olenko kamala äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
On toi musta vähän arveluttavaa. Miksi juot päiväsaikaan noinkin paljon kerralla? Rentoudutko?
Yksi olut tms menee mutta enempää en lasten läsnäollessa itse hyväksy.

ei, en juo päiväsaikaan noin paljon vaan siis koko päivän aikana, ihan siis puhutaan yöhön saakka. vaikkapa esim. se 8. eli se tekee tunnissa aika vähän loppujen lopuksi. niin vähän etten esim. humallu edes niinkuin sanoin ekassa viestissäni.

saatan aloittaa esim. imuroinnin puoliltapäivin, avaan silloin ekan siiderin, se yksi saattaa kestää mulla tilanteesta riippuen muutamankin tunnin. tuo esimerkkini 8 kpl oli tosi harvinainen määrä jo. yleensä menee vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Musta tuo on aika yleistä esim. kesäaikaan kun perheessä on jo isompia lapsia. Tehdään pihatöitä/grillaillaan/kutsutaan vieraita ja siemaillaan päivän mittaan ilman että kukaan kunnolla päihtyy. So what? Ei varmasti ole mitään haittaa tuollaisesta.

Tollainen "juhlatilanne" on mun mielestä eri asia kuin se, että on yksin lasten kanssa kotona ja tissuttelee koko päivän.

No millä tavalla eri asia? Sama vaikutus kai sillä määrällä on siinä sitten grilli tulilla ja vieraita tai sitten ei.
Jokainen tykkää rentoutua ja tissutella eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eniten mietityttää, että miksi sun pitää juoda, siihen kysymykseen kannattais vähän pysähtyä. Tostahan ei nyt ole kummoinenekaan matka ihan alkoholistiksi,

Ai jos juo kerran kahdessa kuukaudessa alkoholia??! :o
no huh huh...

Kyllä tuo minusta on aika paljon, kun ottaa pitkin päivää.. Ite otan mieluiten sillon ku lapset nukkuu. Ja silloinkin otan korkeintaan kaks. Minusta lasten ei tarvis katella tuollasta tissuttelua. En kuitenkaan usko, että sulla mitään alkkisongelmaa on. Jos kerran juot vain harvoin.

eniten mietityttää, että miksi sun pitää juoda, siihen kysymykseen kannattais vähän pysähtyä. Tostahan ei nyt ole kummoinenekaan matka ihan alkoholistiksi,

siis juuri! tulen itse alkkisperheeestä ja vaikka itse juon harvoin ja en juo humaltumis tarkoituksessa, en ymmärrä miksi juon, edes sen harvan kerran. ehkä mulla on vääristynyt kuva viinasta koska oma kokemukseni lapsuudessa siitä on todella kamala.

Musta tuo on aika yleistä esim. kesäaikaan kun perheessä on jo isompia lapsia. Tehdään pihatöitä/grillaillaan/kutsutaan vieraita ja siemaillaan päivän mittaan ilman että kukaan kunnolla päihtyy. So what? Ei varmasti ole mitään haittaa tuollaisesta.

Tollainen "juhlatilanne" on mun mielestä eri asia kuin se, että on yksin lasten kanssa kotona ja tissuttelee koko päivän.

No millä tavalla eri asia? Sama vaikutus kai sillä määrällä on siinä sitten grilli tulilla ja vieraita tai sitten ei.

No sillä tavalla, että kuuluuko se alkoholi erikoistilanteisiin vai jokapäiväiseen elämään. Vaikutus toki on sama, mutta tilanne on eri. Yksin juominen on eri asia kuin seurustelujuominen. Mun puolesta jokainen tissuttelee kuten tahtoo, mutta ap nimenomaan kysyi mielipiteitä, ja kerroin omani ;)

Toi määrä mua hämmästyttää esim 8 kpl. Miksi pitää ottaa noin monta, tiedätkö syyn sille? Otatko siiderin lohdutukseksi vai palkkioksi vai saako siideri sut toimimaan esim siivoamaan. Ite olen isäni maksakirroosiin menettänyt ja äitini pelaa edelleen alkoholin kanssa. Itse huomaan äidistäni jos hän ottanut edes puoli pulloa kaljaa.. Uskomatonta mutta totta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis juuri! tulen itse alkkisperheeestä ja vaikka itse juon harvoin ja en juo humaltumis tarkoituksessa, en ymmärrä miksi juon, edes sen harvan kerran. ehkä mulla on vääristynyt kuva viinasta koska oma kokemukseni lapsuudessa siitä on todella kamala.

