Olenko laiska, kun en jaksa tehdä töitä, kun opiskelen?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aha. Ensin sanot, että joka kuukausi 1800-2100 euroa käteen ja sitten ei olekaan läheskään niin paljoa.
Siis täh? Saan tuon kun opiskelen, mutta vaikiapa se on työharjoittelusta revetä töihin samaan aikaan. Miten läheskään niin paljoa? Meni ohi nyt.
Näinhän sinä laitoit

"Lisäksi kyllä mulle se 1800-2100 käteen kelpaa joka kk sen 220e lisäksi ;)"
Niiin? Ei voi olla totta taas. :/ Anteeksi etten laittanut siihen erikseen työharjoittelujaksojani, kun vallan menit nyt sekaisin ja päiväjärjestyksesi häiriintyi. Rautalanka.

RAUTALANGASTA: Mä olen saanut opintotukea siittä asti kuin sitä hain, käyn opintojen ohella töissä saan palkan. JA työharjoitteluajoilta saan palkan about 500e.

HUOH!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aha. Ensin sanot, että joka kuukausi 1800-2100 euroa käteen ja sitten ei olekaan läheskään niin paljoa.
Siis täh? Saan tuon kun opiskelen, mutta vaikiapa se on työharjoittelusta revetä töihin samaan aikaan. Miten läheskään niin paljoa? Meni ohi nyt.
Näinhän sinä laitoit

"Lisäksi kyllä mulle se 1800-2100 käteen kelpaa joka kk sen 220e lisäksi ;)"
Niiin? Ei voi olla totta taas. :/ Anteeksi etten laittanut siihen erikseen työharjoittelujaksojani, kun vallan menit nyt sekaisin ja päiväjärjestyksesi häiriintyi. Rautalanka.

RAUTALANGASTA: Mä olen saanut opintotukea siittä asti kuin sitä hain, käyn opintojen ohella töissä saan palkan. JA työharjoitteluajoilta saan palkan about 500e.

HUOH!
Opettele sinä itse kirjoittamaan :LOL:
Jos laittaa että saa JOKA KUUKAUSI 1800-2100 euroa käteen + 220 euroa niin miten sä kuvittelet ihmisten tietävät että todellisuudessa asia ei mennytkään sinne päinkään. Taisi olla alkuperäinen ajatus vain kehuskella tuloilla joita ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan :p
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Mä olen miettinyt välillä samaa. Opiskelen oikiksessa, meillä on kolme lasta ja alkuun tein vanhan alani töitä opiskelujen ohella. Työ oli vuorotyötä ja aika pian huomasin, että mä en pysty repeämään kaikkeen. Ja tuntui, etten näe koskaan omaa perhettäni. Lopulta tein sitten miehen yllytyksestä sen ratkaisun, etten enää tehnyt töitä lukuvuoden aikana. Opiskelut hoidan lasten ollessa koulussa/hoidossa ja illat + vkloput olen pyhittänyt suurimmaksi osaksi perheelle. Kesällä olen menossa töihin.
Onko tossa tiedekunnassa opiskelu kovin rankkaa, jos on lapsia?
 
SAMA
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niiin? Ei voi olla totta taas. :/ Anteeksi etten laittanut siihen erikseen työharjoittelujaksojani, kun vallan menit nyt sekaisin ja päiväjärjestyksesi häiriintyi. Rautalanka.

RAUTALANGASTA: Mä olen saanut opintotukea siittä asti kuin sitä hain, käyn opintojen ohella töissä saan palkan. JA työharjoitteluajoilta saan palkan about 500e.

HUOH!
Opettele sinä itse kirjoittamaan :LOL:
Jos laittaa että saa JOKA KUUKAUSI 1800-2100 euroa käteen + 220 euroa niin miten sä kuvittelet ihmisten tietävät että todellisuudessa asia ei mennytkään sinne päinkään. Taisi olla alkuperäinen ajatus vain kehuskella tuloilla joita ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan :p[/quote]

Kehuskella tuloilla, no voi että parintonnin tuloilla kehuskellaan :whistle:

Ja anteeksi kun yksi sana pitää ottaa noin kirjaimellisesti, että maailma kaatuu sen vuoksi.

