Olenko ihan kauhea ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiravaiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Mitä jos kävisitte oikein virallisesti allergiatesteissä, niin sitten on mustaa valkoisella näyttää todisteeksi miehellesi, jos lapsella on koira-allergia.

Peesi. Toivottavasti asia selviää ja pienen olo helpottuu.

olen kuullut, että vuohenmaito auttaa ihottumiin myös. Eihän sitä tavis kaupoista saa, mutta jos satut jonkun tietämään, jolla on vuohia, niin voihan sitä kokeilla. Monet on siitä saaneet avun ihottumiinsa.
Mun mies kertoi näin, kun niillä oli lapsena vuohia, ja ihmiset kävi ostamassa vuohenmaitoa hurjaan hintaan, 14 markkaa litra! Se oli iso raha tuolloin. Mutta kaipa siitä sitten oli hyötyäkin ihottumien hoitoon.
Tosin onhan se vähän eri makuista, kuin lehmänmaito.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulotietoa:
olen kuullut, että vuohenmaito auttaa ihottumiin myös. Eihän sitä tavis kaupoista saa, mutta jos satut jonkun tietämään, jolla on vuohia, niin voihan sitä kokeilla. Monet on siitä saaneet avun ihottumiinsa.
Mun mies kertoi näin, kun niillä oli lapsena vuohia, ja ihmiset kävi ostamassa vuohenmaitoa hurjaan hintaan, 14 markkaa litra! Se oli iso raha tuolloin. Mutta kaipa siitä sitten oli hyötyäkin ihottumien hoitoon.
Tosin onhan se vähän eri makuista, kuin lehmänmaito.

Kyllähän totakin voisi kokeilla....mut saako lehmän/vuohen maitoa antaa alle vuoden ikäiselle?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mun tuntemille ihmisille on tehty ne testit pistelemällä reikiä ihoon ja laput siihen päälle. Neuvolassa mulle sanottiin että ne on aika rankkoja pienille :/
Kaveri kertoi kuinka sen poika oli huutanut puolisen tuntia mitä se lappujen laitto kesti.

varmaan lapsikohtaista, jos on pistämisestä hermostuva lapsi niin takuulla huutaa :|

Täytyypä sanoa oma kokemus.. meillä siis lapsi oli 4kk, kun sille tehtiin noi testit. ja molempiin käsiin testattiin 20 ainetta. Ja puolta tuntia se ei kestänyt ja meidän lapsi ei huutanut yhtään. Meille se hoitaja sano, että yleensä se huutaminen johtuu siitä kiinni pitämisestä. Halusin siis tuoda myös tälläisen positiivisenki kokemuksen. En kiistä, etteikö joku voi huutaa ja kestää kauemminkin tuo. :)

meillä atooppiseen ihottumaan auttaa vaan kunnon rasvaus ja paljon ilman vaatteita, varsinkin puristavat vaatteet on talvella pannassa (joten pojalla on enemmän vaatetta vain ulkoillessa)
meillä iho reagoi epäsopiviin ruoka-aineisiin, kannattaa myös ne sulkea pois jos testeihin pääsette. ja alle 1vee voi oireilla siitepölylle, meillä esikko todettiin leppä ja koivuallergikoks 6kuisena.

Ja juu testien mukaan tyttö on steriilille vedelle allerginen (siis se pistotesti) ja verikokeiden perusteella ei millekkään, junnu kans ei oo verikokeiden perusteella millekkään allerginen, mut ompahan tuota listaa mitä ei saa antaa..

Meillä on vauvalla atooppinen iho ja se oireili välillä todella pahasti. Tyttö vietiin allergiatesteihin. Testeissä selvisi, että hän ei ole allerginen koiralle tai kissalle, mutta ruoka-aineallergioita on. Kun ruokavalio saatiin kuntoon, oireet helpottivat. En minäkään huomannut oireiden tulevan mistään ruoasta, koska ihottumat tulivat viiveellä ( eivät siis heti, kun jotakin ruokaa oli annettu ).

Eli nyt viet lapsen testeihin niin ei tarvitse pienen kärsiä enempää, vaan saadaan oireiden syy selville ja asianmukainen hoito.

Sun tekstistäsi sai vähän sen kuvan, että et pidä koirastanne ja toivot sen olevan syynä ihottumaan. Tyhmää miestäsi on syyllistää koirasta ennen kuin on selvietty onko lapsi todella koiralle allerginen. Tietenkin koira on miehellesi tärkeä ( eikä se tarkoita silti sitä, että koira olisi hänelle lasta tärkeämpi ) ja julmaa siitä olisi luopua turhaan.

Yhteistyössä