olenko itsekäs

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkä aika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkä aika

Vieras
jos valitan että mies rakentaa taloa itselleen, minä hoidan kotona 2 lasta, näen miestä kerran viikossa josta noin 5-10min on kahden keskeistä aikaa. me ei koskaan ehditä puhua mistään, muutama nopea pusu ja hipaisu kerran viikossa, ei rakastelua kertaakaan nuorimman lapsen syntymän jälkeen..huh siitä onkin jo aikaa... että mä kaipaan mun miestä ja sitä yhteistä elämää... tuntuu että tää ei ikään lopu...

No mutta erikoinen sanavalinta?? Kertonee jotain asenteesta ja YHTEISESTÄ perheen tunnusta. Rakentaakohan mies sitä mielestään itselleen vai perheelleen, olisi mielenkiintoista tietää? Sehän voi ajatella raatavansa teidän eteen ja ihmettelee, miksi valitat kun tulee väsyneenä kotiin?

Menkää sinne rakennukselle säännöllisesti miehen riemuksi. Sitten lisäksi säännöllisesti jotain yhteistä tekemistä. Ja ei se sitä itselleen rakenna vaan teille koko perheenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
itselleen?

no siis toki minä ja lapsetkin siihen tullaan asumaan.. mutta mieshän talon omistaa kun kaiken on rahoittanutkin.

Oottekste naimisissa?

Meilläkin mies omistaa talon mut lainat on puoliks mun ja sen nimissä ja kun naimisissa ollaan niin sillä ei oo mitään merkitystä. Puolet on silti aina mun.
Muullekin tökkäs toi sanavalinta. Meillä ainakin kaikki on yhteistä ja pidetään yhteisenä vaikka paljon onkin miehen nimissä ( mm.autot) johtuen ihan siitä että mies on työssä.
Kyllä se vaimokin rahoittaa kotia kun hoitaa muksut. Jos miehellä ei oo sitä naista siinä niin jo ois hoitomaksuja lapsista ja kodinhoito miehen itsensä vastuulla kokonaan...ja sama tietty toisinpäin.

Kannattais kertoa miehelle että sulla on ikävä sitä.

Sellaista se raksa-aika vaan on. Ei siinä kovin kummoista vapaa-aikaa ehdi viettää jos meinaa yhtään itse tehdä eikä ota avaimet käteen ratkaisua. Taisit valittaa samasta asiasta joku päivä takaperin?

Onko talon rakentaminen yhteinen päätöksenne? Musta se tuntuu tosi kurjalta, että lapset näkee isäänsä rakennusprojektin aikana kovin vähän, mutta sellaista se useimmiten on. Ymmärrän, että sinusta tuntuu pahalta. Monet eivät juuri noiden syiden takia lähde rakentamaan taloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
itselleen?

no siis toki minä ja lapsetkin siihen tullaan asumaan.. mutta mieshän talon omistaa kun kaiken on rahoittanutkin.

Oottekste naimisissa?

Meilläkin mies omistaa talon mut lainat on puoliks mun ja sen nimissä ja kun naimisissa ollaan niin sillä ei oo mitään merkitystä. Puolet on silti aina mun.
Muullekin tökkäs toi sanavalinta. Meillä ainakin kaikki on yhteistä ja pidetään yhteisenä vaikka paljon onkin miehen nimissä ( mm.autot) johtuen ihan siitä että mies on työssä.
Kyllä se vaimokin rahoittaa kotia kun hoitaa muksut. Jos miehellä ei oo sitä naista siinä niin jo ois hoitomaksuja lapsista ja kodinhoito miehen itsensä vastuulla kokonaan...ja sama tietty toisinpäin.

Kannattais kertoa miehelle että sulla on ikävä sitä.

ei olla naimisissa. ei edes avoliitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalontoveri ja 3 lasta:
löytyy niitä muitakin asumismuotoja kuin omakotitalo.

Eli onko niin että rakennusprojekti ei ole teidän yhteinen päätöksenne?

juuri näin.

Oisko teidän syytä opetella keskustelua? Parisuhdekurssille?

silloin ku hän päätti ryhtyä rakentamaan me ei kauheasti keskusteltu asiasta monestakin syytä, yksi toki se oltiin huonoja keskustelemaan mutta se asia on paratunut huomattavasti. ja nuorin oli juuri syntynyt silloin kun aloitti rakentamisen. ehkä en sanonut sitten tarpeeksi selkeästi omaa näkökulmaani asiasta, no oma mokani nyt liian myöhäistä korjata.

juuri näin.

silloin ku hän päätti ryhtyä rakentamaan me ei kauheasti keskusteltu asiasta monestakin syytä, yksi toki se oltiin huonoja keskustelemaan mutta se asia on paratunut huomattavasti. ja nuorin oli juuri syntynyt silloin kun aloitti rakentamisen. ehkä en sanonut sitten tarpeeksi selkeästi omaa näkökulmaani asiasta, no oma mokani nyt liian myöhäistä korjata.

Mutta se että pitäisitte yhtä, puhuisitte ja viettäisitte yhteistä aikaa voisi korjata kuitenkin asian niin ettei teille tule ero jne... jolloin kaikki olikin tavallaan turhaa. Koita jaksaa ja kestää. Minkä ikäinen on nuorimmainen?

juuri näin.

Mutta se että pitäisitte yhtä, puhuisitte ja viettäisitte yhteistä aikaa voisi korjata kuitenkin asian niin ettei teille tule ero jne... jolloin kaikki olikin tavallaan turhaa. Koita jaksaa ja kestää. Minkä ikäinen on nuorimmainen?

sehän se onkin kun on niin vähän yhteistä aikaa. nuorin on vuoden ikäinen.

ap:"me ei kauheasti keskusteltu asiasta monestakin syytä, yksi toki se oltiin huonoja keskustelemaan mutta se asia on paratunut huomattavasti."

Eipä siltä vaikuta.
Kun täällä ruikutat etkä puhu miehesi kanssa.

Yhteistyössä