Olen satavarma, että joku meidän naapureista onkii meidän posteja!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Olen täällä hiljaa yksikseni, ja äskön kolahti posti. Ajattelin että aika myöhään se tulee, sitten kelasin, että tänäänhän on lauantai eikä tänään pitäisi tulla mitään.

Kävin sitten kurkkaamassa, mitä siellä oli, ja tittidii yksi sisustuslehtihän siellä, jonka viimeisimmän numeron olisi pitänyt tulla ajat sitten. Se on ihan ryppyinen, tyyliin että sitä oltaisiin luettu vessassa paskalla, ja bideestä olisi roiskunut sen päälle vettä.

Jälkikäteen tajusin, että näin on tapahtunut pari kertaa aiemminkin, mutta en ole tajunnut sitä sillä hetkellä, koska nämä ryppylehtien palautukset ovat ajoittuneet meidän ulkomaanmatkojen ajaksi.

Mietin tässä jatkotoimenpiteitä; pitäisiköhän oven ulkopuolelle kiinnittää kyltti, jossa aikakauslehtien lukijat ohjataan jatkossa Tikkurilan kirjaston lehtisaliin?
 
Miten se joku saa teidän lehtiä luettavaksi? Mä en ainakaan kuule jos meidän postilaatikko kolahtaa. Kerrostalossahan tuo ei voi olla mahdollista että joku saa toisen postin luettavaksi.
 
Koska meidän oikea päiväpostin jakaja jättää postit roikkumaan siitä luukusta, eikä työnnä loppuun asti, kuten pitäisi. Sen kuulee kun työntää loppuun asti, kuten tämä meidän naapuri.
 
Siis onko mulla päässä vikaa kun en nähnyt kirjoituksessa mainintaa onko teillä postiluukku ovessa vai erillinen postilaatikko? Voisit laittaa oveen/laatikkoon lapun että postivarkauden takia teille on laitettu valvontalaitteet, ehkä pysyis sit poissa tollaset urpot...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Koska meidän oikea päiväpostin jakaja jättää postit roikkumaan siitä luukusta, eikä työnnä loppuun asti, kuten pitäisi. Sen kuulee kun työntää loppuun asti, kuten tämä meidän naapuri.

Tai sitten soitat postille tuosta et jakaja jättää ne noin niin ehkäpä opettavat tätä jakajaa sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Miten se joku saa teidän lehtiä luettavaksi? Mä en ainakaan kuule jos meidän postilaatikko kolahtaa. Kerrostalossahan tuo ei voi olla mahdollista että joku saa toisen postin luettavaksi.

no me ainakin asutaan kerrostalossa ja silti on erilliset laatikot käytävällä ulko-ovien vieressä. Kyllä sieltä joku saisi postit ongittua jollain tavalla jos vaan tahtoo.
 
Vai onko lähistöllä joku samanniminen? Aikoinaan itse asuin talossa jossa oli melkein samanniminen asukas kuin me. Ruvettiin saamaan hänen postiaan. Ensiksi kiikutin ne kiltisti hänelle (asui 2 kerrosta almepana ) . Mutta kun se väärän postin tulo jatkui kiikutin ne postiin ja reklamoin, loppui tämön asukkaan postin tulo meille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shhr:
Siis onko mulla päässä vikaa kun en nähnyt kirjoituksessa mainintaa onko teillä postiluukku ovessa vai erillinen postilaatikko? Voisit laittaa oveen/laatikkoon lapun että postivarkauden takia teille on laitettu valvontalaitteet, ehkä pysyis sit poissa tollaset urpot...

Siis postiluukut on meillä. Ovessa reikä ja plöts.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Vai onko lähistöllä joku samanniminen? Aikoinaan itse asuin talossa jossa oli melkein samanniminen asukas kuin me. Ruvettiin saamaan hänen postiaan. Ensiksi kiikutin ne kiltisti hänelle (asui 2 kerrosta almepana ) . Mutta kun se väärän postin tulo jatkui kiikutin ne postiin ja reklamoin, loppui tämön asukkaan postin tulo meille.

