Olen luvannut kertoa teille palstalaisille, kun koen ensisuudelmani. =)

kjojoj
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23413436:
Olen (suuri virhe). Mutta kuka sinä olet?
Sun nikki vaan on jäänyt mieleen kun sulla on ollut fiksuja juttuja, ja sitten tajusin ettei sua ollut näkynyt aikoihin kun jossakin 'kadonneet palstalaiset'-ketjussa moni kaipaili sua. :)
 
ööööööööö
Miksi näillä mammapalstoilla ei saisi lapsettomat olla tai nuoret tytöt? Tytsillä on aivan täysi oikeus olla täällä. Minullakaan ei ole lapsia, mutta mammapalstoilla olen pyörinyt 19-vuotiaasta asti, eikä lapsia tai perhettä ole vieläkään ja tuosta on jo melkein 7 vuotta kun aloitin palstailun, tosin ensin Vauva-lehden puolella. Tällä palstalla olen ollut vasta alle 2 vuotta. Keskustellaanhan tälläkin palstalla paljon muistakin asioista kuin lapsista.
No hei kuten kirjotinkin että "ei se kiellettyä ole" jolla yritin kitkeä tollaset kuluneet "täysi oikeus olla täällä" -kommentit. Ihmettelin vaan, että itseäni ei neitsyenä kiinnostanut perhesivut -ei edes niiden muiden keskustelujen takia joita palstalla on vähemmän. Itse pyörin demi.fi ja suomi24.fi
Mut tytsi ei olekkaan minä ja minä en ole tytsi ja vallan hyvä niin.
Ja sanoinko muuten että itsellänikään on lapsia? ;) Sanoin että minulla on vasta vankka parisuhde.
 
"vieras"
Anteeksi kun olen utelias mutta oletko NinaTT edelleen aikeissa hankkia toisen lapsen sen ulkomaalaisen vanhemman miehen (homo?) kanssa ihan ystävänä ja asua hänen kanssaan saman katon alla? En ole pitkään aikaan lukenut juttujasi palstalla enkä muuallakaan ja viimeksi muistan kun kerroit tälläisesta mahdollisesta suunnitelmasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööö;23413614:
No hei kuten kirjotinkin että "ei se kiellettyä ole" jolla yritin kitkeä tollaset kuluneet "täysi oikeus olla täällä" -kommentit. Ihmettelin vaan, että itseäni ei neitsyenä kiinnostanut perhesivut -ei edes niiden muiden keskustelujen takia joita palstalla on vähemmän. Itse pyörin demi.fi ja suomi24.fi
Mut tytsi ei olekkaan minä ja minä en ole tytsi ja vallan hyvä niin.
Ja sanoinko muuten että itsellänikään on lapsia? ;) Sanoin että minulla on vasta vankka parisuhde.
Mutta kuka ihme 21-vuotias haluaisi pörrätä demissä? :D Eikös se ole tyyliin 12-vuotiaille? Suomi24 taas on niin villiä länttä, etten ole koskaan ymmärtänyt.

Neitsyys ei tee ihmisestä lasta. Seksuaalinen kokemattomuus ei taannuta 12-vuotiaan tasolle. Voi ihminen olla kiinnostunut ihan aikuisten jutuista vaikkei olisi vakituisessa parisuhteessa.

Sori mä nyt puhun tytsin puolesta :rolleyes: pisti vaa silmään.
 
[QUOTE="vieras";23413635]Anteeksi kun olen utelias mutta oletko NinaTT edelleen aikeissa hankkia toisen lapsen sen ulkomaalaisen vanhemman miehen (homo?) kanssa ihan ystävänä ja asua hänen kanssaan saman katon alla? En ole pitkään aikaan lukenut juttujasi palstalla enkä muuallakaan ja viimeksi muistan kun kerroit tälläisesta mahdollisesta suunnitelmasta.[/QUOTE]

Se on vielä yksi mahdollisuus, kyllä :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ööööööö;23413228:
Mä luulin et oot joku "teiniäiti" tosin ikäisesi ei enää edes ole teiniäiti, mutta nyt aloin miettimään miksi pyörit tällaisella palstalla neitsyenä..siis eihän se kiellettyä ole mut itteeni ei tällaset mammapalstat kiinnostanu silloin kun olin vielä neitsyt, enemmänkin halusin kokemusta seurustelusta ja nyt vasta tässä vaiheessa alkanut kiinnostaa kaikki perhesivut kun on parisuhteita koettu ja vankka parisuhde meneillään.
Mäkin käyn täällä, vaikkei mulla ole lapsia. Täällä on varsin aktiivinen keskustelupalsta, ja vaikka skippaan kaikki lapsia koskevat aloitukset (ei siksi että mulla olisi jotain lapsia vastaan, vaan siksi ettei mulla oikein ole mitään annettavaa sellaisiin eikä ne lapsetonta niin kiinnostakaan) niin täällä olisi reippaasti enemmän luettavaa kuin mitä ehtisin lukea. Joten miksi ei?
 
