olenko jotenkin myöhäisessä vaiheessa siirtämässä lasta omaan huoneeseen? ikää 2,5v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä nukkuu tuon ikäinen kans meidän sängyn vieressä, mut ei tule viereen. Ja saa edelleen nukkuakin mulle ei ole mitään haittaa vaikka siinä on. Loppukesällä tulee myös pinnasänky toiselle puolen meidän sänkyä kun vauva syntyy.
Lapsi saa siirtyä sit kun itse haluaa.

[QUOTE="tööt";23848626]Jotkut viriilimmät pariskunnat mahdollisesti saattavat haluta joskus sekstailla keskenään, se on se vika.[/QUOTE]

Ja senkö on aina pakko tapahtua yöllä sängyssä makuhuoneessa?
Meillä lapsi nukkuu vieressä,harrastetaan siltikin seksiä 2-3 kertaa viikossa,ei siellä sängyssä vaan muualla.

[QUOTE="mä";23848738]No, onko normaalia, että 12v poika nikkuu äitinsä vieressä? sori, ei kuulunu aiheeseen...[/QUOTE]

Riippuu paljolti siitä mitä tuo nikkuminen on.....

Myöhäisessä vaiheessa? Et tosiaankaan. Ihminen on siitä hassu eläin että suorastaan työntää lapsensa pois läheltän yön ajaksi, yön, joka etenkin pienelle ihmiselle voi tuntua kamalan turvattomalta ajalta. Meillä lapset on saaneet nukkua samassa huoneessa, ja tulla viereenkin nukkumaan silloin kun haluavat. Vahvistaa vanhempien ja lasten välistä sidettä ja molemmille turvallinen olo nukkuessa - minä tiedän että lapseni nukkuu levollisesti, ja lapsi tietää että on turvallisesti vanhempien lähellä eikä mitkään mörötkään pelota.
Kyllä meillä on lapset ihan itse sitten ehdottaneet, että nyt minä haluan omaan sänkyyn omaan huoneeseen. Ja hyvillä mielin ovat menneet sinne, ei ole ollut mitään ongelmaa tyyliin "miten saisin nico-petterin pysymään sängyssään, itkee ja pelkää öisin eikä rauhoitu nukkumaan!!!".

Ja yllätys yllätys, avioliittoni ei suinkaan ole seksitön. Kyllä nykymiesten ja -naisten pitäisi olla sen verran kekseliäitä että harrastavat seksiä muuallakin kuin vain aviovuoteessaan öisin.

Meidän pian 2v. nukkuu vieressä (tällähetkellä hänellä ei siis edes omaan sänkyä ole, kun pinnis kasattiin jo pois, tosin ei ole siinä montaa kertaa nukkunut) ja 6-vuotiaankin sänky siirrettiin takaisin meidän makkariin, kun alkoi tulla yöllä viereen, niin tuli hieman ahdasta. Mun mielestä ihan ok. Ja ne seksihommat voi hoitaa muuallakin, kuin sängyssä, ihan viriilejä ollaan miehen kanssa niissä asioissa... ;)

Minulla on samanikäinen lapsi ja olen nyt ostamassa hänelle omaa sänkyä, vieressä nukkuu vieläkin joten en ole ostanut vielä sänkyä. Minun lapsi ainakin nukkuu tosi hyvin vieressä, koko yön ja jotenkin on mukava kun lapsi saa yölläkin sitä vieressä oloa. päivät kun lapsi on päiväkodissa. Ajattelin joskus 3 vuoden iässä kokeilla josko omaan sänkyyn nukkuminen onnistuu, mutta jos ei onnistu saapi tuo vieressäkin nukkua. Ja ne seksi jutut voi kyllä hoitaa ihan jossain muualla kuin sängyssä tai ainakin niin meillä.

Täällä suomessa on samanlainen,amerikkalainen tapa siirtää ihan pienet vauvatkin jo yksinään nukkumaan,vaikka heille luonnollinen paikka olisi äidin kyljessä.Minun kaksivuotiaani nukkuu vielä vieressäni,oman sängyn aion tässä kohta muutettuani uuteen asuntoon hankkia kyllä hänelle.Saa silti nukkua vierssäni niin kauan kuin itse haluaa ja tuntee tarvetta siihen..Seksiasiat voi tosiaan hoitaa muuallakin kuin siinä sängyssä!

Meillä nukkuu 4-vuotias lapsi omassa sängyssään vanhempien makuuhuoneessa ja vauva sivuvaunussa. Emme näe siinä mitään ongelmaa, päinvastoin, meillä ei ole ongelmia sen vuoksi. Iltaisin ei ole koskaan ollut nukkumaanmenotaisteluita eikä öisin lapset ole koskaan huutaneet.

Ja seksi....sehän hoituu luonnollisesti olohuoneessa, sillä meillä on runsaasti iltaisin yhteistä aikaa. Teemme illallista, syömme hyvin, katsomme telkkua jne. Illat eivät mene nukutustaisteluihin ja yötkin saa nukkua tosi hyvin, kun kukaan ei herättele. Tosi virkeä olo! Niin ja lapsi saa muuttaa omaan huoneeseen vasta joskus sitten tulevaisuudessa.

Meillä siirtyi poika omaan huoneeseen siinä olisko ollut 10-11kk vanhana. Isoon sänkyyn siirtyi 1v4kk vanhana ja kyllä se sieltä meidän väliin tepsuttelee aina yöllä edelleen, ikää on nyt 2v9kk.. Käyn myös tuota pikkusiskoaan hakemassa meidän viekkuun jos on kovin rauhaton yö, kohtapuoliin onneksi hänkin siirtyy isoon sänkyyn niin pääsee itsekin sitten tulemaan meidän väliin jos tuntuu siltä..