Ei ole varmaan koko pitäjässä samannimisiä.

Sinänsä kummallista, kun olen aina ajatellut, ettei meidän naapurit ole mitään arkivarkaita pummeja, mutta se kai se juuri onkin, kun on liikaa rahaa ja liikaa aikaa... Voiskohan tosta tehdä rikosilmoituksen jos meno jatkuu?
 
Jotkut postinjakajat ovat myös huolimatttomia ja naapurin posti livahtaa väärästä luukusta.
Ehkä näin.. ? Eikä naapuri itse välttämättä ole sitä HETI teidän luukkuun kiikuttamassa.. epärehellinen voi sen jopa lukea ennen palautusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Vai onko lähistöllä joku samanniminen? Aikoinaan itse asuin talossa jossa oli melkein samanniminen asukas kuin me. Ruvettiin saamaan hänen postiaan. Ensiksi kiikutin ne kiltisti hänelle (asui 2 kerrosta almepana ) . Mutta kun se väärän postin tulo jatkui kiikutin ne postiin ja reklamoin, loppui tämön asukkaan postin tulo meille.

Ei ole varmaan koko pitäjässä samannimisiä.

Sinänsä kummallista, kun olen aina ajatellut, ettei meidän naapurit ole mitään arkivarkaita pummeja, mutta se kai se juuri onkin, kun on liikaa rahaa ja liikaa aikaa... Voiskohan tosta tehdä rikosilmoituksen jos meno jatkuu?

Voi tehdä rikosilmon jos jatkuu, ei toisten posteja saa varastaa.
 
Meillekkin tulee välillä naapurin postia, vaikka sukunimet ei ole lähelläkään toisiaan, ja asutaan omakotitalossa ja laatikoiden välillä matkaakin niin paljon, ettei vahingossa voi laittaa viereiseen laatikkoon. Mä kyllä heti kiikutan postit naapurin laatikkoon. Toi ap:n tapaus kyllä vaikuttaa siltä että naapuri olis lehteä lukenu, miksei muuten olis heti lehteä palauttanut. Tai sitten naapuri on ollut reissussa, ja vasta tänään tullut kotiin. Mutta jos aiemminkin käynyt noin, niin aika epäilyttävää. Mä kyllä soittaisin postiin, ja valittaisin että postit jätetään siihen luukun väliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Meillekkin tulee välillä naapurin postia, vaikka sukunimet ei ole lähelläkään toisiaan, ja asutaan omakotitalossa ja laatikoiden välillä matkaakin niin paljon, ettei vahingossa voi laittaa viereiseen laatikkoon. Mä kyllä heti kiikutan postit naapurin laatikkoon. Toi ap:n tapaus kyllä vaikuttaa siltä että naapuri olis lehteä lukenu, miksei muuten olis heti lehteä palauttanut. Tai sitten naapuri on ollut reissussa, ja vasta tänään tullut kotiin. Mutta jos aiemminkin käynyt noin, niin aika epäilyttävää. Mä kyllä soittaisin postiin, ja valittaisin että postit jätetään siihen luukun väliin.

Juu kyllä meilläkin kun asuin vielä kotona vanhemmillani omakotitalossa, niin tuli välillä naapurin postia, mutta tässä on kumma kun meiltä häviää aina lehdet, mutta laskut kyllä jää oikeaan osoitteeseen ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Meillekkin tulee välillä naapurin postia, vaikka sukunimet ei ole lähelläkään toisiaan, ja asutaan omakotitalossa ja laatikoiden välillä matkaakin niin paljon, ettei vahingossa voi laittaa viereiseen laatikkoon. Mä kyllä heti kiikutan postit naapurin laatikkoon. Toi ap:n tapaus kyllä vaikuttaa siltä että naapuri olis lehteä lukenu, miksei muuten olis heti lehteä palauttanut. Tai sitten naapuri on ollut reissussa, ja vasta tänään tullut kotiin. Mutta jos aiemminkin käynyt noin, niin aika epäilyttävää. Mä kyllä soittaisin postiin, ja valittaisin että postit jätetään siihen luukun väliin.

Juu kyllä meilläkin kun asuin vielä kotona vanhemmillani omakotitalossa, niin tuli välillä naapurin postia, mutta tässä on kumma kun meiltä häviää aina lehdet, mutta laskut kyllä jää oikeaan osoitteeseen ;)

Laita oveen lappu 'Arvoisa naapuri, kun kerran koet lehtemme omaksesi niin mikset tekisi samoin myös laskuillemme'
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Miten se joku saa teidän lehtiä luettavaksi? Mä en ainakaan kuule jos meidän postilaatikko kolahtaa. Kerrostalossahan tuo ei voi olla mahdollista että joku saa toisen postin luettavaksi.

Miten niin ei voi olla mahdollista?
 
voishan tuosta postiin soittaa ettei jätä niitä roikkuun,mutta itellä oli ainakin niin että jos väli ovi oli kiinni niin juurikin lehdet yleensä ei mahtunu luukusta sisään saakka vaan postinjakajan oli pakko jättää ne roikkuun
 
Alkuperäinen kirjoittaja srse:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Meillekkin tulee välillä naapurin postia, vaikka sukunimet ei ole lähelläkään toisiaan, ja asutaan omakotitalossa ja laatikoiden välillä matkaakin niin paljon, ettei vahingossa voi laittaa viereiseen laatikkoon. Mä kyllä heti kiikutan postit naapurin laatikkoon. Toi ap:n tapaus kyllä vaikuttaa siltä että naapuri olis lehteä lukenu, miksei muuten olis heti lehteä palauttanut. Tai sitten naapuri on ollut reissussa, ja vasta tänään tullut kotiin. Mutta jos aiemminkin käynyt noin, niin aika epäilyttävää. Mä kyllä soittaisin postiin, ja valittaisin että postit jätetään siihen luukun väliin.

Juu kyllä meilläkin kun asuin vielä kotona vanhemmillani omakotitalossa, niin tuli välillä naapurin postia, mutta tässä on kumma kun meiltä häviää aina lehdet, mutta laskut kyllä jää oikeaan osoitteeseen ;)

Laita oveen lappu 'Arvoisa naapuri, kun kerran koet lehtemme omaksesi niin mikset tekisi samoin myös laskuillemme'

Joo :D hyvä idea
 
Tee valitus postiin, monesti jakavat postit väärään paikkaan. Voit laittaa nettisivujen kautta palautteen vaikka heti. Voihan olla, että posti on sen jollekin naapurille jakanut ja tämä on sitten vasta nyt sen teille heittänyt. Samaten pidä huolta ilmestymispäivästä ja laita lehden asiakaspalveluun jokaisesta myöhästymisestä valitus.
 
niin, onhan tuo nyt melko noloa, kun vain epäilet ja luulet sitä sun tätä, ei sinulla ole kuitenkaan mitään faktaa asioista, pelkkiä epäilyksiä vain. Mistä sen tietää, jos posti on matkanvarrella, esim. kastunut ? teeppä niin, että seuraavan kerran, kun postiluukku kolahtaa singahdat juoksujalkaa ovelle ja avaat sen salamana, näin pääset tietämään kuka niitä lehtiä kiikuttaa ja voit asiallisesti keskustella.

Mutta sinuna ennekaikkea soittaisin postiin! ja laittaisin vielä ISON muistutuksen ulko-ovelle postinkantajille, että postit ON TYÖNNETTÄVÄ sisälle asti, niin että ne todellakin tipahtavat lattialle, eivätkä ole alttiita varkauksille yms!!!!
 
no ei siinä mun mielestä ole mitään mitä pitäisi vielä epäillä oikeaksi jos tietyt lehdet aina viipyy matkalla normaalia kauemmin...

joku pihi naapuri keksinyt tavan säästää :)

jos saat selville kuka se on, etkä itse säästä lehtiä lukemisen jälkeen, maksakaa lasku puoliksi ja toimitat hälle lehdet kun olet lukenut.. ni ei tarvi itse selkä vääränä kantaa niitä paperinkeräykseen :D
 

Yhteistyössä