Olenko aivan kamala ihminen koska mietin tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toinen haluaa lapsen, toinen ei. Siinä tilanteessa ei VOI tehdä kompromissia tai en ainakaan keksi miten. On aivan luonnollista että ei lasta -mielipiteen pitää "jyrätä" tässä tilanteessa.

Niin ja se on niin väärin.Se että ei toista lasta-mielipide on vahvemmilla.
En kuitenkaan halua huijata itseäni raskaaksi,kun miehen mielipide on tiedossa.

Mieti jos miehes oikein kovasti toivois toista lasta,ja sä et lämpenis ajatukselle yhtään.Miehen toiveen pitäis jyrätä vaan koska lapset on ihkui ja mies on aina toivonut ainakin kahta lasta?

Hän ei halua ottaa vastuuta enää yhdestäkään toisesta ihmisestä ja se on ok.
Sä joko sulatat asian tai et,ja tyydyt siihen mitä teillä on.Elät sitä elämää mikä sulle on annettu.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Miten se on väärin? Vain ja ainoastaan siksi että SINÄ olet toista mieltä.

Miksi hitossa minun pitäisi vain mieheni takia tyytyä yhteen lapseen?
Onko se oikein, että tyydyn siihen mitä on tarjolla?
Enkö saa haluta sitä mikä itsestä tuntuu tärkeältä?

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Jossitellaan nyt sitten kunnolla. Jos olisi pariskunta jossa nainen haluaisi vain yhden lapsen ja mies sen toisenkin, niin olisin kyllä miehen toiveen kannalla. Että turha tässä vetää mitään mies-nainen vastaikkainasetteluja.

Entäs sitten kun se mies haluaa kolmannen ja neljännen,yhtä ok silloinkin?
Kaikki vaan meille heti nyt,ku toinen niin haluaa ihan sama sille et puoliso on toista mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Jossitellaan nyt sitten kunnolla. Jos olisi pariskunta jossa nainen haluaisi vain yhden lapsen ja mies sen toisenkin, niin olisin kyllä miehen toiveen kannalla. Että turha tässä vetää mitään mies-nainen vastaikkainasetteluja.

Eikä kukaan mielestäni ole niin tehnytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja onpa vaikeeta:
Mieti jos miehes oikein kovasti toivois toista lasta,ja sä et lämpenis ajatukselle yhtään.Miehen toiveen pitäis jyrätä vaan koska lapset on ihkui ja mies on aina toivonut ainakin kahta lasta?

Hän ei halua ottaa vastuuta enää yhdestäkään toisesta ihmisestä ja se on ok.
Sä joko sulatat asian tai et,ja tyydyt siihen mitä teillä on.Elät sitä elämää mikä sulle on annettu.

Jos mieheni toivoisi toista ja minä en,hän olisi vapaa nostamaan kytkintä. Miksi ihmeessä tahtoisin satuttaa rakastani ja pitää hänet luonani vaikka en voi tarjota hänelle mitä haluaa.

Miehesi mielipiteet on siis sulle yhtä hevonkukkua.

Siksi koska lapsen saaminen on paljon jotain muutakin kuin vain nukuttamista ja syöttämistä.Siinä otetaan vastuu.Ja jos toinen ei sitä halua ottaa niin ei sit.

"vain mieheni takia"...

Juu, ota ero...

Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
Teidän yhteisistä toiveista ja päämäärästä,siitä siinä on kyse.

Mutta jos ne ei kohtaa. Kumman siis pitäisi tyytyä kohtaloonsa?

Ne pitää laittaa kohtaamaan,tai antaa asian mennä.,Tavoitella joitain toisia juttuja,pistää muuten elämä natsaamana vielä enemmän et ne tavoitellut toiveet alkaa kiinnostaa.
Aika näyttää.

Mä valitsisin sellasen miehen, joka sanoisi tutustumishetkellä haluavansa sen määrän lapsia, kuin minäkin. Näin teinkin. Voi olla miestäsi kohtaan väärin, muttei sinua kohtaan, jos teet sen määrän lapsia, kuin haluat, siinä tapauksessa miestä on vaihdettava ja nopeesti, ainakin jos haluat pienet ikäerot. Itse ainakin tykkäsin lapsena siskosta johon oli 11kk ikäeroa, eikä 5½v.

Olenko näin sanonut?
Mutta miksi jäisimme suhteeseen missä toiveet on erilaiset.

