Olen luvannut kertoa teille palstalaisille, kun koen ensisuudelmani. =)

"vieras"
Seksuaali-identiteetti on monimuotoisempi asia :) Kyse ei ole ulkopuolisten määritelmistä vaan seksuaali-identiteetistä. Ei tytsi itseään pidäkään 100% heterona, mutta ymmärrän vallan hyvin miksei hän koe itseään biseksuaaliksi. Biseksuaalisuuteen liitetään tiettyjä piirteitä eikä tytsi niitä itsestään löydä. Seksuaali-identiteetti on kuitenkin pikemmin jakauma kuin dikotomia, joku on sitä vähän enemmän ja tuota vähän vähemmän. Harvalla on vahvoja rajoja missään kohtiin, moni ajattelee, että jos sielunkumppani tulee vastaan, niin sukupuoli ei ole esteenä, mutta kuitenkin käytännön elämssä ovat heteroita.
Eli mitä ovat ne bi-seksuaalisuuden piirteet, joita sitten kuitenkaan naiseen ihastunut nainen ei itsestään löydä? (onko liian henkilökohtainen kysymys) Mitä muita piirteitä bi-seksuaalisuudessa sitten on kuin se, että kumpikaan sukupuoli kumppanina ei ole poissuljettu?

Minä vain ihmettelen, että ollaan niin hiton avarakatseisia ja suvaitsevaisia, mutta itse ei voida sanoa ääneen, että on bi eikä täysi hetero. Missä ne ennakkoluulot ja asenteet sitten ovatkaan?

"vieras"
En lukenut kaikkea. Mut sitä vaan et olen saunonut koko ikäni perheeni kanssa yhdessä ja olen 100% hetero. (Olen siis nainen). En voisi kuvitella olevani naisen kanssa intiimisti.

ok
On täällä kova juorukerho kun puolet vakkarimustista tiesi asiasta etukäteen! Tietääkseni esim. Rieputarallaa ei ole tytsin eikä ninan ystävä, ja hällekin oli kerrottu. "yyveetä! ARVAA tytsi ja ninateetee on pussanneet! Ne kertoo sen tänään palstalla! Hihihihi"

"hih"
On täällä kova juorukerho kun puolet vakkarimustista tiesi asiasta etukäteen! Tietääkseni esim. Rieputarallaa ei ole tytsin eikä ninan ystävä, ja hällekin oli kerrottu. "yyveetä! ARVAA tytsi ja ninateetee on pussanneet! Ne kertoo sen tänään palstalla! Hihihihi"
No niinpä :D Taisivat tosiaan tehdä tuon ihan sen takia että saavat huomiota, tai sitten koko pusua ei edes tapahtunut.

"vierastaja"
Vaan vahvistaa mun käsitystä siitä että Tytsi on sellainen helposti ihastuva, ihastuu vähän kaikkiin joilta saa huomiota esim. Blulme... On vaan vähän kokematon ja sosiaalisesti kömpelö ja päätyy sitten pussaamaan naista johon "ihastuu". Eipä yllätä yhtään.

ok
[QUOTE="vierastaja";23405577]Vaan vahvistaa mun käsitystä siitä että Tytsi on sellainen helposti ihastuva, ihastuu vähän kaikkiin joilta saa huomiota esim. Blulme... On vaan vähän kokematon ja sosiaalisesti kömpelö ja päätyy sitten pussaamaan naista johon "ihastuu". Eipä yllätä yhtään.[/QUOTE]

Mä luulen että Tytsillä on aina jäitä hatussa, pelkää heittäytyä. NinaTT:n säröinen sielu kaipaa rakkautta ja rakastuu helposti, joten saa usein takkiinsa. Mutta elämäähän se vaan on..

[QUOTE="vierastaja";23405577]Vaan vahvistaa mun käsitystä siitä että Tytsi on sellainen helposti ihastuva, ihastuu vähän kaikkiin joilta saa huomiota esim. Blulme... On vaan vähän kokematon ja sosiaalisesti kömpelö ja päätyy sitten pussaamaan naista johon "ihastuu". Eipä yllätä yhtään.[/QUOTE]

Öö, mä todellakaan EN ihastu helposti. Nina on ehkä toinen ihminen, johon olen selvästi ollut ihastunut. :rolleyes: Enkä ole sosiaalisesti kömpelö, päinvastoin. Enkä ole ollut ihastunut Blumeen. :O

[QUOTE="vieras";23405240]Eli mitä ovat ne bi-seksuaalisuuden piirteet, joita sitten kuitenkaan naiseen ihastunut nainen ei itsestään löydä? (onko liian henkilökohtainen kysymys) Mitä muita piirteitä bi-seksuaalisuudessa sitten on kuin se, että kumpikaan sukupuoli kumppanina ei ole poissuljettu?