ööööööööööö
Mutta kuka ihme 21-vuotias haluaisi pörrätä demissä? :D Eikös se ole tyyliin 12-vuotiaille? Suomi24 taas on niin villiä länttä, etten ole koskaan ymmärtänyt.

Neitsyys ei tee ihmisestä lasta. Seksuaalinen kokemattomuus ei taannuta 12-vuotiaan tasolle. Voi ihminen olla kiinnostunut ihan aikuisten jutuista vaikkei olisi vakituisessa parisuhteessa.

Sori mä nyt puhun tytsin puolesta :rolleyes: pisti vaa silmään.
Voee puhuinkin itsestäni jolloin olin 14-vuotias. Eikä tässä nyt ole kyse siitä että tytsi oli mun mielestä liian nuori tänne palstalle vaan siitä että miten voi kiinnostaa tuossa ELÄMÄNTILANTEESSA tällaset perhejutskat. Muotoillaan nyt sitten noin, kun takerrutte sanaan "neitsyt"
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööööö;23413739:
Voee puhuinkin itsestäni jolloin olin 14-vuotias. Eikä tässä nyt ole kyse siitä että tytsi oli mun mielestä liian nuori tänne palstalle vaan siitä että miten voi kiinnostaa tuossa ELÄMÄNTILANTEESSA tällaset perhejutskat. Muotoillaan nyt sitten noin, kun takerrutte sanaan "neitsyt"
Sä ihmettelet mitä aikuinen ihminen tekee toisten aikuisten ihmisten kanssa ja sanot, että itse olit samassa elämäntilanteessa demillä :) Mammapalstat ovat yksi paikka, jossa pyörii aikuisia (joo, mielipideasia ehkä...) naisia juttelemassa. Mä en äkkiseltään keksi mitään muuta palstaa, jossa olisi yhtä paljon 18-40v naisia eikä liittyisi mihinkään tiettyyn harrastukseen tms.
 
öööööööööö
Sä ihmettelet mitä aikuinen ihminen tekee toisten aikuisten ihmisten kanssa ja sanot, että itse olit samassa elämäntilanteessa demillä :) Mammapalstat ovat yksi paikka, jossa pyörii aikuisia (joo, mielipideasia ehkä...) naisia juttelemassa. Mä en äkkiseltään keksi mitään muuta palstaa, jossa olisi yhtä paljon 18-40v naisia eikä liittyisi mihinkään tiettyyn harrastukseen tms.
14-20v demiä ja suomikaksneljää kun olin kokematon ja parisuhteeton. enkä rekisteröitynyt mammapalstalle 15 kesäisenä 40v naisten sekaan, jep on outoa että ihmettelen tytsin pyörimistä täällä. (luin hänen rekisteröityneen tänne joskus vuosia sitten)
eihän se ihmeen aihe ole ei. toivon että kun oma lapseni täyttää 14v niin hän rekisteröityy kaksplussalle juttelemaan tyttöjen juttuja ja roikkuu siellä vaikka kolmekymppiseks haaveilemassa perheestä neitsyenä
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööööö;23413739:
Voee puhuinkin itsestäni jolloin olin 14-vuotias. Eikä tässä nyt ole kyse siitä että tytsi oli mun mielestä liian nuori tänne palstalle vaan siitä että miten voi kiinnostaa tuossa ELÄMÄNTILANTEESSA tällaset perhejutskat. Muotoillaan nyt sitten noin, kun takerrutte sanaan "neitsyt"
olen samanikäinen kuin tytsi. olen pyörinyt täällä vissiinkin suunnilleen samoista ajoista kuin tytsi, tai ainakin olen sellaisen käsityksen saanut. olen alkanut käydä täällä vuonna 2006 ja olen nyt siis 22-vuotias. olen käynyt nämä vuodet täällä lähes päivittäin. mulla ei ole perhettä, ei miestä, tosin neitsytkään en ole. ja silti viihdyn täällä paremmin kuin millään muulla keskustelupalstalla. yhtenä syynä tähän mielenkiintoon on varmastikin unelma-ammattini, eli kätilö jollaiseksi valmistun noin vuoden päästä. olen myös huomannut että monet luokkalaisetkin käyvät täällä. lapsettomat, perheettömät nuoret naiset.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja öööööööööö;23413853:
14-20v demiä ja suomikaksneljää kun olin kokematon ja parisuhteeton. enkä rekisteröitynyt mammapalstalle 15 kesäisenä 40v naisten sekaan, jep on outoa että ihmettelen tytsin pyörimistä täällä. (luin hänen rekisteröityneen tänne joskus vuosia sitten)
eihän se ihmeen aihe ole ei. toivon että kun oma lapseni täyttää 14v niin hän rekisteröityy kaksplussalle juttelemaan tyttöjen juttuja ja roikkuu siellä vaikka kolmekymppiseks haaveilemassa perheestä neitsyenä
Miten kellään voi olla näin ylitsepääsemättömiä ongelmia ymmärtää, että joku on kiinnostunut eri aiheista kuin itse on?

