Olenko hullu kun olen varma että asunnossamme oli joku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuris

Vieras
Tänään olimme asioilla kaupungilla. Kun tulimme takaisin, niin mies jäi takapihalle (kerrostalo) vauvan kanssa, ja minä tulin edeltä kotiin. Tulin sisään, käväisin keittiössä juomassa lasin vettä, ja menin sitten kylpyhuoneeseen suihkuun. Jätin kylppärin oven vähän raolleen. Ehdin olla ihan pienen hetken suihkussa, kun kuulin selvästi kuinka ovi kävi. Ajattelin että jaaha, mies tuli sittenkin lapsen kanssa jo sisälle. Paitsi että kun tulin pois suihkusta, niin ei täällä ollutkaan ketään. Mies tuli vauvan kanssa vasta 20min myöhemmin kotiin ja ei ollut käynyt täällä välillä ollenkaan. Minua jäi vaivaamaan tuo oven kolahdus ja tuli karmiva tunne että joku oli täällä. Miehen mielestä olen ihan neuroottinen, ja hän on 100% varma että kuulin NAAPURIN oven kolahtavan äänekkäästi.
No, sitten myöhemmin illalla vielä huomasin että vauva tutkii jotain pikkuesinettä. Oli löytänyt jostain meidän lattialta korviksen. Sellaisen tavallisen hopeisen nappikorviksen, joka ei kyllä ole meidän!! Minä sain tietysti sätkyn ja tämä vahvisti entisestään sitä tunnetta että joku on täällä käynyt, mutta mies on edelleen sitä mieltä että olen vinksahtanut. Korvis kun voi olla vaikka kengänpohjassa kulkeutunut, tai edellisen asukkaan (olemme asuneet täällä vasta kuukauden). Järki sanoo että mies on oikeassa, mutta silti... Ahdistaa!
Niin ja asunnosta ei ollut kadonnut mitään, vaikka "tarjolla" olisi ollut esim. järkkärikamera, kannettava tietokone, käteistä rahaa pari sataa euroa.. Sanokaa että olen neuroottinen.

Hui!
Oliko sulla jotenkin outo tunne ennenkuin kuulit oven kolahduksen?
Ja aika sattumaa että just nyt ois jostain muuten tullut se korvis...
Vaihdettiinko asuntoon lukot kun te muutitte sinne?

Oletko ihan varma ettei jollakin edellisellä asukkaalla ole avaimia vielä sinne?
En halua pelotella mutta kaveri heräsi keskellä yötä siihen kun asunnon entinen asukas remusi omilla avaimillaan kännipäissään sisälle. Sen jälkeen olen aina asentanut turvalukon "uusien" asuntojeni oviin.

Hui. Mulle tulee kanssa välillä tunne, että asunnossa on joku. Meni tosi pitkään, että iltasin ramppasin tarkistamassa, että ovet on varmasti lukossa, kun muutettiin paritaloon jossa kaksi ovea. Nykyään yritän jäädä sänkyyn iltaisin ja ajatella, että vaan kissat pitää ääntä..

Mä olin joskus suihkussa enkä kuullut ovikelloa. Joku korjausmies siellä oli ja tuli omilla avaimilla sisään. Ehkä teilläkin oli joku sellainen käynyt??

Tai sitten se oli sun edesmennyt sukulaismies.

No tämä on vuokra-asunto, ja kuulemma avaimista ollaan tosi tarkkoja että kaikki palautetaan, tai sitten lukot menee vaihtoon. Eikä uusia pysty teettämään ilman jotain lupajuttua.. Mutta ikävä olo kyllä jäi. Ei ollut mitenkään outo tunne kun tulin asuntoon. :-/

Miehen siskolle tuli kämpässään usein sellanen tunne että siellä on käyty. Pikkuasioita, tavarat ei olleet siellä mihin ne oli jätetty, mutta kuintekin mahdollista että esim. lapsi olisi niitä siirrellyt. Tunne hävisi siinä vaiheessa kun lukot sarjoitettiin uudestaan.

