Olen narsisti(?) En koskaan pyydä anteeksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
https://m.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806262201035666/

En todellakaan ole montaa kertaa ikinä pyytänyt mitään anteeksi kuin viimeksi päiväkodissa jossa oli pakko.

Miksi näin? Koska minun mielestä et voi kovin montaa asiaa pyytää anteeksi. Minun mielestä asiat pitää tehdä ajatellen ja harkiten, etkä voi tehdä kokoajan mitä sattuu ja olettaa kaiken olevan (taas) kunnossa kun vaan pyydät anteeksi.

Jos parisuhteessa tulee riitä ja suutun, niin en todellakaan pyydä suuttumista anteeksi. Koska jos sama tilanne tulisi uudestaan suuttuisin ihan samanlailla.

Jos unohdin ostaa miehen lempijuustoa, niin siitä voin pyytää anteeksi, tai jos vahingossa hajotin jotakin.

Lapsilta pyydän anteeksi suuttumista kun selvitetään riitatilannetta, tai huutamista pahoittelen lapselle. Mutta näistä tilanteista tunnenkin syyllisyyttä, huonoa omatuntoa ja häpeää, koska lähtökohtaisesti mun mielestä lasten kanssa hermo pitäis kestää tilanteessa kuin tilanteessa.

Mutta aikuisten maailmassa ei mun mielestä ole varaa pyydellä koko ajan anteeksi. Aikuisilta ihmisiltä pyydetään anteeksi silloin kun todella katuu, on mielestään tehnyt väärin ja pyrkii jatkossa kaikin keinoin välttämään saman asian tekemistä.

Mieheni on todella vaikea ymmärtää miksen pyydä anteeksi... Mutta mun mielestä joka asiaa ei pyydellä anteeksi...

Et sä mikään narsisti ole. Mut älä tee anteeksipyytämisestä niin vakavaa asiaa.

Puolisoiden kesken ja työelämässä tulee joka viikko ainakin yks tilanne, jossa pitää sanoa "sori". Se on anteeksipyyntö vähän kevyempänä versiona ja se käy ehkä useampaan tilanteeseen kuin "anteeksi".

• Tykkää
Reactions: Elena777
"Sori"a mää saatankin sanoa useammin, mutta miehen mielestä se taas ei ole anteeksi pyytämistä parisuhteessa. Ja onhan noilla sävy ja käyttökohtaisia eroja..

"Sori nyt vaan taas kun taas suutuin tästä", mutta anteeksi en ala sitä pyytelemään... eikä toi taas kelpaa miehelle....
..hänen taustallaan kaikki pitää pyytää anteeksi ja antaa anteeksi. Ja vain tietyt sanat hyväksytään pahoitteluun... tai muuten ei ole myöntänyt mitään

"Sori"a mää saatankin sanoa useammin, mutta miehen mielestä se taas ei ole anteeksi pyytämistä parisuhteessa. Ja onhan noilla sävy ja käyttökohtaisia eroja..

"Sori nyt vaan taas kun taas suutuin tästä", mutta anteeksi en ala sitä pyytelemään... eikä toi taas kelpaa miehelle....
..hänen taustallaan kaikki pitää pyytää anteeksi ja antaa anteeksi. Ja vain tietyt sanat hyväksytään pahoitteluun... tai muuten ei ole myöntänyt mitään
Onkse lestadiolainen. :D Ne kun hokee sitä toisilleen anteeksiantamista. Siis onhan se ihan raamatullista mutta siihenkin voi väärällä tavalla jumittua.

Mut siis sun mies on vähän yksioikoinen/ankara.

VL- taustainen, ei siis enää - onhan se mun kanssa naimisissa :D
No joo, lestalta vähän kuulosti. :D
Mekin pyydetään miehen kans varmaan viikottain anteeksi toisiltamme, mut se menee tilanteen ja asian vakavuuden mukaan.

Ei kai suuttumista/tunteita voi pyytää anteeksi mutta jos riidan aikana tulee rumia sanoja ja haukkumista, sitä PITÄÄ pyytää anteeksi

Miksi pitää? -Tässä se ongelma onkin. Minä olen sitä mieltä, että suusta päästetään ulos vain niitä asioita joita tarkoittaakin. En minä suuttuneenakaan ala keksimään mitään mikä ei mun mielestä pidä paikkaansa..
Miksi sitten pyytäisin sitä anteeksi?
Esim kun esikoisen aikaan miehestä tuli tällainen perinteinen "äiti hoitaa kaiken"-mies, niin kyllä hän silloin oli mun mielestä vastuuton kusipää, ja edelleen olen samaa mieltä että sellainen hän silloin oli. Miksi mun pitää sitä pyytää anteeksi? Olen edelleen samaa mieltä. Minusta olisi valehtelua pyytää tuota anteeksi, enkä kadu pätkääkään että sanoi sen

Yhteistyössä