Ja oi kamala, nyt kun en saa työharjoittelu jaksolta tuota vertaa, niin olen vallan valehtelija.

Anteeksi kun kysyn, mulla ei siis ole tuon verran tuloja, koska mä käyn valillä työharjoittelussa, no asia selvä. Eli mä käyn pari kk työharjoittelussa, niin muuten mun opiskeluaikana saamani tulot nollaantu.. Jeps juu. Yksinkertaisuus.
 
vieras
Et ole. Ei kannata itseään loppuun vetää. Nimim. kokemusta on. Itse opiskelin ja tein viikonloput töitä, työtä joka ei ollut omaa alaani ja todella kuormittavaa kaikin tavoin, ja samalla hoidin kahta pientä lasta. Paniikkihäiriöön sairastuin sen takia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SAMA:
Anteeksi kun kysyn, mulla ei siis ole tuon verran tuloja, koska mä käyn valillä työharjoittelussa, no asia selvä. Eli mä käyn pari kk työharjoittelussa, niin muuten mun opiskeluaikana saamani tulot nollaantu.. Jeps juu. Yksinkertaisuus.
Jos sä tienaat tosiaan noin niin sun opintotukirajat kyllä paukkuu yli. Molempia kun et voi saada. Et taida olla oikein itsekään selvillä asioistasi?
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SAMA:
Anteeksi kun kysyn, mulla ei siis ole tuon verran tuloja, koska mä käyn valillä työharjoittelussa, no asia selvä. Eli mä käyn pari kk työharjoittelussa, niin muuten mun opiskeluaikana saamani tulot nollaantu.. Jeps juu. Yksinkertaisuus.
Jos sä tienaat tosiaan noin niin sun opintotukirajat kyllä paukkuu yli. Molempia kun et voi saada. Et taida olla oikein itsekään selvillä asioistasi?
Öö. Mä olen saanut opintotukea 6kk, voi voi jos pari sataa joutuu maksamaan takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SAMA:
Anteeksi kun kysyn, mulla ei siis ole tuon verran tuloja, koska mä käyn valillä työharjoittelussa, no asia selvä. Eli mä käyn pari kk työharjoittelussa, niin muuten mun opiskeluaikana saamani tulot nollaantu.. Jeps juu. Yksinkertaisuus.
Jos sä tienaat tosiaan noin niin sun opintotukirajat kyllä paukkuu yli. Molempia kun et voi saada. Et taida olla oikein itsekään selvillä asioistasi?
Öö. Mä olen saanut opintotukea 6kk, voi voi jos pari sataa joutuu maksamaan takaisin.
6 kk tulee jo reippaasti yli tonni melkein kaksi maksettavaa takaisin.. sillon maksetaan se brutto summa, ei se netto minkä itse on saanut käteen.
 
joo mut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noo, ehkä vähän jos rehellinen olen. Itsekin aion laiskotella seuraavassa tutkinnossa enkä käy töissä. Onhan se aika "helppoa" noin :)
No pitäsikö opiskelijan elämän olla vaikeaa ihan vain sen takia, että ei olisi liian helppoa?:eek: Jännä kärsimys-mentaliteetti..

Siis vaikka rahallisesti pärjäisi ihan hyvin opintotuella ja vanhempien avustuksella? Vai pitäiskö olla ottamatta apua vanhemmilta? Sekö on se ongelma?

