olenko liian "vanha"

  • Viestiketjun aloittaja kannattaako enää
  • Ensimmäinen viesti
Hullua kysellä vähän yli kolmikymppisenä, että onko liian vanha!!???
Ja yöllä ,kun lapsi herää itkemään, ei pidä heti havahtua sen ääntelyyn. Olen ite sitä mieltä, että kun jo pienenä oppii siihen , ettei joka ihahduksesta saa palvelua, ei isompanakaan herättele yöllä. Meillä on näin toimittu ja lapsia on kolme ja kaikki nukkuu yönsä hyvin.
 
et todellakaan ole liian vanha, 45 v rupee sitä (ehkä) olemaan.

ylläolevaan viestin toteaisin, että meillä on aina hoidettu
lapset, yölläkin. mä olen katsonut, että se on mun tehtävä
äitinä, kun lapsella on yöllä hätä.
 
Bonehill
Siittä vaan. Minä olin 34-vuotias, kun kuopus syntyi ja ikäeroa edelliseen on kahdeksan vuotta. Toki olin raskausaikana väsyneempi kuin alta kolmekymppisenä muita lapsia odottaessa. Pikkuneiti on nyt kolmen vanha, ja paljon on helpottanut se, että isommat lapset auttavat kohtalaisen paljon pikkuisen hoitamisessa. Niin, ja tämä kuopus oli järjestyksessä neljäs lapsi.
 
Tintta
ET ole! Mulla on 3 lasta eka 07/97, toinen 02/99 ja juniori 07/04 ja nyt se neljäs on haaveissa... Itse olen 09/73 syntynyt =) Kyllä minä ainakin nautin raskaudestani ja olo oli hyvä, ei pahoinvointia eikä muitakaan "vaivoja" Eka raskaus oli hankala ni tää viimeisin oli ruusuilla tanssimista =) Onnea yritykselle ja odotukselle, jos niin päätät!
 
Tintta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 21:18 vieras72 kirjoitti:
onpa paljon samassa tilanteessa... kiva kuulla positiivisia kommentia... huomasitteko odotus-ajassa mitään eroa nuorena vastaan vanhempana? tuliko kiloja samaan malliin? =)
Mulla tuli ekasta 28kg (laihduin 30kg), toisesta 24kg(laihduin 20kg) ja kolmannesta tuli 13kg(laihduin 18kg) eli ei tuu kilot samalla tavalla... Olin vielä töis kun 2 ekaa odotin ja kolmatta odottaessa olin koulunpenkillä ja oli aikaa syödä mut emmä tiiä mihin se ruoka meni ku ei minuun jääny =)
 
kalat -69
Itse mietiskelin samaa aihetta koko viime talven ja kevään. Vihdoin pääsin ratkaisuun ja tilasin ajan lääkärille kierukan laittoa varten eli päädyin tähän ratkaisuun. Jos olisimme vielä vauvan tehneet niin ikinä sitä ei varmasti olisi katunut, sillä "tehtyjä lapsia ei kaduta mutta tekemättä jättämistä kadutaan".

Miksi siis päädyin em ratkaisuun oli ehkä se että kun nuorimmainen on nyt 4 v ja alkaa olla jo "iso", niin aloin tuntea olevani Nainen. Ennen lapsia olin nuori, sitten äiti ja nyt vihdoinkin tunnen olevani muutakin kuin äiti ja saan pikkuhiljaa oman elämäni takaisin. Ympärillä on muutama odottava äiti ja olen tosi iloinen heidän raskaudestaan mutta tunnen samalla helpotusta että en ole samassa "jamassa". Tämä siis meidän/minun ratkaisu mutta päätös on jokaisen parin oma.

 
Itse olen 31v, ja pohtinut samaa. Minulla lapset on 6 ja 4-vuotiaat. Toisaalta olen miettinyt, että olisiko se kolmonen yksin, kun ikäeroa tulisi aika paljo näihin muihin.. Nyt kun nämä meidän lapset ovat hyviä kavereita keskenään ja leikit sujuu hyvin yhdessä.
 
Täällähän on vaikka kuinka monta saman ikäistä kuin mäkin, joilla on saman ikäisiä lapsia kuin mulla. =) Mun muksut ovat 8v ja toinen täyttää kohta 7v. Olen miettinyt jo jonkin aikaa, että voisko meille tulla vielä yksi lapsi. Me ollaan uusioperhe ja miehelläni on myöskin kaksi lasta edellisestä liitosta (10v ja 7v), joten aika montahan noita jo on. Yhteisiä lapsia ei meillä ole. Ikäeroa tulisi kuopuksen ja muiden lasten välille aika paljon. Mutta innokkaita hoitajia ainakin olisi!
 
Hip-Hop
Hei!

Olin 24, kun sain ensimmäisen lapsemme ja neuvolan mukaan juuri oikean ikäinen. Kaikki meni kuitenkin lapsen syntymän jälkeen penkin alle. Lapsi todella paha koliikkivauva ja paha yökukkuja 5- ensimmäistä vuotta. Oltiin eron partaalla varmaan ainakin kymmenen kertaa! :)
Sitten tulinkin "yllättäen" raskaaksi ja aah-mikä onni ja autuus iski perheeseemme. Toisen lapsen jälkeen kaikki loksahti paikoilleen, minä nautin 30v. raskaudestani enemmän kuin valtavasti ja vauvanhoito oli ihanaa. Nyt ikää kohta 33v. ja tekisi taas mieli uutta vauvaa. Kyllä elämä kantaa ja eihän tämä ole vielä ikä eikä mikään.
Tsemppiä sinulle! :heart:
 
Et todellakaan ole liia vanha "aloittamaan alusta". Mulla itelläni ikää 37v ja lapset nyt 19v 14v 12v 8v ja 6kuukautta hyvin olen jaksanut ja isäntä haluais vielä yhden :) ans kattoo nyt vaikka tärppäis. Joten jos haluja riittää antaa mennä vaan:)

Onnea yritykselle
 
anne-68
33v "vanha" vai? No höp-pöp-pöp,et lähelläkään vanhaa.Äiti parhaassa iässä.Mä olen 37 enkä missään suhteessa vielä "vanha",en mihinkään.Pienimmäiseni nyt 1v2kk,vanhemmat 10 ja 17v.Ei tunnut missään vauvan hoito tässä iässä.Mä luulen et luonto on asian järkännyt niin ettei me naiset voida lapsia saada enää sitten kun olemme liian vanhoja oikeasti siihen touhuun.Kysymyksen kai pitäisi kuulua että "jaksaisitko vielä"vauvaa hoidella..?Siihen vaikuttaa ihan muut asiat kuin ikäsi,ja ne asiat tiedät vain sinä itse.
 
zalla
mulla lapset 12v ja 8v ja nyt 4kk ikäinen vauva.itse olen 32v.hauskaahan tämä taas on ja varsinkin ku nyt vihdoin mies josta jopa apuakin..enää ei tavitse kaikkea jaksaa yksin.välillä vaan harmittaa ku nyt tajuaa kuinka paljosta isommat lapset jäivät paitsi kun isä ei välittänyt..tai itseppä mies siitä kärsinyt ei lapsilta rakkautta ole puuttunut =) :)
 

Yhteistyössä