Olen niin kyllästynyt siihen että mies on KOKO AJAN väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympääntynyt puoliso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itellä kanssa mies joka tuntui olevan aina väsynyt, no se oli sitten uupunut ja loppuunpalanut. okei, kyllä kuitenkin filmien katteluun pysyi silmät auki.
aikani katoin ja sitten sanoi että nyt saat välillä syöttää lasta ja tehdä perus kotihommia.
aluksi oli varmasti taakka, niin onko tämä kotihoito mulle taakka?
ei ole kun ei kerkeä ajattelemaan että on taakka.
siitä sitten huomas että kun sitä joka päivä teki niin se piti jo mennä luonnostaa ei niin että se olisi kovan työn takana.
itse ainakin huomaan että tekee se sitten kotihommia tai lepää niin yhtä väsynyt.joten ei ne muutamat kotihommat tee mitään vaikutusta ainakaan huononpaan suuntaan

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Alkuperäinen kirjoittaja jup:
Alkuperäinen kirjoittaja tympääntynyt puoliso:
Mies tekee kolmivuorotyötä ja minä olen kotiäitinä. Olen niin tympääntynyt tähän että mies on ihan koko ajan aivan poikki. Tämän viikon on yövuorossa ja on kirjaimellisesti nukkunut koko päivän..kerran on käynyt vessassa ja painui takaisin sänkyyn..ei ole edes syönyt mitään.Tiedän että yövuorot väsyttää, mutta että onko tämä enää normaalia? Työ ei ole fyysisesti raskasta.

Itsekin toivoisin vähän apua kotitöissä ja lastenhoidossa. Ja kaipaan hänen seuraansa...en edes muista milloin viimeksi meillä olisi ollut helliä hetkiä. On aina niin väsynyt ja kärttyinen ettei jaksa nähdä "vaivaa" minun eteeni.

älä lässytä mee vuorotöihin nin näät mite helvettiä se voi olla. Lopeta kotona makaaminen niin tiedät millasta on kun ihminen väsyy työn teosta. Kotona makaamisella tulee van makuuhaavat.

Kuka ***tana kehtaa sanoa noin ihmiselle, joka hoitaa yksikseen taaperoa ja vauvaa?

MINÄ **tana kehtaan. Jos ei ole ymmärrystä ap.lla omalle miehelle joka käy vuorotyössä niin ei mulla ole empatioita ap.llekkaan. Ite oon lapseni hoitanut kun ne oli pieniä ja nyt olen vuorotyössä hoitajana ja pikkasen on rankempaa tämä työ kun palloilla kotona kahden mukulan kanssa.
Oliko muuta kysyttävää?

Mies tekee kolmivuorotyötä ja minä olen kotiäitinä. Olen niin tympääntynyt tähän että mies on ihan koko ajan aivan poikki. Tämän viikon on yövuorossa ja on kirjaimellisesti nukkunut koko päivän..kerran on käynyt vessassa ja painui takaisin sänkyyn..ei ole edes syönyt mitään.Tiedän että yövuorot väsyttää, mutta että onko tämä enää normaalia? Työ ei ole fyysisesti raskasta.

Itsekin toivoisin vähän apua kotitöissä ja lastenhoidossa. Ja kaipaan hänen seuraansa...en edes muista milloin viimeksi meillä olisi ollut helliä hetkiä. On aina niin väsynyt ja kärttyinen ettei jaksa nähdä "vaivaa" minun eteeni.

älä lässytä mee vuorotöihin nin näät mite helvettiä se voi olla. Lopeta kotona makaaminen niin tiedät millasta on kun ihminen väsyy työn teosta. Kotona makaamisella tulee van makuuhaavat.

Kuka ***tana kehtaa sanoa noin ihmiselle, joka hoitaa yksikseen taaperoa ja vauvaa?

MINÄ **tana kehtaan. Jos ei ole ymmärrystä ap.lla omalle miehelle joka käy vuorotyössä niin ei mulla ole empatioita ap.llekkaan. Ite oon lapseni hoitanut kun ne oli pieniä ja nyt olen vuorotyössä hoitajana ja pikkasen on rankempaa tämä työ kun palloilla kotona kahden mukulan kanssa.
Oliko muuta kysyttävää?

