Olen menossa REIKI-hoitoon. Onko joku teistä käynyt sellaisessa? Millaisia tuntemuksia herätti?

• Viestiketjun aloittaja Johanna
  • Ensimmäinen viesti
pilli
Melody: et selvästikään ole uudestisyntynyt kristitty kun tuollaista väität.

Yleisesti:
voi että, onko suomessa joka on "kristitty maa" ihmiset todellakin näin pimennossa uskon asioista,puhun kristin uskosta, joka perustuu puhtaasti raamattuun, ei uskontokuntiin tai uskontoihin..(niitäkin kun on lähdetty muka raamatun pohjalta vääristelemään tässä maassa jaqjoista on tullut harhaoppeja.)
Miss piggyn tekstien perusteella vaikutat olevan uskossa,juuri siinä uskossa joka on Jumalan lahja.
Ja vielä tästä aiheesta: Reikillä ei ole mitään tekemistä Kolmiyhteisen Jumalan kanssa.Jeesus kertoo seuraajilleen, mitä tulee tapahtumaan viimeisinä päivinä, vähän ennen tuomiota ja Hänen paluutaan:

Matt. 24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Luukas 11:23 Joka ei ole minun(Jeesuksen) puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

miss piggy
Alkuperäinen kirjoittaja pilli:
Melody: et selvästikään ole uudestisyntynyt kristitty kun tuollaista väität.

Yleisesti:
voi että, onko suomessa joka on "kristitty maa" ihmiset todellakin näin pimennossa uskon asioista,puhun kristin uskosta, joka perustuu puhtaasti raamattuun, ei uskontokuntiin tai uskontoihin..(niitäkin kun on lähdetty muka raamatun pohjalta vääristelemään tässä maassa jaqjoista on tullut harhaoppeja.)
Miss piggyn tekstien perusteella vaikutat olevan uskossa,juuri siinä uskossa joka on Jumalan lahja.
Ja vielä tästä aiheesta: Reikillä ei ole mitään tekemistä Kolmiyhteisen Jumalan kanssa.Jeesus kertoo seuraajilleen, mitä tulee tapahtumaan viimeisinä päivinä, vähän ennen tuomiota ja Hänen paluutaan:

Matt. 24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Luukas 11:23 Joka ei ole minun(Jeesuksen) puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Tuo on totta, että vaikka Suomi nimellisesti onkin kristitty maa, ihmiset ovat kaukana Jumalasta. Reiki ja Pyhä Henki ovat eri asioita. Pyhän Hengen tehtävä on aina kirkastaa Kristusta. Reiki-energia korottaa ihmistä, hoitajaa. Ja siitä todellakin otetaan myös maksu, niinkuin jossain kirjoituksessa väitetään. Ja vaikka ei maksua otettaisikaan, hoitaja saa mainetta ja kiitosta ja kunniaa. Kun puhuttiin, että reikissä olisi kyse rakkaudesta, niin Raamattu sanoo, että Jumala on Rakkaus. Saatana pyrkii aina matkimaan Jumalaa ja sitä kauttaa eksyttämään ihmisiä, jopa uskovia. Tämä energia tai parantava voima, joka käsissä tuntuu pistelynä jne, ei ole Jumalasta. Myös Pyhä Henki voi parantaa rukouksessa ja kun rukoilija rukoilee, hän voi tuntea kuumotusta käsissään, mutta kyse ei ole reikistä. Kyse on Pyhän Hengen voimasta ja työstä, ja kunnia ja kiitos kuuluu silloin ainoastaan Jumalalle, kolmiyhteiselle sellaiselle ja me ihmiset samme silloin van nöyränä katsoa, mitä Jumala tekee.

hei, se Jeesuskin paransi Reikillä...
Mistähän oot tämmöstä keksiny,tuo on kyllä täyttä puppua. En sitäkään ymmärrä miten ihmiset voi väittää reikin tulevan mistään hyvästä, sen verran pelottavia asioita koin sen niin kutsutun hoidon seurauksena, että kenenkään on turha mulle selittää että reiki tulee jostain rakkaudesta!! Henkivallat on semmonen juttu, että niihin kannata sekaantua!! Ja justiinsa niihin tuo reiki liittyy.

Up.
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä23v:
hei, se Jeesuskin paransi Reikillä...
Mistähän oot tämmöstä keksiny,tuo on kyllä täyttä puppua. En sitäkään ymmärrä miten ihmiset voi väittää reikin tulevan mistään hyvästä, sen verran pelottavia asioita koin sen niin kutsutun hoidon seurauksena, että kenenkään on turha mulle selittää että reiki tulee jostain rakkaudesta!! Henkivallat on semmonen juttu, että niihin kannata sekaantua!! Ja justiinsa niihin tuo reiki liittyy.
UP!!