Minä vain ihmettelen, että ollaan niin hiton avarakatseisia ja suvaitsevaisia, mutta itse ei voida sanoa ääneen, että on bi eikä täysi hetero. Missä ne ennakkoluulot ja asenteet sitten ovatkaan?[/QUOTE]

Biseksuaalinen ihminen kokee ihastumista ja rakastumista yms molempiin sukupuoliin, ehkä jopa sukupuoleen katsomatta. Jos ihminen on elämänsä aikana kokenut vain heteroihastumisia ja aina kuvitellut menevänsä avioliittoon vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa yms mutta yksi poikkeus löytyy, niin voi tuntua oudolta jos laitetaan samaan joukkoon sellaisten kanssa, joiden biseksuaalinen identiteetti on vahva.

Mä esim en oikeastaan edes huomaa eroa naisissa ja miehissä siinä määrin, että ihastuisin jompaan kumpaan helpommin. Parisuhdetta ehkä tahtoisin enemmän naisilta, seksiä miehiltä, mutta ero on aika pieni. Musta on joskus jopa hieman ärsyttävää, kun röykkiöllä julistetaan biseksualisuutta jos oikeasti on kyse siitä, että ei haluta etukäteen rajata pois toista sukupuolta :rolleyes:

Tää on vähän ku kasvissyöjäkeskustelu eräällä toisella palstalla. Minä väitin, että eräs ystäväni joka on ollut kasvissyöjä voi hyvällä omallatunnolla kutsua itseään kasvissyöjäksi vaikka hän on viiden vuoden aikana pari kertaa maistanut isoäitinsä joulukinkkua. Kinkkumaistiaisilla haluaa kunnioittaa ikääntyvää mummia joka ei kasvissyönnistä mitään tajua, eikä koskaan muista lapsenlapsen olevan kasvissyöjä. Joku voi olla sitä mieltä, että eihän se mikään kasvissyöjä ole kun hän on syönyt kinkkua!!

En jaksa kirjottaa enempää, toiv tuo vertaus nyt riitti :xmas:

"vieras"
Biseksuaalinen ihminen kokee ihastumista ja rakastumista yms molempiin sukupuoliin, ehkä jopa sukupuoleen katsomatta. Jos ihminen on elämänsä aikana kokenut vain heteroihastumisia ja aina kuvitellut menevänsä avioliittoon vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa yms mutta yksi poikkeus löytyy, niin voi tuntua oudolta jos laitetaan samaan joukkoon sellaisten kanssa, joiden biseksuaalinen identiteetti on vahva.

Mä esim en oikeastaan edes huomaa eroa naisissa ja miehissä siinä määrin, että ihastuisin jompaan kumpaan helpommin. Parisuhdetta ehkä tahtoisin enemmän naisilta, seksiä miehiltä, mutta ero on aika pieni. Musta on joskus jopa hieman ärsyttävää, kun röykkiöllä julistetaan biseksualisuutta jos oikeasti on kyse siitä, että ei haluta etukäteen rajata pois toista sukupuolta :rolleyes:

Tää on vähän ku kasvissyöjäkeskustelu eräällä toisella palstalla. Minä väitin, että eräs ystäväni joka on ollut kasvissyöjä voi hyvällä omallatunnolla kutsua itseään kasvissyöjäksi vaikka hän on viiden vuoden aikana pari kertaa maistanut isoäitinsä joulukinkkua. Kinkkumaistiaisilla haluaa kunnioittaa ikääntyvää mummia joka ei kasvissyönnistä mitään tajua, eikä koskaan muista lapsenlapsen olevan kasvissyöjä. Joku voi olla sitä mieltä, että eihän se mikään kasvissyöjä ole kun hän on syönyt kinkkua!!

En jaksa kirjottaa enempää, toiv tuo vertaus nyt riitti :xmas:
Miten se bi-seksuaali-käsite sitten tuntuu yhtään sen oudommalta, kuin oikeasti tuntea vetoa, ihastua ja esim suudella saman sukupuolen kanssa? Tuntuu jotenkin, että on vain päätetty olla hetero kaikista mieliteoista ja ajatuksista huolimatta. Eikös se ole jonkinlaista itsepetosta, että kutsuu itseään heteroksi, vaikkei sitä ole niin ehdottomasti kuin muut heterot? Eihän bi-seksuaalisuus estä tulevaisuudessa ihastumasta, rakastumasta, perustamasta perhettä miehen kanssa.

Mitä tarkoitat tuolla, että sinua ärsyttää kun bi-seksuaalisuudella tarkoitetaan sitä, ettei suljeta kumpaakaan sukupuolta pois? Eikö se juuri ole homman ydin? Heterot sulkevat oman sukupuolensa pois, homot sulkevat vastakkaisen sukupuolen pois, bi:t eivät sulje kumpaakaan vaihtoehtoa kokonaan pois (joskin toiseen suuntaan saatetaan olla enemmän kallellaan). Mitä minä olen ymmärtänyt väärin?

