OLen tullut siihen tulokseen, että minulle kaikkein järkevin valinta olisi lapsen hankinta

[QUOTE="Molleri";26682762]En nyt jaksanu koko ketjua lukea, mutta miten hemmetissä (anteeks...) voi ihminen suunnitella tekevänsä lapsen, jotta sais itselleen isomman asunnon?!? :O

Kyllä VARMASTI saat itselles isomman ja paremman luukun jostain ilman lastakin. Nyt hei aikuinen ihminen järki käteen! Ei se lapsi ole mikään isompi-asunto-enemmän-rahaa-juttu.[/QUOTE]

Ei tuo asunto ole ainoa syy lapsen hankintaan.

"Molleri"
Ei tuo asunto ole ainoa syy lapsen hankintaan.
Mutta ilmeisesti yksi niistä? En minä omaa perhe-elämää ole vaikeaksi kokenut vaikka välillä onkin ollu rankkoja aikoja (sairastelut, koliikki jne.) mutta kyllä silti sinuna vähän miettisin vielä. Ei se lapsi sitä onnea tuo, eikä se asuntokaan. Se taitaa koostua melko monesta asiasta "siinä sivussa"...

Tuntuu, ettet ole aina ihan hajulla siitä mitä tahtoisit. Hoitaisit ensin ne asunto ym. asiat kuntoon ja tekisit lapsen vasta sitten :)

"vieras"
Ajatteletko siis ap hankkia täällä Suomessa yksin lapsen, jonkun baarihoidon avustuksella ja sitten myöhemmin muuttaa tämän lapsen kanssa sinne "puolisosi" luokse, kun hän saa sen "kohtuullisen asunnon" hommattua? Kuinka tämä mies ottaa vastaan sinun yksinhankkimasi lapsen? Entä miehen suku?

[QUOTE="vieras";26683274]Ajatteletko siis ap hankkia täällä Suomessa yksin lapsen, jonkun baarihoidon avustuksella ja sitten myöhemmin muuttaa tämän lapsen kanssa sinne "puolisosi" luokse, kun hän saa sen "kohtuullisen asunnon" hommattua? Kuinka tämä mies ottaa vastaan sinun yksinhankkimasi lapsen? Entä miehen suku?[/QUOTE]

Ei, vaan hän on itsekin ehdottanut sitä, että minä asuisin lapsen kanssa kahdestaan siihen taloon asti. Itseasiassa ehdotti tätä jo vuosia sitten. Joskus 2005 tai 2006. Ja siis hänen lapsensa olisi kyseessä kuitenkin. Joka tapauksessa siihen taloon jos sellainen saadaan, niin siihen tulee luultavasti erillinen sivurakennus, jossa olisi oma keittiö, olotila ja makuuhuone sekä varastotilaa.

"vieras"
Ei, vaan hän on itsekin ehdottanut sitä, että minä asuisin lapsen kanssa kahdestaan siihen taloon asti. Itseasiassa ehdotti tätä jo vuosia sitten. Joskus 2005 tai 2006. Ja siis hänen lapsensa olisi kyseessä kuitenkin. Joka tapauksessa siihen taloon jos sellainen saadaan, niin siihen tulee luultavasti erillinen sivurakennus, jossa olisi oma keittiö, olotila ja makuuhuone sekä varastotilaa.
Miten te nyt sen lapsen sitten saatte aikaiseksi, kun ette edes tapaa kuin kerran vuodessa, ettekä ole edes aloittaneet sukupuolielämää, kun kumpaakaan ei se kiinnosta? Viestissä numero 35 viittasit kulmakuppilaan ja muihin vaihtoehtoihin. Nytkö siis tämä perinteisin keino, yhdyntä sen kanssa, jonka kanssa haluaa lapsen, on siis käypänen? Hyvä jos niin on. Suurin osa kummallisuuksista putoaa tästä tarinasta pois.

[QUOTE="vieras";26683821]Miten te nyt sen lapsen sitten saatte aikaiseksi, kun ette edes tapaa kuin kerran vuodessa, ettekä ole edes aloittaneet sukupuolielämää, kun kumpaakaan ei se kiinnosta? Viestissä numero 35 viittasit kulmakuppilaan ja muihin vaihtoehtoihin. Nytkö siis tämä perinteisin keino, yhdyntä sen kanssa, jonka kanssa haluaa lapsen, on siis käypänen? Hyvä jos niin on. Suurin osa kummallisuuksista putoaa tästä tarinasta pois.[/QUOTE]

Kulmakuppila on aina yksi vaihtoehto jos muuta ei ole jäljellä. Spermapankki tulee sitten siellä vielä sen jälkeen.