Ihminen
Vaikka onkin jo vanha keskustelu. Miksi täällä puhutaan uskonnosta, vaikka otsikko liittyy Reikiin? Pahuutta on aina ja kaikkialla (myös kristinuskossa) VAIN ja AINOASTAAN niille, jotka pahuuteen uskovat. Yleensä nekin ovat niitä omia pelkoja. Ja niistä juuri voi päästä eroon. Ei tarvitse pelätä mitään. Ei tarvita nimiä, eikä ketään henkilöitä tarvitse ylistää eikä myöskään alentaa. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö tiettyjä historian henkilöitä olisi ollut olemassa. Varmasti on. Energia on kaikki, kaikki on energiaa. Ihminen itse voi hallita elämäänsä ja päättää elämänsä suunnan. Sen verran henkilöesimerkkiä käytän asian selkiyttämiseksi, vaikka itse en henkilöittämistä tarvitsekaan: eikö Jumala luonut ihmisen omaksi kuvakseen? Silloinhan meissä kaikissa on se voima. Ja sen avulla jokainen voi itse hallita omaa elämäänsä, jos niin haluaa. Tähän Reikin avulla löytyy tie, se ei ole yhtä onnea ja autuutta, huonot "fiilikset" johtuvat niistä omista sisäisistä peloista yms. Mutta ne juuri on uskallettava kohdata ensin ja sitä kautta vain niistä voi päästä eroon. Itse. Tuloksena vapaus ja rauha elämään. Valoa ja rakkautta kaikille!

Ihminen
Hoidon seurauksena tulevat mahdolliset "pelottavat" (muistakaa, ei tarvitse pelätä, kun ei usko pahuuteen) ja epämiellyttävät kokemukset eivät ole minkään "pahan" kohtaamista, vaan itsensä kohtaamista. Ja se, joka uskaltaa kohdata itsensä kokonaisena, löytää elämäänsä onnellisuuden ja kaiken hyvän.

tuulen sydän
Olen kyllä hiemna eri meiltä edellisen kirjoittajan kanssa, itse uskon kyllä niin, että tietyt asiat on olemassa riippumatta siitä uskonko minä niihin ihmisenä vai en. Esim. voin sanoa, että Uranus-nimistä planeettaa ei ole, koska en ole koskaan sitä nähnyt, kukaan ihminen ei ole siellä käynyt jne. Jos on olemassa persoonallinen "paha" se ei samoin riipu siitä uskonko siihen ihmisenä vai en samoin kuin se onko persoonallinen "hyvä" , Jumala olemassa ei riipu siitä uskonko ihmisenä vai en.

reiki
kävin reikihoidossa kerran ihan muuten vaan. oli kyllä rentouttavaa, mutta ei ollut vaivaa mihin hain, joten ei myoskään sen kummempia tuloksia. Ihan mukavaa oli maata siellä:D

Ihminen
Niin, onko Uranus olemassa? Millainen se on, mikä se oikeastaan on, miten niin se on olemassa ja miksi se on juuri Uranus? ;-) Näillä on mukavaa leikkiä ajatusleikkejä! Ajatuksen voima. Entä jos kaikki maailman ihmiset siirtyisivät negatiivisesta ajattelusta positiiviseen? Kaikki ajattelisivat että maailma on täynnä rakkautta, onnellisuutta, runsautta? Muutosta tapahtuisi takuulla. Negatiivista ajattelua tavallaan on myöskin: "maailmassa EI ole sotia", positiivista sen sijaan: "maailmassa vallitsee rauha". Ymmärrättekö mitä yritän sanoa? Ei-sana on tarpeeton, sen viljelemistä ajatukssissaankin kannatta välttää. Ziggyn lainaamaan hienon sananlaskun lisäksi, laitan tähän toisen vanhan sananlaskun, joka mielestäni sopii myös ajatuksen voiman käyttöön varsin hyvin; "sitä saa, mitä tilaa"! Kokeilkaapas huviksenne! Vaikkapa:"kiitos että sain esimiehen, joka kohtelee minua huonosti ja sai siten minut ymmärtämään että paikkani on muualla ja että voin tehdä elämässäni mitä haluan!" Toinen, ehkä yleisempi ajattelutapa on:"EI ole oikein että minua kohdellaan niin, EN pidä esimiehestäni, EN kestä työtäni, EN halua olla siellä enää" jne.

