"öö"
Mistä tän tyyliset vastaukset kumpuaa?Helpompi ja miellyttävämpi kuin mikä?
Taloudellisesti kannattavaa....BUAAAHAHAAAA (ja pian taas lähtee, yy kaa koo opcorn.
Mistä tän tyyliset vastaukset kumpuaa?Helpompi ja miellyttävämpi kuin mikä?
Taloudellisesti kannattavaa....BUAAAHAHAAAA (ja pian taas lähtee, yy kaa koo opcorn.
Perustele? Oletko lääkäri?Siis ian oikeesti tää kaveri on pakkohoidon tarpeessa ja erittäin pahasti! :O
Virallisen määritelmän mukaan keski-ikä alkaa 35 ikävuodesta.Just mietin, että ei saatana... onko mulla vahvasti keski-ikäinen mies (on siis saman ikäinen kuin sinä).
Niin, niitä lapsia kannattaa tehdäkkin mielummin silloin kun ei haluaEn tunne ap:ta tai tiedä hänen valmiuksiaan äidiksi, mutta onko ihmisillä yleensäkään mitään "järkevää" syytä tehdä lapsi? Koska mä vaan haluan? Olisin niin pirun hyvä äiti?
No tässä onkin verrattu vain yh:ta ja yksinasuvaa. Tilanne on ihan erilainen pariskunnalla, joilla on yleensä kahden tulot käytettävissä.Taitaa kuitenkin olla näin, että suurimmalla osalle perheistä toi lapsi tuo tullessaan ainoastaan sen lapsilisän. Ja en kyllä itse osa nähdä sitä mitenkään merkittävänä tulojen kasvuna....
Aivan totta. Kun omat lapseni olivat pieniä, ei ollut vielä tajutonta määrää roinaa, jota lapsella oli "pakko" olla, jotta tulisi hyväksytyksi muiden lasten joukkoon. Elämä yh:na oli silloin paljon helpompaa, kun ei joka vuosi tullut uutta versiota jostain hilavitkuttimesta ja edellisvuoden versio olisi ollut niiiiiiin lääst siisön, ettei sellaista lapsikaan kehdannut kavereidensa nähden käyttää. Nykyisin natiaisten kilpavarustelu aloitetaan jo ennen niiden syntymää.Sellanen sivuhuomautus muuten, että siitä on aikaa kun Akaatin äiti on ollut yksinhuoltaja ja siitä ajasta on asiat muuttuneet.
Esimerkiksi asuntoa ei todellakaan saa niin helposti kuin vaikkapa 80-luvulla, edes sieltä "kaupungin ghetosta".
Itse uskon ettei sitä voi etukäteen tietää millaista on olla lasten kanssa. Mutta en näe myöskään mitään syytä etten itse voisi pärjätä lapsen kanssa. Mummollani oli 26-vuotiaana neljä lasta, kolme alle 3 vuoden ikäerolla ja nuorin syntyi muutaman vuoden päästä näistä vanhimmista lapsista. Myöhemmin syntyi vielä yksi lapsi lisää. Mummoni aikaan ei ollut heillä edes sisävessaa, suihkua, pesukonetta ja muita hienouksia. Mummollani oli toki miehensä vanhemmat apuna samassa pihapiirissä, mutta kyllä nykyajan mammoilla on helppoa mummooni verrattuna. Jos kerran mummoni pärjäsi, niin en näe syytä etten itse pärjäisi lapsen/lasten kanssa.Minä olen varmasti hirveän vanhanaikainen mutta mielestäni lapsen tulisi hyötyä meistä (taloudellisesti) eikä että vanhemmat hyötyvät lapsesta erilaisten tukien avulla.
Muista että lapsi vaatii paljon, se elämä ei ole pelkkää pusuttelua, leikkimistä ja söpöjä vaatteita. Sinun oman psyykkeen pitää olla vahva ja tasapainoinen. Se ei paljon pelasta että äitisi on jaksanut hoitaa sinua koliikkivauvana. Kyse olisi nyt sinusta ja sinun lapsesta. Jos haluat hoivata niin kokeile aluksi vaikka jotain lemmikkiä ja kasva hiljalleen siihen äitiyteen.
Toki sinulla on oikeus saada lapsi mutta mielestäni noita lähtökohtia ja tarkoituperiä sinun olisi syytä vielä pohtia. Mielestäni perusteluksi se että sinun elämäntilanteeseen olisi järkevintä "hankkia" lapsi on aika heikko.
En mielestäni ole missään pilvilinnoissa. Minulla on parempi palkka kuin mm. äidilläni aikonani, mutta oma elintasoni on tällä hetkellä huonompi kuin mikä hänen elintasonsa oli silloin.Sä siis EDELLEEN olet sitä mieltä, että sun kannattaa tehdä lapsi siitä syystä (tästähän me jo pitkät pätkät väännettiin "kuka on palstan omaperäisin?"-ketjussa) että se olisi taloudellisesti kannattavampaa ja koska saisit sitten isomman asunnon jossa asumisviihtyvyys olisi parempi.
Ymmärrätkö sä YHTÄÄN sitä, ettei se lapsi vain anna. Kyllä se myös ottaa. NYT alas sieltä pilvilinnoista.
Tämän nykyisen asuntoni vuokra on noin 650 euroa kuukaudessa. Summa on tästä koirankopista aivan järkyttävä. Ihan hävettää tuo summa. Tämä on jo paljon yli enimmäissumman mitä tämänkokoisesta asunnosta viitsisi maksaa. Sukulaiseni asunnon vuokra alkaa 7:llä, en muista tarkkaa summaa, neliöitä on yli 70 ja asunnossa on kaksi makuuhuonetta, kunnollinen keittiö, parveke, ilmainen pesulamahdollisuus.Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26677985:mua vähän pisti hymyillyttämään se lapsen takia saa isomma ja edullisemman kämpän. ai jaa niinku mistä SAA?? jossain kaupungin ghetossa pääset jonon ohi, mutta ei kai mistää saa mitään..
Äitini otti nuo kaikki rahana, tosin en muista saiko siihen aikaan vain kaksi tai oliko silloinkin tuo kolmas pakkaus/raha saatavilla. Itse ottaisin kyllä ainakin ensimmäiselle lapselle äitiyspakkauksen.Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26678015:niin varmaan oliskin koska äitiysavustuksen saa kolmena jos saa kaksoset.
kelan sivuilta:
Monikkoperheelle korotettu äitiysavustus
Jos saat samalla kertaa useampia lapsia, äitiysavustustasi korotetaan niin, että saat toisesta lapsesta kaksi, kolmannesta kolme jne. äitiysavustusta. Saat siis kaksosista yhteensä kolme pakkausta tai 420 euroa (ensimmäisestä lapsesta 140 euroa ja toisesta 2 x 140 euroa). Kolmosille äitiysavustus on kuusi äitiyspakkausta tai 840 euroa (140 euroa + 2 x 140 euroa + 3 x 140 euroa). Voit myös valita äitiyspakkausten ja rahan yhdistelmän.
Kela - Perustietoja äitiysavustuksesta