olenko kamala äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
en juo usein. ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. ja tapani on silloin että tissuttelen pitkin päivää siideriä. puuhailen kotona ja samalla menee 3-8 siideriä. riippuu paljon. mutta jos meneekin vaikka se 8, juon ne pitkin päivää hitaasti

onkohan tästä jotain haittaa lapsille? en humallu kummallisesti, en edes tiedä miksi juon silloin. tekee vaan mieli. lapset ei ole ihmetelleet asiaa. ovat jo koululaisia eivätkä vielä puoli vuotta sitten tienneet edes mikä humalainen on.. =O

meinasin jo sanoo et olet, kun kävi lukihäiriö ja katoin et juot joka päivä, mut koska juotkin vaan harvoin, ni et ole! Kyllähän sitä usein kesäisin mökillä esim monet aikuiset juo pitkin päivää vaikkei varsinaisesti ryyppää..

Minä en ole vielä koskaan juonut lasteni nähden, en edes sitä yhtä saunaolutta. Otan alkoholia 1-3 kertaa vuodessa kun vietämme kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa. Silloin otan joko lasin viiniä tai muutaman oluen, lapset ovat silloin yökylässä isovanhemmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Itse alkoholisti perheestä lähtöisin niin sillä kokemuksella voin sanoa, että jos lopettaisit sen tissuttelun.

mä tulen itsekin alkkis perheestä. oli väkivaltaa, viinaa, poliiseja, puukkoja ym ym.... ehkä siksi mietinkin onko tää mun vähäinenkin alkoholin käyttö pahaksi lapsille. mulla kun ei ole normaalin alkoholinkäytön mallia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Jos sun pitää tollaista kysyä keskustelupalstalla, niin varmaan pidät itsekin asiaa ongelmana?

itseasiassa en pidä ongelmana, halusin vaan kysyä muiden mielipidettä...

No sithän ei mitään ongelmaa ole, vai? Mun mielestä on erikoista tissutella koko päivä lasten kanssa, mutta jos sun mielestä ei ole niin mitäs väliä mun mielipiteellä on?

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Minä en ole vielä koskaan juonut lasteni nähden, en edes sitä yhtä saunaolutta. Otan alkoholia 1-3 kertaa vuodessa kun vietämme kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa. Silloin otan joko lasin viiniä tai muutaman oluen, lapset ovat silloin yökylässä isovanhemmillaan.

Kivat sulle? Tää nyt ei oikein vastannut AP:n kysymykseen. Vai tarkoitatko, että sinun tapasi elää on ainoa oikea?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos sun pitää tollaista kysyä keskustelupalstalla, niin varmaan pidät itsekin asiaa ongelmana?

itseasiassa en pidä ongelmana, halusin vaan kysyä muiden mielipidettä...

No sithän ei mitään ongelmaa ole, vai? Mun mielestä on erikoista tissutella koko päivä lasten kanssa, mutta jos sun mielestä ei ole niin mitäs väliä mun mielipiteellä on?

no mulla on tapan kuunnella muidenkin mielipiteitä. sitten voi itde miettiä asiaa uudelleen uudelta kantilta... minusta normaalia.

moni _oikeasti_ alkkis ihminen ei näe ongelmaa vaikka muut näkeekin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
minusta ei sekään oo oikein et lapsilta salataan kokonaan juominen,siis ettei voi ees sitä muutamaa saunaolutta lasten nähen ottaa..

eli siis mun on pakko alkaa ryyppäämään vaikka en juo edes yhtä kaljaa. just.

minusta ei sekään oo oikein et lapsilta salataan kokonaan juominen,siis ettei voi ees sitä muutamaa saunaolutta lasten nähen ottaa..

No ei, ja esim. ruokajuomana mä voin ottaa lasin viiniä myös lasten läsnäollessa. Se on kuitenkin (mun mielestä) eri asia kuin juoda 8 siideriä päivän aikana niin että lapset on siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja gigi:
Alkuperäinen kirjoittaja j:

Kivat sulle? Tää nyt ei oikein vastannut AP:n kysymykseen. Vai tarkoitatko, että sinun tapasi elää on ainoa oikea?

No jo on kumma jos ei voi kertoa, miten itse menettelee alkoholin suhteen! Todellakaan en tarkoita, että tapani elää on ainoa oikea! Oma mielipiteeni vain sattuu olemaan sellainen, ettei lasten tarvitse nähdä alkoholinkäyttöä! Alkoholistiperheestä olen minäkin, nähnyt kaiken sen pahan, mitä voi aiheuttaa!

Kyllä sitä 8 siiderin jälkeen jonkin verran humaltuu(!!), ei ehkä itse huomaa. Ja lasten kanssa alkoholin vaiklutuksen alaisena touhuaminen voi olla kohtalokasta. Kyllä lapset sen myös varmasti aistivat. Eivät ehkä tiedä mitä humalainen tarkoittaa, mutta varmasti aistivat, että äiti käyttäytyy oudosti ja erilailla. Se voi pelottaa lapsia.
Miksi et voi viedä lapsia hoitoon, jos haluat juoda joskus??

Siis sä et ole silloin lähdössä juhlimaan tai muuta, tekee vaan mieli juoda? No ei se varmaan määritä sitä, oletko hyvä vai huono äitinä, mutta mä en ehkä itse osaisi lasten aikana tissutella tuolla tavalla. Siis tissuta vaan, mut vie lapset hoitoon jos onnistuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Musta tuo on aika yleistä esim. kesäaikaan kun perheessä on jo isompia lapsia. Tehdään pihatöitä/grillaillaan/kutsutaan vieraita ja siemaillaan päivän mittaan ilman että kukaan kunnolla päihtyy. So what? Ei varmasti ole mitään haittaa tuollaisesta.

Tollainen "juhlatilanne" on mun mielestä eri asia kuin se, että on yksin lasten kanssa kotona ja tissuttelee koko päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

eli siis mun on pakko alkaa ryyppäämään vaikka en juo edes yhtä kaljaa. just.

Häh? Ihanaa, ihmiset ei ymmärrä lukemaansa. Tossahan sanottiin, ettei ole oikein salata lapsilta juomista. Jos ei juo, ni ei se kai ole ongelma...mutta jos juo SALAA, niin ei hyvä.

Yhteistyössä