Tuo kasvissyönti-esimerkki on siinä mielessä vähän huono, että jos kyseessä on ollut puhtaasti vain miellyttämisen halu eikä oma himo joulukinkkua kohtaan, niin on ollut kyseessä tietynlainen sosiaalinen pakko (vaikka periaatteessa olisikin mahdollisuus kieltäytyä). Tähän rinnastaen voisin kertoa esimerkin omasta elämästäni. Olen ollut sängyssä naisen kanssa. Tämä tosin tapahtui silloisen poikaystäväni toiveesta ja voisi ehkä puhua myös painostuksesta. Itse en siis tuohon tilanteeseen vapaaehtoisesti ajautunut enkä tuntenut erityisemmin vetoa tähän toiseen naiseen, joten en laske itseäni bi-seksuaaliksi.

Tuo kasvissyönti-esimerkki on siinä mielessä vähän huono, että jos kyseessä on ollut puhtaasti vain miellyttämisen halu eikä oma himo joulukinkkua kohtaan, niin on ollut kyseessä tietynlainen sosiaalinen pakko (vaikka periaatteessa olisikin mahdollisuus kieltäytyä). Tähän rinnastaen voisin kertoa esimerkin omasta elämästäni. Olen ollut sängyssä naisen kanssa. Tämä tosin tapahtui silloisen poikaystäväni toiveesta ja voisi ehkä puhua myös painostuksesta. Itse en siis tuohon tilanteeseen vapaaehtoisesti ajautunut enkä tuntenut erityisemmin vetoa tähän toiseen naiseen, joten en laske itseäni bi-seksuaaliksi.
Kyseinen henkilö pitää kinkun mausta mutta toisaalta on sitä mieltä, että ei ole eettisesti kestävää tuottaa lihaa. Joulupöydässä läheisen kunnioittaminen on kuitenkin mennyt edelle eikä hänelle ole ollut mikään identiteettiongelma syödä kinkkua vaikka kutsuu itseään kasvissyöjäksi.

Samaten pääosin heteroseksuaalina elävä voi kokea ihastumista samaa sukupuolta olevaan ilman, että osaisi nimittää itseään biseksuaaliksi, kun biseksuaaleille asetetaan tiettyjä odotuksia ja hetero-joka-ihastui-tyttöön ei välttämättä koe niitä täyttävänsä.

Biseksuaalisuus on ainakin mulle oma identiteettinsä, eikä mikään sekalainen laatikko johon voi laittaa ne, jotka eivät heteroiksi tai homoiksi sovi.

Onnea Tytsi ja Nina! :heart:

Ymmärrän tilanteen täysin, vielä neljä vuotta sitten luulin olevani täysin lesbo ja kykenemätön suhteeseen miehen kanssa. Sitten tutustuin nykyiseen kihlattuuni, ja vaikka tiesimme toisemme jo ala-asteelta asti, alkoi kiinnostuminen vasta mesekeskusteluissa.

Nyt oon varma siitä ettei ihastumista ois tapahtunu ollenkaan jos oltais kasvotusten oltu alusta asti, en ois osannu aatella häntä ihmisenä vaan miehenä = mua ois häirinny ulkoset seikat.

Nykyään nautin läheisyydestä, seksistä ja miehen kropasta -- niin kauan ko on kyseessä tää tietty mies mihin rakastuin. Jos ero tulisi, en välttämättä tapais enää koskaan toista miestä johon ihastuisin.

Vaikka välillä tuntuuki että jotain puuttuu, naisen kroppaa kaipaa välillä kovastikin, ei rakkaus häviä silti minnekään. Ja olihan se perheelle ja ystäville shokki kun kumppani olikin mies. :D

Parasta tässä on se, että lapset on mutkattomampaa saada heterosuhteessa. Ja aikaisemmat naispuoliset kumppanit ei oo ollu ees kiinnostuneita perheen perustamiseen, mikä on taas aina ollu mulle tärkeä haave.

Jos multa kysytään, oon edelleen lesbo, mutta selitän toki aina lyhyesti miten päädyin yhteen miehen kanssa. Ei musta sais heteroa mitenkään, bi saatan joskus sanoa olevani jos en jaksa jauhaa asiasta. |O

Jokainen saa ite päättää mitä on, ja jos ei saa ni se on taistelemisen arvonen oikeus! :kieh:

Edetkää vaan niin hitaasti ko on tarvis, ystävistä rakastavaisiksi on mun mielestä kivisempi tie eikä kiirehtiminen tee hyvää. Toivotan onnea! :heart:

"nii"
Kyl se on niin yksinkertaista, et jos ihastuu naiseen, niin kyllä sitä sitten varmaan bi on. Vaikkei täyttäis niitä "kriteerejä" mistä Ninatt vouhkaa. Ehkä ei ole ollut ajatellut olevansa, mut ei hetero ihastu samaa sukupuolta olevaan, niin yksinkertaista. Ja sti tää yks kertoilija, joka on miehen kans kihlois mut onki mielestään lesbo, no selvä bi hänkin.

Yhteistyössä