Oletpa ilkeä ja epäempaattinen :(. Ap:n tilanne ei todellakaan ole normaali. Luitko tosiaan koko ketjun ennen kuin kirjoitit?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen:

Oliko muuta kysyttävää?

Oletpa ilkeä ja epäempaattinen :(. Ap:n tilanne ei todellakaan ole normaali. Luitko tosiaan koko ketjun ennen kuin kirjoitit?

Niin ja vielä kysyn: kun nyt olet yövuorossa, niin saatko joka kerta nukkua 12-13h, kuten ap:n mies ja jos saat kuka hoitaa lapset ja tekee kotityöt. Millaista on elämä naisella, joka yksin hoitaa taaperoa ja vauvaa (imettää öisinkin ). Puoliso ei ole paikalla kuin 2h/vrk hereillä, josta tunnin tietokoneella. Hellyyttä ja keskustelumahdollisuuksia ei siis ole. Olisiko helpompaa olla yksin?

Siis kukas se kotona makasikaan..??!!! Olikohan se kenties ap:n mies? Täällä on kyllä tänään harvinaisen monta tolloa paikalla!!!!!!!!!!!!

eli tällä palstalla on ihan turha naisen hakea tukea muilta naisilta. täällä on niin moni nainen valmis kivittämään kanssasisarensa. siis aivan uskomatonta ja törkeää käytöstä!! jos itse joskus menen 3-vuorotyöhön niin vedän sitten lonkkaa kotona kaiken muun kuin työaikani, ja laitan mieheni hoitamaan lapsiamme, pieniä vaippaikäisiä. ja tokaisen vaan miehelle, että mitäs nuriset siinä, itsepä olet kotona vaan makoilemassa...... ei jumalauta sentään, mitä porukkaa täällä tosiaan on!!!

Ap täällä taas. Tulin kertomaan että olimme viime viikonloppuna viettämässä miehen kanssa kahdestaan iltaa, kävimme elokuvissa ja syömässä. Tajusin kuitenkin etten enää tunne miestä kohtaan samanlaisia tunteita mitä ennen..eikä sitä yksi onnistunut ilta voi enää pelastaa. Muuten tämä arki on ollut ihan samanlaista..ei ole miestä pahemmin kotona näkynyt, muuten kuin sängyn/sohvan pohjalla. Pari kertaa on käynyt vauvan kanssa vaunuilemassa tässä parin viikon sisällä. Alan kyllä kallistumaan siihen suuntaan että minä pakkaan omani ja lasten tavarat ja matkustamme äitini luo joksikin aikaa..saa molemmat miettiä mitä tulevaisuudelta haluamme...

Voi elämän kevät sentään. Tiedätkö sinä mitä on tehdä töitä yöllä, aikana jolloin ihmisen pitäisi oikeasti nukkua? Tiedätkö miten raskasta se on? Jos sä valitat puolisosi väsymyksestä nyt, niin mene helvetti its eyötöihin ja kitise vasta sitten jos enää on aihetta.

Tein itse kaksi yövuoroa/ viikko vuoden ajan ja voin sanoa et kyllä väsytti. Vaikka olikin vain kaksi yötä, sillä mä jouduin yksinhuoltajana hakemaan lapset tarhasta, suokkimaan ne, siivoamaan, pesemään pyykkiä ja hoitamaan asioita. Kunnes oli taas aika lähteä töihin.

Sä oikeasti nyt valitat vain sen takia kun teillä on kaksi pientä lasta kotona ja sä et jaksa yksin kotia hoitaa. Tässä on nyt kyse sinusta eikä puolisostasi vikka kuinka selität.

Grow up and get a life!

joopa mä teen vuorotöitä ja hoidan 2 lasta ja kodin yms kaiken kotiaskareet vaikk kuin väsyttäis ni naisen pitää jaksaa, mies väsyy 8h työ päivänjälkeen. siis ne ei miehet kotona paljoa avusta, niit pitäis sit yövuoron jälkeenkin passata ja lapset hoitaa. jaksaa jaksaa naiset jaksaa ,miehet ei ne reppanat kun on niin väsyneit.

Yhteistyössä