Mä kuulen monesti suihkussa ollessa, että ulko-ovi kävis. Sit huhuilen miestä, mutta ei ketään olekaan tullut. Ha näin on käynyt monen monta kertaa. Naapurin ovi kuulostaa sinne suihkuun niin erilaiselta mitä muualle kämppään.

Mutta, toi korvis oli kyllä aika hyvä sattuma. Vaikea uskoa, et joku entinen asukas käynyt. Mutta eihän sitä voi koskaan tietää... :eek:

[QUOTE="vieras";24120662]Miehellä toinen nainen?[/QUOTE]

Palstan lakien mukaan tämä vaihtoehto.

IRL olet vain kuullut väärin. Uudessa asunnossa äänet kuulostaa erilaisilta, vauvan jäljiltä olet väsynyt jne. Suihkun kohina vääristää myös ääniä. Mahdollista myös on, että olet unohtanut ulko-oven auki, joku naapuri ohikulkiessaan on huomannut sen ja sulkenut. Tai kolahdus kuului raollaan olevasta suihkun ovesta. Kuka muuten jättää suihkun ajaksi oven auki? Kosteus leviää koko kämppään.

[QUOTE="ellie";24120701]tuttavani muutti yksin uuteen vuokra-asuuntoonsa ja heräsi yöllä kun edellinen asukas runkkasi itseään hänen sänkynsä päädyssä.[/QUOTE]

Tai herää siihen että vuokraisäntä seisoo sängyn vieressä, ja on tullut laskuttamaan myöhässä olevan vuokran.

Tai herää siihen että vuokraisäntä seisoo sängyn vieressä, ja on tullut laskuttamaan myöhässä olevan vuokran.

Mä oon muuten herännyt kerran siihen, että vieras mies seisoo mun sängyn vieressä. ;)
Okei, oli opiskelija-asuntola rauhallisella alueella, missä kukaan ei koskaan muistanut lukita ovia. Että ihan tosiaan joku tuntematon lampsi suoraan ovista sisään. Ei naurattanut sillon.

Itse olen viimeisen kuukauden aikana herännyt kahdesti siihen, että kuulen askeleiden etääntyvän makuuhuoneeni ovelta ulko-ovelle päin. Siis ihan selvästi kuulee, kuinka paljas kantapää vähän napsahtaen irtoaa laminaatista ja kuinka jalka hiukan liukuen laskeutuu uudelleen lattiaan päästäen kevyen suhahduksen.

Ensimmäisellä kerralla nousin ja tarkastin kaikki paikat ja varmistin että ulko-ovi on varmasti kiinni. Toisella kerralla hoksasin että askeleethan kulkevat poispäin makuuhuoneestani, joten jos vieraalla olisi ollut tarkoitus minut tappaa tai jotain niin olisi sen tehnyt jo ennenkuin heräsin askeleihin. Joten jatkoin unia. Kaipa joskus selviää, kuka täällä öisin paljasvarpain hiippailee.

Miehen vosu oli teillä ja meni äkkiä piiloon, kun huomasi sun tulevan kotiin. Sitten, kun sinä menit suihkuun, hän hipsi nopeasti ulos ja pudotti mennessään korviksen.

Muutaman kerran on käyny niin et ku ollaan tultu kotiin ulkoilemasta, niin tietokone on täydes valmiudes...siis ku täs menee näytönsäästäjä päälle jos ei 10-15 min koske ollenkaan. Ikkunat yms säpissä, eli ei oo voinu ilmavirtaka hiirtä heilauttaa. Yläkerran helvetin noita-akka huuhkajalla on kuulemma yleisavain, ja oon sen lehmän kans aikanaan ottanu usein yhteen...kuka tietää vaik sil olis jotai Ulla Taalasmaa-tyyppistä ongelmaa korvien välis, en yhtään ihmettelis.

Yhteistyössä