Tytsi on fiksu ja mukavanoloinen nuori nainen. Samaa ei voi valitettavasti sinusta sanoa.
 
"vieras"
Entä naiset, jotka on monesti vuosiakin onnettomasti naimisissa miehen kanssa ja jossain vaiheessa huomaavat olevansa lesboja, täytyykö heidänkin puhua itsestään biseksuaalina koko loppuelämänsä vain koska ovat olleet miessuhteissa ennen oman seksuaalisuuden löytämistä? Vaikka olis koko loppuelämänsä naissuhteessa?

Mun mielestä se ei oo ollenkaan vaikeaa, kysyttäessä sanoo suuntautumisen olevan sitä, miltä itsestä tuntuu ja miten itse sen kokee.
Mutta jos se on aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, voin kyllä sellasille ihmisille sanoa olevani bi, nyt ja ikuisesti. En tee asiasta niin hankalaa. :D
No tuo itsensä löytäminen on mielestäni vähän rajatapaus, mutta esimerkiksi tässä ninaTT:n ja tytsin jutussa en kertakaikkiaan ymmärrä, miten on ihan helppo sanoa, että on ihastunut tyttöön, mutta mahdotonta sanoa, että on bi. Miten se ihastuminen ei ole mikään ongelma eikä millään tavalla hämmentävää, mutta bi:ksi tunnustautuminen on niin mullistavaa, ettei sitä voi tehdä?
 
[QUOTE="vieras";23413934]No tuo itsensä löytäminen on mielestäni vähän rajatapaus, mutta esimerkiksi tässä ninaTT:n ja tytsin jutussa en kertakaikkiaan ymmärrä, miten on ihan helppo sanoa, että on ihastunut tyttöön, mutta mahdotonta sanoa, että on bi. Miten se ihastuminen ei ole mikään ongelma eikä millään tavalla hämmentävää, mutta bi:ksi tunnustautuminen on niin mullistavaa, ettei sitä voi tehdä?[/QUOTE]

No eipä tytsi ole sitä tainnut sulkea poiskaan. Alunperin tää jankkaus taisi lähteä siitä, että MINÄ kutsuin tytsiä heteroksi. Mä olen niin pitkään itse elänyt biseksuaalina, että musta tuntuisi hassulta kutsua tytsiä biseksuaaliksi, meidän kokemukset seksuaalisesta suuntautumisesta ovat kuitenkin niin erilaiset. Itse määritelkööt itsensä miten haluaa. On käyttänyt tässäkin ketjussa mm sanoja "ei täysin hetero".

Jokaisessa heterossa on ripaus biseksuaalisuutta, joka näyttäytyy mm toisen samaa sukupuolta olevan ulkonäön arvostamisessa tms. Heroseksuaalisuus määritelmänä ei mielestäni ole niin tiukka, etteikö siihen mahdu vähän enempi tulkintavaraa. Pystyykö tytsi esim kuvittelemaan itsensä avioliittoon naisen kanssa? Perustamaan perhettä? Sinä et näitä asioita tiedä eikä sinulla siksi ole oikeutta puuttua siihen,m iksi toinen haluaa itseänsä kutsua.

Plääh. Tuskinpa tuo bisseyden "myöntäminen" tytsille edes mikään ongelma olisi, nyt ollaan kuitenkin keskusteltu yleisemmin seksuaali-identiteetistä ja sen määritelmistä.
 