Nimimerkille reiki; juurikin noin. Ei tarvitsekaan olla "vaivaa", pääsit kuitenkin rentoutumaan, ehkä se siis olikin se mitä ensisijaisesti tarvitsit? :eek:D

Kokenut
Hei, kerron entisenä reikihoitajana kokemuksia reikiin liittyen. Kävin ensin pari kertaa reikihoidoissa jonka jälkeen menin reikikurssille. Kaikki oli uutta ja jännittävää, oli kuin uudenlainen salainen energiamaailma olisi avautunut. Reikissä on eri tasoja ja vihkimyksiä, joita tavoitella ja vahvistua hoitajana. (Kurssit myös maksavat satoja euroja.) Vietin yhä enemmän aikaani reikihoitojen parissa ja kävin reiki II-kurssin. Aika kului erilaisten meditaatioiden ja ns ''henkisten harjoitusten parissa''. Luovuin yhä enemmän entisestä elämäntyylistä ja työstä ja sitouduin tekemään reikihoitoja hoitolassa työkseni. Kuvittelin reikin olevan hyvästä lähteestä ja tekeväni hyvää elämäntyötäni. Olin jo hyvää vauhtia menossa reiki III kurssille, kun Jumalan armosta kohtasin Jeesuksen Vapahtajanani ja sain nähdä ettei reiki ole sitä mitä olin luullut sen olevan. Reiki oli sitonut minua pimeyteen ja valheeseen. Reiki oli ollut täyttä valhetta joka oli ns. naamioitu hyväksi, mutta pohjimmiltaan se on petosta ja sitoo ihmisiä. Vastaanotettuani Jeesuksen sain olla todella vapaa ja pääsin elämässä uuteen alkuun. Jeesus on todellinen parantaja ja hänen haavoissaan, kuolemassaan ja ylösnousemuksessaan olemme parannetut ja vapaat saatanan kahleista.
Voin kokemuksesta sanoa jokaiselle, joka harkitsee reikihoitoon menoa, että reikihoitajat ja muut energiahoitajat kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa ja kehoitan pyytämään apua Jeesukselta ja etsimään Jumalan tahtoa. Seurakunnan sielunhoitajat ja pastorit voivat myös auttaa ja opastaa reikihoitoon ja muuhun pimeyteen eksyneitä pääsemään uuteen alkuun kristittynä.

s
Olen ollut reiki-hoidoissa ja aina ne ovat olleet hyvästä.
Olen ollut myös hierojalla joka oli reiki-ihminen ja tunsin hänen kätensä olevan
ihan kuumottavat, siis tämän energian takia.
Myös kirkon rukousillassa oon ollut, ja sielläkin oli "reikiä".
eli samalla lailla tunsin energiaa, tunteita tuli esiin ja itkin.
K o s k a a n en ole missään tuntenut mitään pahaa.

Ja puhutaanpas uskonnoista, mitäs niiden parissa on ollut?
Hyväksikäyttöä lahkojen sisällä, katolisessa kirkossa ties mikä
pääpaholainen?
Entäs muslimit?
Kuinka paljon on ihmisiä tapettu uskontojen takia?

kokenut
Reikin energia on persoonatonta energiaa ja reikissä on näkemys kaikkien ihmisten ykseydestä huom. ilman Jeesusta! ja kaikkien uskontojen yhdistämisestä. Se on jo sinänsä uskonnollinen ja perustuu kristinuskon näkökulmasta väärään ja varsin petolliseen ikäsitykseen.
Kristinuskon mukaan totuus on yhdenlainen. On olemassa yksi iankaikkinen Jumala, mutta hänessä on kolmen iankaikkisen persoonan ykseys: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on siis kolmiyhteinen. Jumalan Poika, Jeesus Kristus, on yhtä Isän kanssa ja on myös iankaikkinen Jumala. Jeesus Kristus tuli ihmiseksi lunastaakseen syntiin­lankeemuksen tähden synnin alaisuuteen joutuneen ihmiskunnan. Hän kuoli vapaaehtoisesti ristillä ihmisen synnin tähden. Hän nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen ja istuu Isän, Jumalan oikealla puolella. Jeesus on tuleva takaisin noutamaan kaikki omansa luokseen iankaikkiseen elämään. Jumalan sana ja Jumalan Pyhä Henki vaikuttavat ihmisessä uskon kautta. Kun ihminen ottaa sanan vastaan uskoen Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan, hän saa synnit anteeksi yksin Jumalan armosta ja kokee uudestisyntymisen. Uudestisyntyminen on Jumalan teko ihmisessä uskon kautta. Siinä ihmiselle lahjoitetaan Jumalan vanhurskaus ilman ihmisen omia ansioita. Kaikki Kristukseen uskovat kuuluvat yhteen seurakuntaan, Kristuksen ruumiiseen. Jeesus itse antoi lähetyskäskyn '' Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Reikimasterit ja reikihoitajat eivät tunnusta kolmiyhteistä Jumalaa, eikä myöskään Jeesusta Vapahtajanaan, joten kyse ei voi olla silloin aidosta Pyhästä Hengen toiminnasta.

Yhteistyössä