Ja siis ihan mielenkiinnosta kyselen, en vittuile. Miksi opiskelijan elämä ei saisi olla helppoa ja jopa leppoisaa välillä?
Voi voi teitä palstalaisia, kun vedätte aina herneet syvälle nekkuun. Sanoinko että tulee olla vaikeaa? Sanoinko, että pitäisi olla ottamatta avustuksia? Mulla nyt vaan sattuu olemaan kokemusta ja se on fakta, että kun käy "vain" koulua niin TOTTA KAI se on paljon helpompaa kuin se, että tekee lisäksi ilta- ja viikonlopputöitä. Ja kuten sanoin, aion itsekin seuraavassa tutkinnossa laiskotella.
Niin, mutta onko se helpompi elämä sitten automaattisesti laiskottelua? Minusta laiskottelua on se, jos ei saa olennaisia asioita edistymään. Pitäisikö olla koko ajan tekemässä jotain ihan vain sen tekemisen vuoksi, ettei päästä sanomaan laiskaksi? Vaikka pärjäisi hyvin ilman jatkuvaa raatamistakin? Miten se edistää mitään? Kun nyt kuitenkin tuohon laiskotteluun viittasit.

Helpompi=laiskottelu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo mut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noo, ehkä vähän jos rehellinen olen. Itsekin aion laiskotella seuraavassa tutkinnossa enkä käy töissä. Onhan se aika "helppoa" noin :)
No pitäsikö opiskelijan elämän olla vaikeaa ihan vain sen takia, että ei olisi liian helppoa?:eek: Jännä kärsimys-mentaliteetti..

Siis vaikka rahallisesti pärjäisi ihan hyvin opintotuella ja vanhempien avustuksella? Vai pitäiskö olla ottamatta apua vanhemmilta? Sekö on se ongelma?

Ja siis ihan mielenkiinnosta kyselen, en vittuile. Miksi opiskelijan elämä ei saisi olla helppoa ja jopa leppoisaa välillä?
Voi voi teitä palstalaisia, kun vedätte aina herneet syvälle nekkuun. Sanoinko että tulee olla vaikeaa? Sanoinko, että pitäisi olla ottamatta avustuksia? Mulla nyt vaan sattuu olemaan kokemusta ja se on fakta, että kun käy "vain" koulua niin TOTTA KAI se on paljon helpompaa kuin se, että tekee lisäksi ilta- ja viikonlopputöitä. Ja kuten sanoin, aion itsekin seuraavassa tutkinnossa laiskotella.
Niin, mutta onko se helpompi elämä sitten automaattisesti laiskottelua? Minusta laiskottelua on se, jos ei saa olennaisia asioita edistymään. Pitäisikö olla koko ajan tekemässä jotain ihan vain sen tekemisen vuoksi, ettei päästä sanomaan laiskaksi? Vaikka pärjäisi hyvin ilman jatkuvaa raatamistakin? Miten se edistää mitään? Kun nyt kuitenkin tuohon laiskotteluun viittasit.

Helpompi=laiskottelu?
Joo ei musta kyllä opiskelu ilman työntekoa oo kyllä mitään laiskottelua. Onhan sitä työssäkäyvilläkin vapaa-aikaa, jolloin ei varmaan halua sitten mennä raatamaan toiseen työpaikkaan. Opiskellessa kuitenkin joutuu vapaa-ajallaankin tekemään koulutehtäviä.
 
Kyllä ne opiskelut on mitoitettu siten, että kyseessä on ihan kokopäivähomma. Jos opinnot suorittaa kunnialla kotiin, ei mielestäni sovi tulla kenenkään laiskaksi haukkumaan. En ymmärrä miksi pitäisi vetää itsensä piippuun vain sen takia, että jotkut muutkin niin tekee. Tämän lisäksi niitä ilta ja vkltöitä ei ihan oikeasti riitä jokaiselle opiskelijalle. Monessa paikassa olisi itse asiassa suotavampaa, että palkkaisivat jonkun ihka oikean työttömän sinne, eivätkä "hyväksikäyttäisi" opiskelijoita.

Tosiaan jos oikeasti rahan kanssa on tosi tiukkaa tai onnistuu saamaan hyvän paikan mahdollisesti vielä omalta alalta, niin kyllähän sitä silloin voi sen opintoajankin elää vähän rankempana, mutta ei ole mitään järkeä mennä jonnekin "paskaduuniin" itseään kituuttamaan, jos kykenee selviytymään taloudellisesti ja on se mahdollisuus keskittyä opintoihin täysillä.

