Olenko hullu äiti:D?

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
No tästä oot väärässä, kun siitä en pelkää ollenkaan, mutta en tiedä miks säälin heitä, tuntu että ne on niin pienet raukat ja haluavat jotain

Mäkin kuvittelin jossain vaiheessa että "pieni raukka haluaa jotain".

Sitten tuli joulu. tyttö oli 3,5v. Hän oli kertonut joululahjatoiveensa. Ne tuli täytettyä ja hankittua jotain muutakin.

Joulupukin käytyä ja lahjojen avauksen jälkeen neiti ihmetteli "Miksi joulupukki toi minulle tällaisia kun en ole niitä pyytänyt"

Se opetti mut ajattelemaan asiaa uudelleen ja siihen loppui suurin osa turhista ostoksista.

Sähän olet mitä ihanin äiti, hienoa että lapset saavat aina mitä haluavat ja enemmänkin ettei tarvitse köyhyydessä elää eikä oppai jakamaan mitään. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä savannan juttuja..:
Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
Ei hullu mutta vähän tyhmäähän tuollainen on. Jos on rahaa, miksei sitä voisi käyttää hmm. hyödyksi?

Niin sijoita heille rahastoihin tai kerää tileille rahaa. Lasten on helppo aloittaa opiskelut aikanaan ja muuttaa pois kotoa. Koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kuvitellaan että syystä tai toisesta 10 vuoden päästä tulonne romahtaisivat minimiin. Kyllä sitten harmittaa miten on rahat kulutettu aikanaan.

Me säästetään lapsille joka kuukaus, on heilläkin omat tilit :D , sekä on mulla jotain säästöä, kun kerään nyt firmaan rahaa, haluan siis yks firma taas avata, missä mun ei tarvi olla työntekijä ollenkaan, mut en puhuu mitään tästä, jos kaikki onnistu niin avaan =)

mutta piti kuitenkin mainita asiasta :D ja kohta tulee uteluita :whistle:

en mä kerro :D se on mun idea vaan :D :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä savannan juttuja..:
Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
Ei hullu mutta vähän tyhmäähän tuollainen on. Jos on rahaa, miksei sitä voisi käyttää hmm. hyödyksi?

Niin sijoita heille rahastoihin tai kerää tileille rahaa. Lasten on helppo aloittaa opiskelut aikanaan ja muuttaa pois kotoa. Koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kuvitellaan että syystä tai toisesta 10 vuoden päästä tulonne romahtaisivat minimiin. Kyllä sitten harmittaa miten on rahat kulutettu aikanaan.

Me säästetään lapsille joka kuukaus, on heilläkin omat tilit :D , sekä on mulla jotain säästöä, kun kerään nyt firmaan rahaa, haluan siis yks firma taas avata, missä mun ei tarvi olla työntekijä ollenkaan, mut en puhuu mitään tästä, jos kaikki onnistu niin avaan =)

No varmasti oottekin säästäneet lapsillekkin. Mutta edelleen voitte säästää ne leluluihin menevätkin rahat. Kyllä ne lapset ihan oikeasti tarttee sitä jossain vaiheessa yllättävän paljon.

Ja mitä tuo firman perustaminen liittyy tähän. Se on sulle, mitä on lapsille. Krääsää lisää.

Typeräähän tuo on. On järjetöntä opettaa lapsia materialisteiksi ja raahata kotiin säkkitolkulla roinaa mikä ei kuitenkaan lapsia kauaa kiinnosta. Rahat menee hukkaan eikä lapset varmasti oo sen onnellisempia... Olisitte ennemmin tehny jotain ihan perheen kesken. Siis muutakin kuin ostoksia :)

Alkuperäinen kirjoittaja iu:
mutta en tiedä miks säälin heitä, tuntu että ne on niin pienet raukat ja haluavat jotain

Ehkä aikaasi?

siitä valitettavasti on vain viikonloppuisin, eikä tarvi täällä haukkua että sen takia olen huono äiti, mä vaan teen töitä, mistä nautin ja heillä on hyvää hoito että he ovat todellakin onnellisia mulla

Et viikolla nää lapsias ollenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tästä oot väärässä, kun siitä en pelkää ollenkaan, mutta en tiedä miks säälin heitä, tuntu että ne on niin pienet raukat ja haluavat jotain

Mäkin kuvittelin jossain vaiheessa että "pieni raukka haluaa jotain".

Sitten tuli joulu. tyttö oli 3,5v. Hän oli kertonut joululahjatoiveensa. Ne tuli täytettyä ja hankittua jotain muutakin.

