Olenko ihan kamala? saa haukkua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä 3 lasta. kesän alussa otimme koiran,silloin hän oli 8kk. vanha. Otimme sen siksi ettäse lievittäisi vauvakuumettani ja siksi että meillä ollut aiemminkin koira ja ajattelimme että sellainen olisi kiva kun lapsetkin jo pikkasen isompia.
Noh, nyt minusta tuntuu että teimme ihan väärän teon kun otimme koiran. Perheellä ei vain millään tunnu olevan aikaa koiralle. Siis niin paljon kuin se ansaitsisi. Meillä miehen kanssa vuorotyöt jne... Nyt toiseksi vauvakuume ei tietysti hävinnyt... Ja annoimme luvan lapsen tulla jos on tullakseen..... Eli jos 4 lapsen saisimme, koira jäisi väistämättä vieläkin vähemmälle huomiolle.
Ja kun meidän koira on itse ihanuus! Kiltti kun mikä ja tottelevainen yms.
Aika vain ei riitä! Huoh, mua niin ottaa päähän itsekin että tuli tehtyä virhe....

Lähinnä sitä mietin että onko järkeä luopua koirasta jos ei sille aikaa??
Minun mielestä kyllä...

On, tottakai on!! Onko se rotukoira? Jos on niin rotujärjestön kautta löytyy varmaan hyvä koti. Ellei, koittakaa ilmoitusten kautta löytää uusi omistaja. Se on tosi kiva teko etsii koiralle "parempi ja ehtivämpi" perhe :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jos sulla ei ole aikaa koiralle, kuinka sulla olis sitä neljännelle lapselle?

Iso koira kaipaa pitkiä lenkkejä ja muutakin aktiivista liikuntaa yms. turhautuu muuten.Lapsen/lapsien kanssa ei tarvitse lähteä vähint. 2krt/pvä vetämään lenkkiä.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Iso koira kaipaa pitkiä lenkkejä ja muutakin aktiivista liikuntaa yms. turhautuu muuten.Lapsen/lapsien kanssa ei tarvitse lähteä vähint. 2krt/pvä vetämään lenkkiä.....

Joo tiedän... MUtta on kuitenkin kyse täysin järjesteltävissä olevista asioista.

ihan tätä samaa minä olen yrittänyt sanoa miehelleni. Hänen oli pakko saada koira, vaikka just oltiin alkamassa rakentamaan taloa (n. 2 vuotta sitten). Sanoin jo silloin, että ei sille koiralle ole riittävästi aikaa tässä elämäntilanteessa.
Yhä vaan rakennetaan!!! Ja tänä vuonna tuli vauva... Ihan hyvä tietysti, että minun on pakko joka päivä lähteä lenkille koiran ja vaunujen kanssa. Mutta kun mies lupasi, että kouluttaa koiraa jne, eikä sellaiseen ole ollut aikaa.
Minun mielestä ei ole oikein, jos ei ole aikaa hoitaa koiraa kunnolla, kun sellaisen on hankkinut. Ja pitäähän se ymmärtää, että koira elää noin kymmenen vuotta, ja koko sen ajan pitää olla sitoutunut sen hoitoon.

No mutta siinäpä se on että koiran voit aina antaa pois - toisin on lapsen kanssa. Tai no, tietenkin kärjistetysti sen lapsenkin voi antaa pois jos aivan pakko. Mutta jos susta/teistä yhtään tuntuu siltä, että koira ei ollutkaan hyvä juttu niin antakaa se ihmeessä parempaan kotiin; kyllä se koira teilläkin varmaan vaistoaa ja kärsii, jos ei ole pidetty/rakastettu. Mutta suosittelisin kyllä sitten tekemään tulevaisuutta varten sen päätöksen ettette enää ikinä ota koiraa ettei tarvi taas samassa tilanteessa olla...

Joo tiedän... MUtta on kuitenkin kyse täysin järjesteltävissä olevista asioista.

No ehkä joku onnistuu asiat järkkäämään niin että kaik hoituu... Meill se ois tosi vaikeeta. Eli sun mielestä parempi pitää koira kodissa, jossa jää huomioitta vai se että sais uuden kodin missä sille aikaa?

[

No ehkä joku onnistuu asiat järkkäämään niin että kaik hoituu... Meill se ois tosi vaikeeta. Eli sun mielestä parempi pitää koira kodissa, jossa jää huomioitta vai se että sais uuden kodin missä sille aikaa?

Tai jätät sen lapsen hankkimatta?

Joo, just... No minä en pistä lasta ja koiraa samalle viivalle....

Ja lisään vielä että en yksin MINÄ koiraa halunnut. Mies myös. Mies ei tiedä mitä tehdään asian kanssa, enkä minäkään asiaa vielä päättänyt. Nuorelle koiralle helpompi vaihtaa kotia kuin vanhemmalle, ehkä.

Todella tyhmää ja ajattelematonta toimintaa. Mutta senhän olit itsekin jo huomannut. Ja onneksi pystyit sen myöntämään ja toivottavasti toimimaan sen mukaan koiran parhaaksi. Minusta ei ole ollenkaan syytä osoittaa syyttävällä sormella sellaista joka pystyy virheensä myöntämään ja etsimään koiralle uuden kodin jossa sille on aikaa ja huomiota niin paljon kuin se tarvitsee, tietenkin olettaen ettei heti olla hankkimassa uutta koiraa vanhan tilalle.. Harva koira kärsii oikeasti siitä kodin vaihdosta ja tämmöisissä tapauksissa ainakin melkein päinvastoin. Ja lapsi ja koira ovat ihan eri asioita..

Yhteistyössä