Meinaan ihan sitä että kyllähän se lapsi sieltä omasta huoneestaankin voi tulla viereen jos siltä tuntuu. Onhan se hienoa jos ei siltä tunnu ja osaa nukkua yöt omassa huoneessaan heti alusta asti :)

Mun mielestä taas on hienoa, kun kenenkään ei tarvi huutaa yöllä eikä kenenkään tarvi nousta jalkeille yöllä. Siihen ihanuuteen päästään vain nukkumalla samassa huoneessa.

Kerpele, eikö teille tule sit ahdasta? Eikö ois helpompaa, että lasten sängyt ois teidän makkarissa? Lapsi heräis, katsois että jaaha, ihan lähellä kaikki on, ja painais pään takas tyynyyn? Kaikilla ois hyvä tila eikä lapsenkaan tarttis haahuilla ympäri asuntoa keskellä yötä?

Meillä nukkuu leikki-ikäinen ja nuorempi samassa huoneessa. Illalla ovat aina käyneet sovulla nukkumaan, koska tietävät, että heidän kanssaan nukutaan koko yö. Sitten jää runsaasti omaa aikaa illalla keittiö-olohuoneakselilla vanhemmille. Seksi ja muut hoituvat tietenkin siellä ja ajan kanssa. Ja on ihanaa mennä sänkyyn illalla ja NUKKUMAAN sanan varsinaisessa merkityksessä. Siellä en vongata seksiä puolin eikä toisin, niin se on oikeasti ihan sellainen rentoutumispaikka.

[QUOTE="vieras";23849138]Mun mielestä taas on hienoa, kun kenenkään ei tarvi huutaa yöllä eikä kenenkään tarvi nousta jalkeille yöllä. Siihen ihanuuteen päästään vain nukkumalla samassa huoneessa.

Kerpele, eikö teille tule sit ahdasta? Eikö ois helpompaa, että lasten sängyt ois teidän makkarissa? Lapsi heräis, katsois että jaaha, ihan lähellä kaikki on, ja painais pään takas tyynyyn? Kaikilla ois hyvä tila eikä lapsenkaan tarttis haahuilla ympäri asuntoa keskellä yötä?[/QUOTE]

Ei nuo joka yö meidän väliin tule, ja harvemmin samaan aikaan. Mutta joo, on ahdasta jos molemmat ovat siinä välissä :D

En näkisi että lapset "haahuilevat ympäri kämppää" kun heidän huoneensa on ihan meidän huoneemme vieressä..

Ja siis on ihan mukavaa voida harrastaa sitä seksiä siinä omassa sängyssäkin, eli ei, en näe paremmaksi vaihtoehdoksi sitä että lapset nukkuisivat samassa tilassa.

Et ole myöhäisessä vaiheessa. Meillä nukku n 4 ikävuoteen asti meidän huoneessa (oma sänky) ja sitten sai oman huoneen. Ja ei kyl ollut mitään ongelmia sitten nukkumisessa.

Niin no meillä ovat molemmat lapset 5v ja 7v nukkuneet ensimmäiset puolivuotta osittain vieressä imetyksen vuoksi. Kun yösyötöt ovat loppuneet niin omassa sängyssä ja alle 1v jo omissa huoneissaan. Ja nukkumanmenojen kanssa ei ole ikinä ollut taisteluita, menevät sänkyihin, nukkuvat sinne ja heräävät aamulla, koskaan eivät ole viereen halunneet (poislukien tietenkin sairastelut, mutta esim. oksennustaudin yllättäessä toinen vanhemmista saattaa siirtyä huoneen lattialle nukkumaan). Ja itse saamme nukkua rauhassa omassa sängyssämme kahden. Kaikki ovat tyytyväisiä ja hyvin levänneitä.

Niin no meillä ovat molemmat lapset 5v ja 7v nukkuneet ensimmäiset puolivuotta osittain vieressä imetyksen vuoksi. Kun yösyötöt ovat loppuneet niin omassa sängyssä ja alle 1v jo omissa huoneissaan. Ja nukkumanmenojen kanssa ei ole ikinä ollut taisteluita, menevät sänkyihin, nukkuvat sinne ja heräävät aamulla, koskaan eivät ole viereen halunneet (poislukien tietenkin sairastelut, mutta esim. oksennustaudin yllättäessä toinen vanhemmista saattaa siirtyä huoneen lattialle nukkumaan). Ja itse saamme nukkua rauhassa omassa sängyssämme kahden. Kaikki ovat tyytyväisiä ja hyvin levänneitä.

että tämä on todella suuri poikkeus. hyvin harvoilla menee näin.

Meillä ei oo esikko ikinä tullu viereen omasta sängystään... hän ei osaa edes nukahtaa siihen viereen. On nyt 3v ja on jostain 7kk nukkunut jo omassa huoneessaan. Ei oo ikinä tarvinnu taistella asiasta :) Pikkuveli on kans omassa huoneessaan jo siskon naapurissa 11kk on hän nyt. Hyvin nukkuu koko yön myöskin. Iltasin selittelee huoneessaan ennen kun nukahtaa. Oon miettiny, et jos laittais samaan huoneeseen, mutta tuntuvat herättelevän toisinaan, kun välillä ovat samassa nukunneet.. eivät oo siis tottunu samassa nukkumaan... enkä tiiä oikeen viittinkö ees siirtää ku sit jo kohta pitäis siirtää taas erilleen kun ovat tyttö ja poika.. jos ois tyttö ja tyttö nii sit oiski samassa varmaan pidempäänkin :)

Yhteistyössä