Joulupukin käytyä ja lahjojen avauksen jälkeen neiti ihmetteli "Miksi joulupukki toi minulle tällaisia kun en ole niitä pyytänyt"

Se opetti mut ajattelemaan asiaa uudelleen ja siihen loppui suurin osa turhista ostoksista.

Sama välillä meilläkin :D että kaikki ei kelpaa, sen takia haluan olla tiukka mut en pystyy vaan, vaikka mitä jo sanonut itselle, että se ei ole hyvää, ei ole. Tänäänkin menin lelukauppaan ja katsoin että ihmiset ostaa lapsille vaikka mitä ja taas mulla alkoi että nyt mäkin ostan sitten heille lahjoja ja taas melkein koko kärry oli täynnä, mut yks positiivinen ostos oli lego, paljon legoja, kun sen kans he pelaa paljon ja muut mitä he halusivat

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
mutta en tiedä miks säälin heitä, tuntu että ne on niin pienet raukat ja haluavat jotain

Ehkä aikaasi?

siitä valitettavasti on vain viikonloppuisin, eikä tarvi täällä haukkua että sen takia olen huono äiti, mä vaan teen töitä, mistä nautin ja heillä on hyvää hoito että he ovat todellakin onnellisia mulla

no nyt olen päivisin töissä syyskuun asti, tulen kotiin noin 20lta ja meen yö töihin saman tien, onneksi se on syyskuun asti, kun syyskuussa mulla on jo työntekijä ja mun ei tarvi enää kun tarkista ja hoita asiat noin 2kerta vkossa varma ja käydä vain yötöissä, nyt kun en voi lomat saada yö töistäkin, ainakin vielä 3vkoa peräkkäin pakko käydä, kun on ohjelma jo

Ehkä aikaasi?

No mutta kai sä niiden kanssa illat vietät. Mä olen kyllä sitä mieltä, että näiden palstajuttujes perusteella ostat IHAN LIIKAA. Vaikka rahaa oliski niin ei lapset tarvii järkyttäviä määriä krääsää. Vaatteet on erijuttu, en ajattele että vaatteita osteleva äiti jotenki lahjois lapsiaan, mutta lelut sun muut höpinät on TURHIA.

Masentunut mikä masentunut,hakee pelkkää huomioo näillä alotuksilla,íhan selvä tapaus.

en mä koe itseä masentuneeksi, mä tiedän mikä masennus on, se on aika pahaa tilaa, silloin mä en jaksanut oikein mitään, potkinut vaan itseä joka päivää tekemään jotain että en menisi ihan alaspäin, tämä on aika typerä sanoa että olen masentunut, kun et sä mua voit noin kirjoituksen perusteella tietä tai tehdä diagnoosia

Alkuperäinen kirjoittaja ssöp:

Ehkä aikaasi?

No mutta kai sä niiden kanssa illat vietät. Mä olen kyllä sitä mieltä, että näiden palstajuttujes perusteella ostat IHAN LIIKAA. Vaikka rahaa oliski niin ei lapset tarvii järkyttäviä määriä krääsää. Vaatteet on erijuttu, en ajattele että vaatteita osteleva äiti jotenki lahjois lapsiaan, mutta lelut sun muut höpinät on TURHIA.

Vaatteita en muuten enää ostaa paljon, lapsilla on vain tarvitseva ja vain laatu tavara, mun lempi on benetton, sieltä tulee ostettua nykyään vain. En tykkää kun on paljon vaateita kun ne on joka paikassa, pakko pestää paljon, eli ei mitään järkeä. Mut ei leluissakin ole mitään järkeä, mut aina tekis mieli yllättä heitä, kun tiedän että ne saavat tästä kaikist eniteen nautintoa

No en tiedä. Meillä ei mahtuisi minnekään jos ostaisin paljon, koska en osaa hankkiutua mistää eroon. ja meillä ei talouskaan anna myöten ostella paljon. Ostan aika paljon kallista ruokaa. luomumaitoa jne. tykkään tuhlata siihen jos johonkin.

Tavaraa yritän välttää. Tosin nyt kun molemmat koululaisia, niin tulee ostettua joku lelu jota pyytävät joskus ihan muuten vaan, kun tajuan, että kohta ei kumpikaan enää toivo leluja. kun olivat pieniä, saivat vaa jouluna ja syntymäpäivänä. silloinkin vaan vähän. Nyt on jo vähän sellainen haikeus, että kukaan ei kohta enää toivokaan leluja meillä.

