Olen tosi järkyttynyt! Onko teistä muka ok, jos 12 v. harrastaa seksiä??????

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Ei ole ok! Vai onko teista ok jos 12v menis naimisiin? Niin ajattelinkin... Jos naimisiin menis niin mies sentaan joutuisi tietyn vastuun kantamaan ja sitoutumaan, mutta etta pelkka seksi, ei todellakaan ole ok, oli tytto kuinka kehittynyt tahansa!

"vieras"
Suoraan sanottuna mua ällöttää nämä puolustelijat, siis ne jotka hyväksyvät 12-vuotiaiden rakastelun. Tulee väkisillä sellainen fiilis, että mitähän tyyppejä nämä on... ettei vain olis jotain pedofiilejä :( Hyh. No mut mä en lue tätä viesti enempää.

[QUOTE="hih";25221117]salli mun nauraa. joku on pedannut valmiiksi työn ja asunnon ja sinä kehut olevasti iso.[/QUOTE]
Ai niin, kaikkien pitäis työskennellä vain ja ainoastaan julkisella puolella, ja perheyritykset on väärin?

[QUOTE="vieras";25221141]Suoraan sanottuna mua ällöttää nämä puolustelijat, siis ne jotka hyväksyvät 12-vuotiaiden rakastelun. Tulee väkisillä sellainen fiilis, että mitähän tyyppejä nämä on... ettei vain olis jotain pedofiilejä :( Hyh. No mut mä en lue tätä viesti enempää.[/QUOTE]
Mä vaan veikkaan, että tonikäsillä se on vielä semmosta tutkistelua. Ei semmosta kunnon paneskelua kuten vanhempana.

• Tykkää
Reactions: Esiteini
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25221147:
Eipä siinä mitään, jos viihdyt. Minä en jaksaisi asua äitini kanssa, ellei olisi pakko esim. hoitaa häntä hänen tultua vanhaksi.
En kyl itekä jaksais asua samassa kämpässä, jollei tuo suhde vanhempiin olis muuta kuin työkaverina.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25221141]Suoraan sanottuna mua ällöttää nämä puolustelijat, siis ne jotka hyväksyvät 12-vuotiaiden rakastelun. Tulee väkisillä sellainen fiilis, että mitähän tyyppejä nämä on... ettei vain olis jotain pedofiilejä :( Hyh. No mut mä en lue tätä viesti enempää.[/QUOTE]

Taitavat puolustelijat olla sellaisia, jotka muistavat realistisesti ylä-asteen. Tuntuu että nykyajan vanhemmat elävät jossain ihme pumpulimaailmassa, jossa jokainen 7 -luokkalainen on vielä pieni barbeilla leikkivä tytöntyllerö. Toki sellainen olisi ihanne ja monet tuon ikäiset vielä leikkivät ihan lasten leikkejä. Mutta se ei poista sitä faktaa että osa noista jo seurustelee ja kokeilee seksiä.

Kaikkea ei tarvitse hyväksyä, mutta ymmärtää pitäisi yrittää. Ei ihan oikeasti sellainen asenne "12 -vuotiaan seksin on harrastaminen on väärin ja sairasta ja vaatii suurinpiirtein huostaanottoa", ainakaan sitä lasta yhtään millään tavalla auta. Minun kavereista aikoinaan aika iso osa menetti neitsyytensä yläasteikäisenä, ikähaitarilla 12-15. En todellakaan toivo että oma lapsi vielä tuossa iässä lähtisi "aikuisten leikkeihin", mutta tiedostan sen riskin aivan samalla tavalla kuin tupakanpolton, alkoholin ja huumeiden.

Miksi ihmeessä kuvittelette että seksivalistus alkaa jo 6.luokalla? Ei ainakaan sen takia että opettajat, terveydenhoitajat ja muut ammattilaiset tietävät paremmin: jotkut vain aloittavat seksuaalisen toiminnan aikaisemmin.

tai näin
Kysytääs näin päin. Onko 12-vuotias valmis vanhemmaksi?
Oletko sinä ollut aina seksiä harrastaessa valmis vanhemmaksi?

Ei minunkaan mielestä ole ok että 12 -vuotias harrastaa seksiä, mutta tuo nyt on aika pöljä tapa katsella asiaa kulttuurissa jossa seksiä on tapana harrastaa ihan huvin vuoksi. Ja jos biologiaan mennään, niin joskus on niin että se 12 -vuotias voi tulla raskaaksi: eli on sukukypsä, eli biologisesti (ei toki henkisesti) on valmis vanhemmaksi.

"Abc"
Muistan hyvin yläasteen ja en olisi voinut kuvitellakaan harrastavani seksia 12 vuotiaana. Ihan kamalaa. Ensimmäinen seksikokemus oli 19 vuotiaana. Ja ei, en ollut mikään kotona nyhjääjä, vaan siskon papereilla kävin yökerhoissa 16v. alkaen. Ei vain ollut mitään tarvetta ja hyvin olen ehtinyt sitten aikuisenakin.

"minä"
Kyllä minäkin muistan, että 12 - 13-vuotiaana osa tytöistä (ja myös pojista) harrasti seksiä. Tänäpäivänä voisi sanoa, ettö jokainen näistä tyypeistä kuului ns. wt -luokkaan. Eiköhän se pidä nykyäänkin paikkansa ja kerro myös aika paljon näistä puolustelijoista...

