tuosta aiheesta on muuten ollut tv-ohjelmakin kymmeniä vuosia sitten. Minäkö vanha kun tuollaisia muistan :LOL: Ei en vanha vaan olin mukana ohjelmassa.

Jop ja vauvakuume on valtaisa, vaan kun saisi miehenkin mukaan. :(
 
vieras72
onpa paljon samassa tilanteessa... kiva kuulla positiivisia kommentia... huomasitteko odotus-ajassa mitään eroa nuorena vastaan vanhempana? tuliko kiloja samaan malliin? =)
 
mami minäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 19:06 huhhuh kirjoitti:
Ei kannata enää noin vanhana aloittaa sitä vauvarumbaa. Tuskin noin vanha harrastaa enää seksiäkään, miehelläsikään tuskin enää seisoo :/
Sarkasmi on kummallinen lajityyppi, aina ei tiedä onko kirjoittaja vai lukija pihalla.
Jos kysymys on sarkasmista.
Jos tässä, huhhuh, edes tietäisi, mitä sarkasmi on.
 

Yhteistyössä