Y
Ymmärsinkö oikein?
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Meilläkin;30266789:Mun miehellä on ollut samantapaisia ongelmia, ovat poistuneet kokonaan lasten alkaessa kommunikoida, ja tän kolmannen vauvan kanssa on jo ihan lääpällään, vaikka ei oikein osaa vieläkään yksin hoitaa. Meillä rumat sanat johtuivat ymmrätämättömyydestä, ei käsittänyt, miten paljon pieni lapsi tajuaa. Puutuin sanomisiin alusta asti tiukasti, niin jäivät pois. Puhu, puhu ja puhu taas, mutta yritä olla syyttelemättä, muuten mies ajautuu puolustuskannalle. Tuskin hän pahuuttaan toimii typerästi ja väärin.
Minä tajusin ensimmäisen lapsen kohdalla, että vaaleanpunaiset unelmani jaetusta vauvanhoitovastuusta olivat vain kuvitelmia, ja päätin, että miehessäni on tarpeeksi muita puolia, joita rakastan. Otin siis tietoisesti vauvavuoden vastuulleni. Sain minä kyllä suihkuun mennä, ja asiat tosiaan helpottuivat ajan kuluessa. En voi taata sinulle käyvän näin, mutta keskustele nyt ainakin asiasta. Äläkä anna ainakaan suihkuasiassa periksi.
Olet siis tehnyt yhtä tunnekylmän miehen kanssa 3 lasta? Huh. Olet siis alistunut siihen että sinä hoidat lapset, ja miehen ei tarvii tehdä mitään?
En menisi ketään neuvomaan että tuollaiseen alistavaan suhteeseen kannattaisi jäädä. Jos mies ei anna naisen mennä suihkuun, sehän on valtasuhde ja ei kyllä kovin normaalia käytöstä ole.
Ehkä kyvyttömyys isänä olemisessa saattaa ajan kanssa vähän parantua, mutta tuollainen tunnekylmyys mistä ap puhuu ei kyllä ajan kanssa muutu, pahenee vain, ellei todella olisi valmis menemään terapiaan. Ja sitähän ei kovin monet miehen tee.