"vieras"
Minusta tuntuu että hieman ylitulkitsit tuota vauva.fi:n ketjua. Ei kai siellä nyt kukaan varsinaisesti pahemmin hyväksy tai halua että lapset harrastaisivat seksiä jo 12 -vuotiana. Enemmän monissa vastauksissa, minun silmin, oli kyse siitä että monet ovat kuitenkin tietoisia siitä että 12 -vuotiaalla voi olla seksuaalisia haluja ja joskus ne voivat viedä voiton. Seksi kuitenkin on luonnollista, ja jo tuon ikäinen jo ajattelee seksiä, tyydyttää itseään jne.

Haluan nyt korostaa ylitulkitsemisen pelossa että minunkaan mielestä 12 -vuotiaan tunnekehitykselle ei ole hyväksi alkaa jo noin nuorena harrastaan seksiä. Mutta aika kauhealta kuulostaa ehdotuksesi lastensuojelun mukaan vetämisestä, en haluaisi ainakaan nolata omaa lastani tuolla tavalla ja kenties pilata lopun elämän seksuaalisuutta sillä tavalla :/ Hankalia asioitahan nuo ovat, mutta kaikki lähtee ongelman tiedostamisesta ja hyväksymisestä: tuollaisella asenteella ei yksinkertaisesti päässä kovin pitkälle tällaisessa tilanteessa. Itse varmaan ottaisin terkkariin yhteyttä tuollaisessa tilanteessa, ja koittaisin vakuuttaa lapseni siitä ettei noin nuorena vielä kannata harrastaa tuollaista.

Ehkä tämän asian ottavat raskaiten juuri ne joiden lapset lähestyvät tuota 12 -vuoden ikää. Tulee kuitenkin muistaa että 11 -vuotiaalla 5.luokkalaisella ja 12 -vuotiaalla 7.luokkalaisella (jos esim loppuvuodesta syntynyt) on jo aika iso ero. Ja ihmiset kehittyvät eri tahtiin.

• Tykkää
Reactions: Esiteini
Keijupölly
[QUOTE="minä";25222084]Kyllä minäkin muistan, että 12 - 13-vuotiaana osa tytöistä (ja myös pojista) harrasti seksiä. Tänäpäivänä voisi sanoa, ettö jokainen näistä tyypeistä kuului ns. wt -luokkaan. Eiköhän se pidä nykyäänkin paikkansa ja kerro myös aika paljon näistä puolustelijoista...[/QUOTE]
Mä muistan luokaltani näitä tapauksia myös... Näin kun jälkikäteen miettii, niin niillä taisi muutenkin olla jos jonkinlaista ongelmaa, ilmeisesti kotiperäistä. Ei ne lapset voineet hyvin, vaan pahoinvointi näkyi kaikkina käytöshäiriöinä ja pienempien kiusaamisena.

"eeeee"
Ei ole ok ja on hirveen surullista että jotkut ajattelee sen olevan ok ....

Oma lapsi 12v ja todellakin vielä ihan lapsi!! :( Ja jos nyt alkaisi juomaan ja sekstaamaan jne. niin jotain olisi hirvittävällä tavalla vinossa hänen elämässään ja tekisin kaikkeni selvittääkseen että mitä se on.

kyllävain.
Noh itse harrastin seksiä 12 vuotiaana ja olin kyllä aivan kypsäkin siihen joten tämäkin asia on niin että siihen vaikuttaa se että minkä lainen tämä kyseinen sanoisin kyllä NUORI on. Murrosikä mulla alko meinaa jo 11 vuotiaana ja menkat 10 vuotiaana että. SANOISIN RIIPPUU HENKISESTÄ TASOSTA.

Keijupölly
Alkuperäinen kirjoittaja kyllävain.;25223883:
Noh itse harrastin seksiä 12 vuotiaana ja olin kyllä aivan kypsäkin siihen joten tämäkin asia on niin että siihen vaikuttaa se että minkä lainen tämä kyseinen sanoisin kyllä NUORI on. Murrosikä mulla alko meinaa jo 11 vuotiaana ja menkat 10 vuotiaana että. SANOISIN RIIPPUU HENKISESTÄ TASOSTA.
Juu aika moni 12 vuotias on mielestään hyvin kypsä. Mutta yleensä ikä tuo sitä viisautta, ei tietysti näköjään kaikille.

No eihän se nyt missään nimessä suositeltavaa ole. Muistan tosin itse että juuri ala-asteen lopulla kehityserot olivat sikäli huimia, että toiset todella näyttivät naisilta siinä määrin kuin sen ikäinen nyt vain pystyy ja toiset ihan lapsilta. Ja näillä varhemmin kehittyneillä olikin jotain seurustelukuviota menossa, joten helppo uskoa, että sellaista tapahtuu. Mutta eipä siinä vaiheessa, jos niin käy, auta alkaa repiä hiuksia päästään ja huutamaan friikiksi vaan yrittää mennä tilanteen mukaan. Minun on tietty helppo sanoa, kun sen ikäistä lasta ei vielä ole.

emememem
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25223541:
no ei ole ton ikäisen ei kuulu harrastaa seksiä, eikä ryypätä eikä tupakoida. kaksitoista vuotias on vielä pelkkä pentu
Ryypätä tai tupakoida ei pidä kenenkään. Seksiä nyt harrastaa jo lapsetkin. <itse ainakin. Miten voit verrata ensimmäisiä jälkimmäiseen. Mikä ne rinnastaa? Sairaassa mielessäsi?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä