[QUOTE="sipsi";25228812]Minun on pakko tähän todeta, etten koskaan voisi jäädä vapaaehtoisesti toisen elätettäväksi roikkumaan
Työttömyys, sairaus ym. ovat sitten aivan asia sikseen. Minut on kasvatettu niin. Hankkimaan ammatti, eli opiskelemaan, tekemään töitä, ostamaan asioita joihin raha riittää, ja olemaan niistä iloinen ja tyytyväinen - eikä hakemaan onnea pelkästä materiasta ja tavarasta. Valitettavasti en osaa toisen ihmisen hankkimia/ perimiä rahoja automaattisesti yhteisenä pitää. Oman tyttöni kasvatan samalla lailla.
On olemassa myös vaihtoehto, jossa kumpikin perheen aikuinen käy töissä, eikä tarvitse kuitenkaan ajatella, että toi on sun ja toi mun rahaa... eli kumpikin tuo sitä rahaa taloon, ja sillä yhdessä hankitut asiat ovat sitten niitä yhteisiä
Mielenkiinnosta kysyn, oletko itse opiskellut mitään ammattia?[/QUOTE]
Se on kulttuuriero, just esim. venäjällä on sama juttu menossa selkeesti, miehen tulee elättää nainen. se kuuluu kulttuuriin. Muistaakseni meni jotenkin että mies maksaa laskut ja antaa sitten loput naiselle joka käyttää ne ruokaan, omiin juttuihinsa ja lapsiin yms. Johonkin matkaoppaaseen oli muistaakseni oikein kirjoitettu tuosta
Ei parisuhteessa olevat naiset siellä kauheasti töitä tee..