Olenko hullu äiti:D?

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Mä en ole ostanut mitään lapsille varma kuukaus, paitsi jotain elokuvia kun itsekin katson välillä, jos ehdin. Tänään sitten tuli taas mieleen että olen huono kun en lapsille mitään osta, menin sitten lelukauppaan ja sieltä tarttui taas vaikka mitä :D , mun mies jo samanlainen kuin mä, ennen se oli siitä mieltä että tämä on turhaa tai ei tarvi, täällä kerralla se ehdotteli ostaa enemmän kun mä jopa halusin :snotty: .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kun mielestäni olet sisältä tyhjä ja koitat täyttää sen tyhjyyden materiaalilla.Toisin sanoet olet mielestäni masentunut...sori mut tää mun mielipide..

en mä ainakaan masentunut ole, jos olisin niin varma mä olisin vain tässä koneessa tai sohvalla lepäämässä :D

No vähän erikoiselta kuulostaa että podet syyllisyyttä jo kuukauden ostelemattomuudesta. Lapsesi eivät tuolla tyylillä opi arvostamaan materiaa kun syydätte sitä heille tuosta vaan. Mitä iloa on syntymäpäivälahjoilla, joululahjoilla, jos leluja saa joka kuukausi muutenkin? Kamalaa olisi jos kaikki toiveet aina toteutettaisiin, jäisi kyllä jotakin puuttumaan elämästä.

Heti kun näin kirjoittajan nimen niin viestiä lukematta tuli mieleen että mitähän se nyt on ostanut. Nyt muakin alkaa jo kyllästyttää sun ostomania, mihin teillä mahtuu kaikki tavara?

Huoh, no mitä ostit ja paljonko maksoi? (kuuluu kai nyt kysyä)

Alkuperäinen kirjoittaja inkeri:
No vähän erikoiselta kuulostaa että podet syyllisyyttä jo kuukauden ostelemattomuudesta. Lapsesi eivät tuolla tyylillä opi arvostamaan materiaa kun syydätte sitä heille tuosta vaan. Mitä iloa on syntymäpäivälahjoilla, joululahjoilla, jos leluja saa joka kuukausi muutenkin? Kamalaa olisi jos kaikki toiveet aina toteutettaisiin, jäisi kyllä jotakin puuttumaan elämästä.

Olet kyllä ihan oikeassa, mut mitä mä teen itseäni kanssa :kieh: kun mun aina pakko jotain lapsille saada

Pelkäät jotain. Pelkäät että lapsesi eivät rakasta sinua, rakastat heitä mutta ei osaa sitä näyttää heille. Luulet että materia korvaa oikean rakkauden. Surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:

Olet kyllä ihan oikeassa, mut mitä mä teen itseäni kanssa :kieh: kun mun aina pakko jotain lapsille saada

Jos kerran olen mielestäni oikeassa etkä silti tahdo muuttaa käytöstapojasi niin eikö se tee sinusta tuossa asiassa huonon äidin? Miksi tahdot olla huono äiti?

Kyllä mekin aina tilipäivänä lapsille ainakin joku lelu ostettiin eli ainakin kerrasn kuussa, useamminkin.
Kuopuksellekin vielä aina jotain yllätystä, ainakin tilistä vaikka jo murkku on.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä savannan juttuja ja monta vuotta seuranneena:
Pelkäät jotain. Pelkäät että lapsesi eivät rakasta sinua, rakastat heitä mutta ei osaa sitä näyttää heille. Luulet että materia korvaa oikean rakkauden. Surullista.

No tästä oot väärässä, kun siitä en pelkää ollenkaan, mutta en tiedä miks säälin heitä, tuntu että ne on niin pienet raukat ja haluavat jotain

just just... ei voi kun vain pyörittää päätä ja taivastella tota sun ajatusmaailmaasi... Toivon todella, et lapsistasi tulee "normaaleja" ajatusmaailmaltaan, vanhemmistaan huolimatta...