"vieras"
No eipä tytsi ole sitä tainnut sulkea poiskaan. Alunperin tää jankkaus taisi lähteä siitä, että MINÄ kutsuin tytsiä heteroksi. Mä olen niin pitkään itse elänyt biseksuaalina, että musta tuntuisi hassulta kutsua tytsiä biseksuaaliksi, meidän kokemukset seksuaalisesta suuntautumisesta ovat kuitenkin niin erilaiset. Itse määritelkööt itsensä miten haluaa. On käyttänyt tässäkin ketjussa mm sanoja "ei täysin hetero".

Jokaisessa heterossa on ripaus biseksuaalisuutta, joka näyttäytyy mm toisen samaa sukupuolta olevan ulkonäön arvostamisessa tms. Heroseksuaalisuus määritelmänä ei mielestäni ole niin tiukka, etteikö siihen mahdu vähän enempi tulkintavaraa. Pystyykö tytsi esim kuvittelemaan itsensä avioliittoon naisen kanssa? Perustamaan perhettä? Sinä et näitä asioita tiedä eikä sinulla siksi ole oikeutta puuttua siihen,m iksi toinen haluaa itseänsä kutsua.

Plääh. Tuskinpa tuo bisseyden "myöntäminen" tytsille edes mikään ongelma olisi, nyt ollaan kuitenkin keskusteltu yleisemmin seksuaali-identiteetistä ja sen määritelmistä.
No mutta millä ihmeen logiikalla sinusta se heteron määritelmä on löysempi kuin bi-seksuaalin? Enkä tarkoita nyt välttämättä juuri tytsiä, mutta mitä ihmettä se bi:ys sitten on, jos samaan sukupuoleen ihastuvatkin voivat olla heteroita? Onko bi:ydessä mielestäsi jotenkin tiukemmat "kriteerit" kuin esim heteroudessa?
 
[QUOTE="vieras";23414019]No mutta millä ihmeen logiikalla sinusta se heteron määritelmä on löysempi kuin bi-seksuaalin? Enkä tarkoita nyt välttämättä juuri tytsiä, mutta mitä ihmettä se bi:ys sitten on, jos samaan sukupuoleen ihastuvatkin voivat olla heteroita? Onko bi:ydessä mielestäsi jotenkin tiukemmat "kriteerit" kuin esim heteroudessa?[/QUOTE]

*huoh*

Ei heterouden määritelmä ole sen löysempi ku biseksuaalin. Kyse on siitä, että yksilöllä on itsellään oikeus määritellä oma sukupuoli- ja seksuaali-identiteetti.

Mä olen biseksuaalina joutunut kokemaan paljonkin sitä, että muut omivat mun suuntautumisen ja leimaavat mut joksikin ihan muuksi. Esim ennen kun olin täysi-ikäinen, seurustelin vain ja ainoastaan tyttöjen kanssa. Heteroiden mielestä olin siis lesbo, kun eivät koskaan kuulleet poikaystävistäni. Lesbojen mielestä taas olin selkeästi hetero, kun en minä pukeutunut kuin lesbo tai tuntenut tarvetta vihata miehiä. Aah, teinien suurta sielunelämää.

No, kun sitten 18-vuotiaana tapasin ensimmäisen poikaystäväni, niin johan minä taas hetkessä muutuin heteroksi, kun eihän ei-hetero voi olla yksiavioisessa suhteessa miehen kanssa. Kyllähän hän silloin hetero on. Kun biseksuaali kaipaa MOLEMPIA sukupuolia. Tai jotain.

Tollanen on *ärsyttävää*. Mun identiteetti on MUN. Mulla on ollut pitkiä kausia kun olen epäillyt olevani lesbo, kun miehet eivät kiinnostaneet lainkaan, mutta jotenkin se tuntui väärältä. Ja oikeassahan mä loppuen lopuksi olen, enemmän mä olen bi ku lesbo, vaikka mieluummin naisten kanssa seurustelen.

Se, onko tytsi mielestään hetero vai bi on hänen oma asiansa. Kukaan muu ei voi mennä hänen puolestaan sellaista asiaa päättämään. Ulkoinen käyttäytyminen ei seksuaalista suuntautumista määrittele, eikä mikään määritelmä olisi niin tiukka, etteikö siihen poikkeuksia mahtuisi.
 
"vieras"
Jokaisessa heterossa on ripaus biseksuaalisuutta, joka näyttäytyy mm toisen samaa sukupuolta olevan ulkonäön arvostamisessa tms.
Tästä yksityiskohdasta on nyt pakko olla eri mieltä. Tää tuli esiin jossain aiemminkin tässä keskustelussa, en muista kenen sanomana, mutta tartun nyt tähän kun se on käsillä.

