Olenko huono äiti jos en tee vielä raskaustestiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneksi voin olla harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miksi ihmeessä et tekisi, jos kerran epäilet kuitenkin olevasi?

En nyt tiiä huonosta äidistä, mutta vastuuntunnoton, jos uskot olevasi raskaana ja vedät pään täyteen, kun et tahdo vielä vauvasta tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Miksi ihmeessä et tekisi, jos kerran epäilet kuitenkin olevasi?

En nyt tiiä huonosta äidistä, mutta vastuuntunnoton, jos uskot olevasi raskaana ja vedät pään täyteen, kun et tahdo vielä vauvasta tietää.

Niin ja aikamoista itsensä huijaamistahan se olis. Ja varmasti asia on kuitenkin mielessä koko ajan, ainakin mulla olis.

Mä testaisin ja joisin illanvietossa alkotonta siideriä. Varmaan olis silti hauskaa, vaikka selvin päin olisinkin... Eikä tartteis harmitella juomista raskauden aikana, jos ehkäsy onkin pettäny.

En sua kuitenkaan huonoks äidiks leimaa, jos testin tekoa lykkäät ja se näyttää plussaa. Ihan ite teet sen valinnan ja elät päätökses kanssa.

Mulla alkaa aina menkat yöllä niin että aamulla on siteessä jo verta. Tänään ei ollut joten menin hakemaan sen testin. Vieläkään ei ole tullut edes pienintä tuhrua.

Onhan tuo tulos nyt varmasti luotettava?! :attn:

Tulos on nega! :D Testi on Clearblue joka lupaa näyttää jo 3 päivää ennen menkkojen alkua. Pissa tosin ehti olemaan rakossa vasta reilun tunnin (jatkuva jano ja vessaan juokseminen, en pysty pidättämään kauemmin) mutta kai se olisi jo noin herkällä testillä jotain näyttänyt?? Pakkauksessa lukee että tulos on luotettava vain 10 minuuttia. Pissasin, kävin 10 min päästä katsomassa ja nega oli. Testi kuitenkin jäi siihen lavuaarille koska kuului kamala pamaus ja itkua ja ryntäsin katsomaan mitä tapahtu (lapsi on ok, tippui sohvalta :( ). Äsken muistin testin ja menin heittämään sen roskiin kun huomasin että siinä näkyy selvästi se kohta mihin pystyviivan olisi pitänyt tulla jos olisin raskaana. Testin tein tunti sitten.

Sanokaa että tuo ei tarkoita mitään ja voin hyvällä mielin juoda muutaman lauantaina?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap teki testin:
Mulla alkaa aina menkat yöllä niin että aamulla on siteessä jo verta. Tänään ei ollut joten menin hakemaan sen testin. Vieläkään ei ole tullut edes pienintä tuhrua.

Onhan tuo tulos nyt varmasti luotettava?! :attn:

Tulos on nega! :D Testi on Clearblue joka lupaa näyttää jo 3 päivää ennen menkkojen alkua. Pissa tosin ehti olemaan rakossa vasta reilun tunnin (jatkuva jano ja vessaan juokseminen, en pysty pidättämään kauemmin) mutta kai se olisi jo noin herkällä testillä jotain näyttänyt?? Pakkauksessa lukee että tulos on luotettava vain 10 minuuttia. Pissasin, kävin 10 min päästä katsomassa ja nega oli. Testi kuitenkin jäi siihen lavuaarille koska kuului kamala pamaus ja itkua ja ryntäsin katsomaan mitä tapahtu (lapsi on ok, tippui sohvalta :( ). Äsken muistin testin ja menin heittämään sen roskiin kun huomasin että siinä näkyy selvästi se kohta mihin pystyviivan olisi pitänyt tulla jos olisin raskaana. Testin tein tunti sitten.

Sanokaa että tuo ei tarkoita mitään ja voin hyvällä mielin juoda muutaman lauantaina?!

Testaisin perjantaina uudestaan...

Hassua laittaa yksi ryyppyreissu plussatuloksen edelle.. Siis että iloitsee negasta noin, jotta voi ryypätä...

Tee vielä yksi testi muutaman päivän päästä. Jos on edelleen nega niin pidä hauskaa vaan!

Miten jollakin voi olla noin kauhea hinku alkoholiin, ettei voi olla juomatta. Vaikka kyse onkin suurin piirtein kerta vuodessa, niin alkon himo on suuri, jos menee mahdollisen raskauden edelle.
Hyvä seura ja alkoton siideri, mitä eroa siihen, että hyvä seura ja tavallinen siideri? Ai niin, tavallisesta voi saada krapulan.

no mut eihän se testi sit loppuunsa ees ollu nega, vai? jos siksi tuli seviiva niin myöhään että oot niin alussa vasta? sinuna tekisin testin vielä pe uudelleen ja mulla ei kyllä omatunto antas periks lähtä juomaan jos ees haamun saisin.. mut jokainen tyylillään..

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Hassua laittaa yksi ryyppyreissu plussatuloksen edelle.. Siis että iloitsee negasta noin, jotta voi ryypätä...

Tee vielä yksi testi muutaman päivän päästä. Jos on edelleen nega niin pidä hauskaa vaan!

No ei se ole ainoastaan tai edes pääsyy tuo ryyppyreissu vaikka se nousikin tässä vahvasti esiin. Ehkäisy on käytössä ja miehen kanssa ollaan sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä. Mutta abortti ei missään nimessä ole vaihtoehto! Jotenkin vaan niin odotan tuota lauantaita niin tällainen, tällä hetkellä vähemmän toivottu asia (raskaus), tuntuu entistä ei-toivotummalta. Varmasti suhteellisuuden taju palaa jossain vaiheessa ;)

Mutta teistä tuo tulos ei ole luotettava? Ohjeissa luki, että vain 10 min sisällä tullut tulos on luotettava. Ja se oli selvä nega! Eikä toi mikä siinä nyt näkyy ole mitenkään selvä viiva edes :/ Vaikka pissa ei kauaa ollut rakossa niin eikö tuo testi kuitenkin ole niin herkkä että vähempikin määrä riittää?!

Onhan tässä nyt monta päivää aikaa viikonloppuun. Teet testin uudelleen perjantaina, silloin varmasti näkyy tulos selvemmin. Mulla on tuosta testein tekemisestä aika vankka kokemus, mulla ainakin eka näytti negaa ja parin päivän päästä oli hentoviiva ja sitten parin päivän päästä ihan kunnon selkeä viiva. Mä testailin ehkä hiukan liikaa, kun yritettiin vauvaa :snotty:

mielestäni tuo on positiivinen tulos jos kerran viivan "paikka" oli tullut näkyviin.
Eikä ne kaikilla näytä niin aikaisin, itselläni näkyi selvä plussa vasta viikon päästä, sitä ennen tuli just noita hailuja viivanpaikkoja testeihin ja paljon myöhemmin kuin sallittu testiaika oli (apteekin oma testi)Hormonit nousee hitaammin joillakin. Uusi testi myöhemmin varmistaa asian. Ja ehdottomasti olisin juomatta, turvallista rajaa ei alkoholin juomiseen ole. Paras on nollalinja.

Jos eilinen testi oli oikea plussa eikä nega niin eikö huomenna pitäisi jo näkyä selvä, testiajassa tullut plussa jos raskaana olisin? Eli jos huominen testi on nega testiajassa voin olla melko varma että en ole raskaana?

Tänään toinen samanlainen tulos kun eilen.

Yhteistyössä