Kolmessa erillisessä tutkimuksessa havaittiin pakonomaisen ostamisen olevan yhteydessä materialismiin, alentuneeseen itseluottamukseen, masennukseen, levottomuuteen ja stressiin. Tutkimuksissa tultiin tulokseen että 8,9 prosenttia väestöstä kuuluu tähän riskiryhmään, aiemmin arvellun 5 prosentin sijasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
Ei hullu mutta vähän tyhmäähän tuollainen on. Jos on rahaa, miksei sitä voisi käyttää hmm. hyödyksi?

Niin sijoita heille rahastoihin tai kerää tileille rahaa. Lasten on helppo aloittaa opiskelut aikanaan ja muuttaa pois kotoa. Koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kuvitellaan että syystä tai toisesta 10 vuoden päästä tulonne romahtaisivat minimiin. Kyllä sitten harmittaa miten on rahat kulutettu aikanaan.

Kolmessa erillisessä tutkimuksessa havaittiin pakonomaisen ostamisen olevan yhteydessä materialismiin, alentuneeseen itseluottamukseen, masennukseen, levottomuuteen ja stressiin. Tutkimuksissa tultiin tulokseen että 8,9 prosenttia väestöstä kuuluu tähän riskiryhmään, aiemmin arvellun 5 prosentin sijasta.

Mut en mä itselle ostaa mitään kun meikkiä, viime aikoina, enkä kotiin tarvitse mitään, kaikki jo hankittu, mutta kun lapsille en pystyy olla ostamatta mitään

kierrä ne ostosparatiisit kaukaa...

Mut en mä itselle ostaa mitään kun meikkiä, viime aikoina, enkä kotiin tarvitse mitään, kaikki jo hankittu, mutta kun lapsille en pystyy olla ostamatta mitään

mitä ne sun lapset haluaisivat sinulta, ehkä aikaa ja yhteistä tekemistä paljon enenmmän kuin uutta krääsää???!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä savannan juttuja..:
Ei hullu mutta vähän tyhmäähän tuollainen on. Jos on rahaa, miksei sitä voisi käyttää hmm. hyödyksi?

Niin sijoita heille rahastoihin tai kerää tileille rahaa. Lasten on helppo aloittaa opiskelut aikanaan ja muuttaa pois kotoa. Koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kuvitellaan että syystä tai toisesta 10 vuoden päästä tulonne romahtaisivat minimiin. Kyllä sitten harmittaa miten on rahat kulutettu aikanaan.

Me säästetään lapsille joka kuukaus, on heilläkin omat tilit :D , sekä on mulla jotain säästöä, kun kerään nyt firmaan rahaa, haluan siis yks firma taas avata, missä mun ei tarvi olla työntekijä ollenkaan, mut en puhuu mitään tästä, jos kaikki onnistu niin avaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja mietipä tätä:

mitä ne sun lapset haluaisivat sinulta, ehkä aikaa ja yhteistä tekemistä paljon enenmmän kuin uutta krääsää???!

Siitäkin meillä on, mut nyt vain vkloppuisin =)

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä savannan juttuja..:

Me säästetään lapsille joka kuukaus, on heilläkin omat tilit :D , sekä on mulla jotain säästöä, kun kerään nyt firmaan rahaa, haluan siis yks firma taas avata, missä mun ei tarvi olla työntekijä ollenkaan, mut en puhuu mitään tästä, jos kaikki onnistu niin avaan =)

mutta piti kuitenkin mainita asiasta :D ja kohta tulee uteluita :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja iu:
mutta en tiedä miks säälin heitä, tuntu että ne on niin pienet raukat ja haluavat jotain

Ehkä aikaasi?

siitä valitettavasti on vain viikonloppuisin, eikä tarvi täällä haukkua että sen takia olen huono äiti, mä vaan teen töitä, mistä nautin ja heillä on hyvää hoito että he ovat todellakin onnellisia mulla

Yhteistyössä