Olenko kamala ihminen, jos kieltäydyn vastedes menemästä anoppilaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä

Vieras
Anoppi on riitaahaastava, huonokäytöksinen ja manipuloiva tapaus, jokaon minulle mustasukkainen ainoasta pojastaan. En selitä tässä tarkemmin mistä on kyse, totean vain että tilanne on tarpeeksi "vakava" eikä anopille voi puhua/ toivoa tilanteen korjautumista.

En jaksa enää olla anopin toran kohteena ja hänen ilkeytensä ja pahansuopuutensa uhrina. En halua, että lapseni joutuu seuraamaan anopin kieroutunutta käytöstä.

Olenko läpeensä paha ihminen, jos en enää suostu menemään anoppilaan? Mies toivoo yhteistä ajanviettoa hänen takiaan, mutta en vaan enää jaksa katsella hänen äitinsä halua tuottaa toisille pahaa mieltä.

et ole. jos anoppi ei pysty aikuisten tavoin käyttäytymään, niin saa olla omissa oloissaan. en ymmärrä, miksi miehesi toivoo yhteistä ajanviettoa, jos se on sinulle yhtä kärsimystä. mielestäni miehesi tulisi olla lojaali ennenkaikkea sinulle. et kuitenkaan estä hänen yhteydenpitoaan.

Minulle joskus psykologi sanoi (samanlaisia asioita kun kävin puimassa )
että aikuinen ihminen päättää itse kenen kanssa on tekemisissä ja kenen ei. Sillä onko sukulainen vai ei, ei suuremmin ole merkitystä.
Eli viesti oli aika selvä, enkä muuten omaa anoppiani ole nähnyt viimeiseen 4vuoteen. Ikävä ei ole ollut yhtään.

Itse pistin välit poikki myös kun oli niin helvetin kiero ämmä :D mietinkin tässä että olisiko oikein pyytä heidät lapsien synttäreille ristiäisiin jne... ? se vaan kun en haluaisi nähdä koko ämmän naamaa lähelläni!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Minulle joskus psykologi sanoi (samanlaisia asioita kun kävin puimassa )
että aikuinen ihminen päättää itse kenen kanssa on tekemisissä ja kenen ei. Sillä onko sukulainen vai ei, ei suuremmin ole merkitystä.
Eli viesti oli aika selvä, enkä muuten omaa anoppiani ole nähnyt viimeiseen 4vuoteen. Ikävä ei ole ollut yhtään.

Kiitos tästä tiedosta! Kyllähän se maalaisjärjelläkin tuntuu hullulta, että pitäisi käydä "kärsimässä" jonkun luona sukulaisuussuhteen vuoksi...

Ja kiitos kaikille muillekin kannustuksesta! Lapsen aion lyhyille reissuille anopin luo päästää isänsä kanssa, koska lapsen isä kyllä pitää huolen pikkuisesta. Ja anoppi ei uskalla riehaantua miehelle, viha kohdistuu aina minuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Isovanhemmat tärkeitä lapsille, joten jos anoppi ei ole lapsille vaaraksi niin älä riko heidän välejään.

Ei ole aikomus. Tosin appi ja anoppi eivät välitä lapsesta paljonkaan. Ostavat hänelle välillä parit kalliit lahjat, mutta eivät käy katsomassa, eivät aikoinaan halunneet lähteä matkalle yhdessä, eivät halua hoitaa jne.

Anoppi kyylää lasta vain todella kyllästyneenä + jopa inhoten välillä, koska hän ei jaksa lapsen touhuamista. Lapsi on taaperoiäsä vielä siis.

Toki on kiva, että muistavat lasta edes lahjoin joskus. Jotkut eivät tee edes sitä, ja ovat ihan välinpitämättömiä.

Yhteistyössä