No on tosiaan. Pitääkö siihen ottamiseen olla joku erityinen syykin? Minusta ongelma on silloin jos aina pitää keksiä vaikka juhlan aihetta sille että ottaa olutta. Mun mielestä on paljon normaalimpaa pystyä sanomaan että kunhan omaksi iloksi naukkailen, eikä tarvitse selitellä mitään erityistä syytä.
Rentoutumista ja mukavuus tarkoituksessa itse juomia nautin silloin kun nautin.

jos et humallu, niin eikait siinä mitään pahaa ole. Itse otan joskus saunan yhteydessä muutaman siiderin, mutta todellakin vain niin, että en humallu siitä. En voisi käsitellä lastani humala-tilassa..

No sillä tavalla, että kuuluuko se alkoholi erikoistilanteisiin vai jokapäiväiseen elämään. Vaikutus toki on sama, mutta tilanne on eri. Yksin juominen on eri asia kuin seurustelujuominen. Mun puolesta jokainen tissuttelee kuten tahtoo, mutta ap nimenomaan kysyi mielipiteitä, ja kerroin omani ;)

Täällä puhutaan kerran kahdessa kuukaudessa juomisesta, ei päivittäisestä juomisesta... Miten yksin juominen eroaa seurassa juomisesta, muuta kuin että joillekin, kuten minulle, tulee tylsää yksin juodessa. Mutta tiedän parikin ihmistä jotka ottaessaan kuuntelevat mieleistään musiikkia ja ovat ihan itsekseen. Ei minusta sen huonompi tapa kuin seurassa röpöttelykään.

No on tosiaan. Pitääkö siihen ottamiseen olla joku erityinen syykin? Minusta ongelma on silloin jos aina pitää keksiä vaikka juhlan aihetta sille että ottaa olutta. Mun mielestä on paljon normaalimpaa pystyä sanomaan että kunhan omaksi iloksi naukkailen, eikä tarvitse selitellä mitään erityistä syytä.
Rentoutumista ja mukavuus tarkoituksessa itse juomia nautin silloin kun nautin.

sanoitpa hyvin, aloin oikein ihan todella miettimään...

itsekin ihmettelet alkoholin juomistasi ja sanot, että olet alkoholisti perheestä. Muista, että lapset ottavat sinusta mallia! Haluatko antaa heille tuollaisen käsityksen juomisesta, pitkin päivää tissutella.

itsekin ihmettelet alkoholin juomistasi ja sanot, että olet alkoholisti perheestä. Muista, että lapset ottavat sinusta mallia! Haluatko antaa heille tuollaisen käsityksen juomisesta, pitkin päivää tissutella.

aivan. mutta toisaalta ajattelen etten ole ikinä humalassa lasten edessä ja teen sitä tosiaan todella harvoin. ihan käsi sydämellä voin sanoa ettei lapset siitä kärsi. jos jaetaan vaikkapa 6 siiderä koko päivälle, ei siitä humallu. moni vetää saman parissa-kolmessa tunnissa lähtiessään viihteelle...

tämä asia aiheuttaa minussa kovasti ajatuksia kuten näkyy ketjusta. :) olen sekä puolesta että vastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei sitä humaltumista itse välttämättä huomaa, mutta lapset voivat vaistota että äiti on jotenkin outo. Ja haiseehan se jos kahdeksankin sidukkaa juot.
Juuri tätä yritin selittää tuolla aikaisemmin.

http://www.iltalehti.fi/perhe/2009101310414320_pr.shtml

Siinä sulle luettavaa!!

anteeksi mutta tän otin jo ehkä vähän loukkauksena.... en juo känniä koskaan enkä _todellakaan_ hakkaisi lapsiani. minua hakattiin, kuristettiin, tönittiin, huoriteltiin ym ym ym ym ym ym... joten eipä tulis päähäni tehdä samaa omille lapsilleni.

aivan. mutta toisaalta ajattelen etten ole ikinä humalassa lasten edessä ja teen sitä tosiaan todella harvoin. ihan käsi sydämellä voin sanoa ettei lapset siitä kärsi. jos jaetaan vaikkapa 6 siiderä koko päivälle, ei siitä humallu. moni vetää saman parissa-kolmessa tunnissa lähtiessään viihteelle...

tämä asia aiheuttaa minussa kovasti ajatuksia kuten näkyy ketjusta. :) olen sekä puolesta että vastaan...

Niinpä! Vaikka mulla on harjoituksen puutetta ( ;) ) niin esim. kesälomalla pystyin aamusta asti ottamaan tissutellen järvellä ollessa. Sidukka kädessä koko ajan, mutta kun ei juonut nopealla tahdilla. Helposti meni aamu 10 ja ilta yhdeksän välillä kymmenenkin ja ei kyllä kukaan olisi päälle päin pystynyt sanomaan että olen ottanut.

Yhteistyössä