No jaa... Hyvä äiti olet ihka varmasti, mutta jotenkin tuollainen leluostelu ei ole minun tyyliin... Eikä se, että tulee huono omatunto jos EI osta mitään :(

Me ostettiin muutama kuukausi sitten poni :) Siihen säästettiin pari vuotta. Tytärkään ei ronkunut turhia, kun tiesi, että raha menee tähdellisempään. Yhteistä aikaakin poni lisäsi, kun ollaan muutama tunti yhdessä tallilla joka pv. Ja nyt tietää, että mitään turhaa krääsää ei ole tarkoitus (eikä rahaa) ostaa niin kauan kuin kopu meillä on :)

Kolmessa erillisessä tutkimuksessa havaittiin pakonomaisen ostamisen olevan yhteydessä materialismiin, alentuneeseen itseluottamukseen, masennukseen, levottomuuteen ja stressiin. Tutkimuksissa tultiin tulokseen että 8,9 prosenttia väestöstä kuuluu tähän riskiryhmään, aiemmin arvellun 5 prosentin sijasta.

Tämä ei jotenkin yllätä yhtään. Kuulun samaan ryhmään. :/

Ehkä aikaasi?

no nyt olen päivisin töissä syyskuun asti, tulen kotiin noin 20lta ja meen yö töihin saman tien, onneksi se on syyskuun asti, kun syyskuussa mulla on jo työntekijä ja mun ei tarvi enää kun tarkista ja hoita asiat noin 2kerta vkossa varma ja käydä vain yötöissä, nyt kun en voi lomat saada yö töistäkin, ainakin vielä 3vkoa peräkkäin pakko käydä, kun on ohjelma jo

Kuulostaa kamalalta, työmääräsi, älä ihmettele jos henkinen ja fyysinen terveys pettää :(

Äitiskö lapset koko ajan hoitaa, vai meneekö ne päiväkotiin?

Sulla on paniikkihäiriö, joka kertoo että sä et ole tyytyväinen elämääsi, vaikka niin täällä sanotkin. Paniikkihäiriö on mielen keino sanoa, että sun pitäisi hidastaa vauhtia ja korjata elämäsi suunta.

Ehkä sä koet olevasi huono äiti, ja siksi haluat leluilla antaa lapsillesi hyvän mielen. Ehkä yritätä korvata leluilla kaikkia niitä riitoja mitä lapsesi ovat joutuneet kokemaan.

Olen samanlainen. Meillä on miehen kanssa ok tulot ja rakastan ostaa lapsille vaatteita,leluja, kirjoja,pelejä ja hemmotella heitä herkuilla sekä matkoilla.
Kaikkea mitä pystyn antamaan annan sen heille:)

Sulla on paniikkihäiriö, joka kertoo että sä et ole tyytyväinen elämääsi, vaikka niin täällä sanotkin. Paniikkihäiriö on mielen keino sanoa, että sun pitäisi hidastaa vauhtia ja korjata elämäsi suunta.

Ehkä sä koet olevasi huono äiti, ja siksi haluat leluilla antaa lapsillesi hyvän mielen. Ehkä yritätä korvata leluilla kaikkia niitä riitoja mitä lapsesi ovat joutuneet kokemaan.

Anteeksi en ole tyytyväinen elämäni? :D No ehkä välillä kaikki ärsyttää, mut varma jokaiselle tulee hetki että tuntu että kaikki päin......!
En mä koe itseä huonoksi äidiksi, enemmän hulluksi, mä koen päinvastoin itseä hyväksi äidiksi, koska mitä olen nähnyt minkäläiset vanhemmat todellakin olemassa, niin me ollaan verrattuna muita, loisto vanhemmat. Haluan vaan sen säälin pois, enkä pilata lapsia, Mut en tiedä pilanko mä noita näin, jos vaikka vain kerran kuukaudessa ostan lahjoja vai ei, monet tekee noin, mut monet myös luule ettei se hyvää ole

Ehkä aikaasi?

Kuulostaa kamalalta, työmääräsi, älä ihmettele jos henkinen ja fyysinen terveys pettää :(

Äitiskö lapset koko ajan hoitaa, vai meneekö ne päiväkotiin?

Se että mulla oli kilpirauhasen vaajatoiminta joka en ole hoitanut 4vuotta on toinen asia, ei se mun työmärästä alkoi, enkä mä koe mun työt raskaksi, jos en tee töitä siellä teen kotona, mä inhoa paikalla istua. Juu ja lapset menevät päiväkotiin jo elokuussa =)

Yhteistyössä