Ainahan noita löytyy joiden mielestä pitäisi opiskella kaksoitutkintoa, käydä kolmea työtä, hoitaa lapset, tehdä hyväntekeväisyystyötä ja luovuttaa vielä verta ja munasolujakin päälle. Ja olet kyllä vaan tosi itsekäs ja laiska jos et saa näitä asioita rullaamaan ihan itsekseen. Antaa niiden kiillotella sitä sädekehäänsä rauhassa ja nauti sinä elämästäsi sellaisena kuin haluat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo mut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noo, ehkä vähän jos rehellinen olen. Itsekin aion laiskotella seuraavassa tutkinnossa enkä käy töissä. Onhan se aika "helppoa" noin :)
No pitäsikö opiskelijan elämän olla vaikeaa ihan vain sen takia, että ei olisi liian helppoa?:eek: Jännä kärsimys-mentaliteetti..

Siis vaikka rahallisesti pärjäisi ihan hyvin opintotuella ja vanhempien avustuksella? Vai pitäiskö olla ottamatta apua vanhemmilta? Sekö on se ongelma?

Ja siis ihan mielenkiinnosta kyselen, en vittuile. Miksi opiskelijan elämä ei saisi olla helppoa ja jopa leppoisaa välillä?
Voi voi teitä palstalaisia, kun vedätte aina herneet syvälle nekkuun. Sanoinko että tulee olla vaikeaa? Sanoinko, että pitäisi olla ottamatta avustuksia? Mulla nyt vaan sattuu olemaan kokemusta ja se on fakta, että kun käy "vain" koulua niin TOTTA KAI se on paljon helpompaa kuin se, että tekee lisäksi ilta- ja viikonlopputöitä. Ja kuten sanoin, aion itsekin seuraavassa tutkinnossa laiskotella.
Niin, mutta onko se helpompi elämä sitten automaattisesti laiskottelua? Minusta laiskottelua on se, jos ei saa olennaisia asioita edistymään. Pitäisikö olla koko ajan tekemässä jotain ihan vain sen tekemisen vuoksi, ettei päästä sanomaan laiskaksi? Vaikka pärjäisi hyvin ilman jatkuvaa raatamistakin? Miten se edistää mitään? Kun nyt kuitenkin tuohon laiskotteluun viittasit.

Helpompi=laiskottelu?
Tämähän on vain ja ainoastaan mielipideasia. MINÄ koen, että pelkkä opiskelu on aikamoista laiskottelua, varsinkaan jos ei lapsia ole. Siinä on monet illat ja viikonloput aikaa vaan laiskotella. Enkä missään vaiheessa ole sanonut sen olevan pahaa, sanon vielä kerran että seuraavassa tutkinnossa aion itsekin laiskotella vaikka minulla työpaikka olisikin valmiina. Ei siinä mitään pahaa ole.
 
gt
Suomalaisten työajasta kolmannes kuluu muuhun kuin työntekoon. Muihin kuin työtehtäviin liittyviin asioihin käytetään työpäivästä yli 2 tuntia.(kaupassa,lääkärille,jouluostoksilla,kampaamokäynnit,...)

Eniten aikaa käytetään internetin selailuun, yli 90 minuuttia työpäivästä.
Netissä aikaa tuhlaavat erityisesti yrittäjät ja johtavassa asemassa olevat.
(facebook,skype,twitter)

Työaikaa kulutetaan myös lepäilyyn työtehtävien välissä, jutteluun työkavereiden kanssa muista kuin työasioista sekä laiskotteluun. Tupakoitsijoilla sauhutteluun menee yleensä 10–20 minuuttia päivässä...
 
Itsekin koen välillä pientä syyllisyyttä siitä, että olen niin laiska etten jaksa mennä töihin opintojen ohella ja kaiken lisäksi kehtaan vielä valittaa rahapulaani. Mutta ole tullut siihen tulokseen, että niitä töitä kerkeää tehdä elämässä kyllä muutenkin ja ihan liikaakin. Kyllä opiskelijaelämästäkin pitää keretä nauttia. Ja tietysti niistä makarooneista ja nuudeleistä :D
 

Yhteistyössä