Olen tullut riippuvaiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koukussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koukussa

Vieras
Ajoin kolarin kaksi kuukautta sitten ja sain lantiooni useita murtumia. Olen saanut sairaalassa valtavasti opiaatteja ja kotona jatkanut tramadolilla. Nyt kahden kuukauden päästä murtumat alkaa olla sellaiset, että voin jo varata jaloilleni ja fysioterapia alkaa huomenna. Joulua koitan valmistella, joten välillä kun rasittaa niin tuleekin kipuja, mutta huomattavasti vähemmän kipuilen. Mutta Tramalia ei niin vaan lopetetakaan. Aivan kauheat vieroitusoireet. Yöllä nukkumisesta ei tule mitään jos ei Tramal-annosta saa. Joulu on pakko tästä vetää läpi ja täytyy katsoa miten kuntoutus vaatii veronsa, mutta jossakin kohtaa pitäis irrottautua lääkeriippuvuudesta! En vaan tiedä missä kohtaa jaksan olla pari-kolme vuorokautta krapulassa nyt kun maannut olen sängyn pohjilla jo ihan tarpeeksi kahden kuukauden ajan!

Mun mies söi Tramalia 10 vuotta. Ensin selkäsärkyihin, sitten tuli levottomat jalat, joihin ainoastaan tuo kyseinen lääke auttoi. Mutta nyt keväällä ei lääkäri suostunutkaan enää uusimaan reseptiä, oli sitä mieltä, että turhaan on tuota Tramalia syönyt ja itseasiassa levottomat jalat on luultavasti oire Tramalin jatkuvasta syömisestä. Lääkäri käski ihan pikkuhiljaa vähentää annostusta ja 2 viikossa mies pääsi lääkkeestä eroon, ilman isompia vieroitusoireita.
Eli todellakin aivan pikkuhiljaa, vaikka murunen kerrallaan vähentäen. Ei ole siis enää kuukausiin lääkettä syönyt, eikä ole kaivannut. Ei vaivaa myöskään levottomat jalat.

Yhteistyössä