Musta on hassua, kun niin monesti vedotaan mantraan, että kaikki ihmiset ovat vähän bi-seksuaaleja, ja sen toitottajat ovat aina niitä jotka itse ovat bissejä. Sillä ei vaan ole mitään pohjaa. Seksuaalisuuden spektri on laaja, toki, mutta on olemassa myös meitä ääripäitä, jotka ovat sen spektrin toisessa laidassa.

Se, että arvostaa jonkun kauneutta, ei todellakaan kieli seksuaalisesta viritteestä saati suuntautumisesta - minusta minun kissani, minun seinälläni roikkuva öljyvärimaalaus ja Himalajan vuoristomaisemat ovat äärimmäisen kauniita - niin kauniita että voisin helposti hukata päiviä niitä tuijotellessani - enkä silti ole edes 0,1%:sesti seuksuaalisesti suuntautunut eläinten, taulujen tai vuorien puoleen. Kyse on estetiikasta, ei seksuaalisesta tai romanttisesta halusta. Olen 100% nainen ja 100% kiinnostunut naisista. Aivan riippumatta siitä, kuinka moni bisse väittää tietävänsä minun seksuaalisuudestani enemmän kuin minä.
 
"vieras"
*huoh*

Ei heterouden määritelmä ole sen löysempi ku biseksuaalin. Kyse on siitä, että yksilöllä on itsellään oikeus määritellä oma sukupuoli- ja seksuaali-identiteetti.

Mä olen biseksuaalina joutunut kokemaan paljonkin sitä, että muut omivat mun suuntautumisen ja leimaavat mut joksikin ihan muuksi. Esim ennen kun olin täysi-ikäinen, seurustelin vain ja ainoastaan tyttöjen kanssa. Heteroiden mielestä olin siis lesbo, kun eivät koskaan kuulleet poikaystävistäni. Lesbojen mielestä taas olin selkeästi hetero, kun en minä pukeutunut kuin lesbo tai tuntenut tarvetta vihata miehiä. Aah, teinien suurta sielunelämää.

No, kun sitten 18-vuotiaana tapasin ensimmäisen poikaystäväni, niin johan minä taas hetkessä muutuin heteroksi, kun eihän ei-hetero voi olla yksiavioisessa suhteessa miehen kanssa. Kyllähän hän silloin hetero on. Kun biseksuaali kaipaa MOLEMPIA sukupuolia. Tai jotain.

Tollanen on *ärsyttävää*. Mun identiteetti on MUN. Mulla on ollut pitkiä kausia kun olen epäillyt olevani lesbo, kun miehet eivät kiinnostaneet lainkaan, mutta jotenkin se tuntui väärältä. Ja oikeassahan mä loppuen lopuksi olen, enemmän mä olen bi ku lesbo, vaikka mieluummin naisten kanssa seurustelen.

Se, onko tytsi mielestään hetero vai bi on hänen oma asiansa. Kukaan muu ei voi mennä hänen puolestaan sellaista asiaa päättämään. Ulkoinen käyttäytyminen ei seksuaalista suuntautumista määrittele, eikä mikään määritelmä olisi niin tiukka, etteikö siihen poikkeuksia mahtuisi.
Joo, ymmärrän kyllä, että jokainen saa määritellä itsensä niin kuin haluaa, mutta en ymmärrä, miksi haluaa määritellä itsensä joksikin muuksi, mitä ilmiselvästi on. Onko esimerkiksi henkilöllä, joka ei ole koskaan ihastunut naiseen, ei tunne heihin seksuaalista vetoa, ei haluaisi seurustella naisen kanssa eikä haluaisi edes suudella naista oikeus kutsua itseään lesboksi, vaikka seurustelee miehen kanssa ja tuntee tähän seksuaalista vetoa jne? On tietysti, mutta mitä järkeä siinä on?

Ja nuo esimerkit omasta elämästäsi ovat ihan eri asia. Nehän ovat ennakkoluuloja ja väärinkäsityksiä. Mutta olenko minä ennakkoluuloinen tai käsittänyt väärin, kun olen luullut, että heterot tykkäävät vastakkaisesta sukupuolesta, bi:t tykkäävät molemmista, homot samasta sukupuolesta? Miksi tällaiset käsitteet edes ovat olemassa, jos yhtäkkiä heterot "voivatkin" ihastua samaan sukupuoleen ja lesbot tykätä pelkästään miehistä?
 

Yhteistyössä