Mieheni mielipidettä kunnioitan.Jos hän tahtoo vain yhden lapsen,olkoon näin.Mutta minä poistun kuvioista siinä vaiheessa.En tahdo tehdä mieheni oloa tukalaksi omilla toiveillani.

Olenko näin sanonut?
Mutta miksi jäisimme suhteeseen missä toiveet on erilaiset.

Mieheni mielipidettä kunnioitan.Jos hän tahtoo vain yhden lapsen,olkoon näin.Mutta minä poistun kuvioista siinä vaiheessa.En tahdo tehdä mieheni oloa tukalaksi omilla toiveillani.

Kaikki vastauksesi luettuani, tuo olisi vieläpä palvelus miehellesi. Sehän voi luulla että oikeasti rakastat häntä.

Osaatko miettiä asioita muilta kantilta ku omaltasi?
Mies haluaa tarjota esikoisellenne ehyen perheen jossa kasvaa.
Sinä haluat riistää tuon lapselta ja mieheltä,vain sun toiveesi tähden.
Miehen toiveista ja tavoitteista viis.

Juu ota se ero,pääseepähän susta.

Mä oikeasti ymmärrän että suhteessa voidaan tehdä kompromisseja, esim. ostetaanko ok-talo vai rivari, matkailuauto vai mökki jne.Mutta lapsiluvusta ei voi kompromissia tehdä,jompikumpi siinä ottaa siipeensä.

By the way, tosirakkaus punnitaan siinä vaiheessa kun tietää ettei toinen voikaan saada yhteistä biologista lasta vaikka itse niitä lapsia haluaisi, ja silti olisi valmis jatkamaan puolison rinnalla.
Se, että itsekkäistä syistä kieltäytyy lapsista ei kerro rakkaudesta yhtään mitään.

Mä oikeasti ymmärrän että suhteessa voidaan tehdä kompromisseja, esim. ostetaanko ok-talo vai rivari, matkailuauto vai mökki jne.Mutta lapsiluvusta ei voi kompromissia tehdä,jompikumpi siinä ottaa siipeensä.

Näin juuri! Lapsia ja maallista mammonaa ei oikein pysty vertailemaan samalla viivalla.

Alkuperäinen kirjoittaja heip:

Ehyen perheen?? Ai siis kun on yksi lapsi, niin se on ehyt perhe, vaikka selvästi puoliso suree ja kärsii... Hohhoh :headwall:

Osaan. Siksi tätä mietinkin. En tahdo että mieheeni sattuu, koska tahdon jotain mitä hän ei.Mielestäni ei olisi reilua että alan vihaamaan häntä.

Ja riistäminen..Miten olisi väärin lasta kohtaan toivoa hänelle sisarusta?

Ja rivien välistä luin, että mitä väliä minun toiveillani..

Haluat rikkoa lapseltanne ehjän perheen haaveesi takia???? En suosittele. Reppu selässä reissaaminen ja isän ikävöiminen ei ole herkkua lapsella. Ei myöskään joutua eriarvoiseen tilanteeseen mahdollisen sisaruksen kanssa, joka saa ehkä kasvaa molempien vanhempiensa kanssa. Olet itsekän, jos todella mietit perheesi hajottamista!!!!!! Olette JO tehneet lapsen, kasvattakaa hänet edes aikuiseksi YHDESSÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekästä:
Haluat rikkoa lapseltanne ehjän perheen haaveesi takia???? En suosittele. Reppu selässä reissaaminen ja isän ikävöiminen ei ole herkkua lapsella. Ei myöskään joutua eriarvoiseen tilanteeseen mahdollisen sisaruksen kanssa, joka saa ehkä kasvaa molempien vanhempiensa kanssa. Olet itsekän, jos todella mietit perheesi hajottamista!!!!!! Olette JO tehneet lapsen, kasvattakaa hänet edes aikuiseksi YHDESSÄ!

PEESIN PEESI TÄHÄN

Osaan. Siksi tätä mietinkin. En tahdo että mieheeni sattuu, koska tahdon jotain mitä hän ei.Mielestäni ei olisi reilua että alan vihaamaan häntä.

Ja riistäminen..Miten olisi väärin lasta kohtaan toivoa hänelle sisarusta?

Ja rivien välistä luin, että mitä väliä minun toiveillani..

Niinhän sinäkin vähät välität miehesi toiveista.
Itsekästä eikös?

Yhteistyössä