"vieras"
Enhän minä niin sanonut.
Eli siis kumminkin kävisi? Koita nyt päättää :D Olisi nimittäin aika eka kerta, kun kuulisin, että ihminen, jolla on mielestään hyvä parisuhde (näin olen ymmärtänyt, että pidät suhdettanne hyvänä ja sellaisena kuin sen haluat olevan) hommaisi lapsen kulmakuppilan Pertin kanssa ja se olisi myös sille omalle miehelle se paras vaihtoehto ja JÄRKEVINTÄ mitä tässä nyt voisi tehdä.

Siis sä tekisit lapsen jonkun toisen kanssa, ja sitten joskus te muuttaisitte sinne Dubaihin, ja mies ottaisi lapsen omakseen?

Hä? :O

Miksi ette tee ihan oikeasti yhteistä lasta?

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
Ei vaan kulmakuppila ja spermapankki ovat myöhempiä vaihtoehtoja. Ei mielestäni kukaan lasta haluava voi jättää näitä miettimättä, kun ei koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan.
Jes, nyt mäkin tajusin :D

Ja olen samaa mieltä. Jos lapsen haluaa, eikä satu olemaan passelia parisuhdetta, niin sitten lapsen voi tehdä yksinkin, sopivaksi katsomallaan tavalla. Tai en mä ainakaan lapsettomaksi olisi suostunut jäämään, kyllä tieni olisi vienyt sinne kulmakuppilaan ennen pitkää (kutakuinkin nyt, luulisin, kun olen 35 v, tässä vaiheessa biologinen kello varmaan tikittäisi ja pahasti).

"vieras"
[QUOTE="vieras";26680812]En nyt oikein ymmärrä miten tuo asuntoasia on noin hankala ymmärtää. Tein tässä juuri laskelmia että jos asuisin yksin yksiössä niin rahaa jäisi vuokranmaksun jälkeen noin 800 €/kk. Sen sijaan jos näillä tuloilla asuisin yhden lapsen kanssa kaksiossa (55 neliötä) niin rahaa jäisi vuokranmaksun jälkeen 1300 €/kk koska saisin asumistuen, elatustuen, lapsilisän yh-korotuksineen. 500 € enemmän kuukaudessa ja asunto noin kaksi kertaa isompi.

Lapsiperheitä tuetaan varsin hyvin Suomessa, kuten tämäkin laskelma osoittaa.[/QUOTE]

Kuule, nämä etuudet alkavat pian olla historiaa, sillä muilla veronmaksajilla ei ole varaa enää elättää muiden elintasoa.

Terv. kahden lapsen pienituloinen yrittäjä-äiti

"vieras"
Tämän nykyisen asuntoni vuokra on noin 650 euroa kuukaudessa. Summa on tästä koirankopista aivan järkyttävä. Ihan hävettää tuo summa. Tämä on jo paljon yli enimmäissumman mitä tämänkokoisesta asunnosta viitsisi maksaa.
Niinpä, mutta totuus on, että kukaan ei tiedä, miten Euroopan talouden käy, romahtaako euro, palaako markka takaisin, eli romahtavatko asuntojen hinnat. Yhtä kaikki, sinun on turha nyt miettiä taloudelliselta kantilta lapsen hankintaa, sillä kaikkien taloudellinen tulevaisuus on epävarmaa.

Kysymys kuuluu: mikä on perimmäinen syy haluusi saada lapsi juuri nyt tai pian?

En kyseenalaista ollenkaan sitä, mutta kun mistään vastauksestasi tai "analyysistäsi" en ole saanut tuntumaa minkäänlaisesta "vauvakuumeesta", joten siksi kysyn :)

"vieras"
Onko täällä psykiatria paikalla? Mikä olisi pikadiagnoosi tälle henkilölle, siis Akaatille? Ei todellakaan millään pahalla, mutta ei ole kaikki kotona hänellä ja alkaa käydä vähän sääliksi.

[QUOTE="vieras";26684541]Niinpä, mutta totuus on, että kukaan ei tiedä, miten Euroopan talouden käy, romahtaako euro, palaako markka takaisin, eli romahtavatko asuntojen hinnat. Yhtä kaikki, sinun on turha nyt miettiä taloudelliselta kantilta lapsen hankintaa, sillä kaikkien taloudellinen tulevaisuus on epävarmaa.

Kysymys kuuluu: mikä on perimmäinen syy haluusi saada lapsi juuri nyt tai pian?

En kyseenalaista ollenkaan sitä, mutta kun mistään vastauksestasi tai "analyysistäsi" en ole saanut tuntumaa minkäänlaisesta "vauvakuumeesta", joten siksi kysyn :)[/QUOTE]

Aina olen haaveillut lapsista enkä ole enää mikään nuori. Tällä palstalla joku näkijä ennusti, että saisin lapsen vuonna 2013. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Toisen näkijän (tai voi olla ollut kyllä tuo sama näkijäkin silloin kyseessä) ennustus toisesta asiasta piti kyllä paikkaansa. Minulla on haaveena saada kaksi lasta ennen vuotta 2015. Tulee kyllä hieman kiire ehkä.

Yhteistyössä