Olen laihtunut 20 kiloa!

On tämä vaan aikamoista :D

Tällä itsekurilla ja kaikki-heti-mulle-nyt-asenteella tämän saavutuksen pitäisi olla mahdotonta, mutta tässä sitä nyt kuitenkin sitten ollaan...20 kg kevyempänä :)

Matkaa alkuperäiseen tavoitteeseen on vielä 3 kg, mutta tiedän jo nyt, että haluan pudottaa painoa vielä enemmän. Nälkä näemmä kasvaa syödessään :)

-18 kg täällä
Onnittelut!
Kokemuksesta voin kertoa että todellinen haaste alkaa nyt. Saavutetun painon ylläpitäminen on haastavaa ja vanhoihin huonoihin tottumuksiin lipsuminen helppoa.

On tämä vaan aikamoista :D

Tällä itsekurilla ja kaikki-heti-mulle-nyt-asenteella tämän saavutuksen pitäisi olla mahdotonta, mutta tässä sitä nyt kuitenkin sitten ollaan...20 kg kevyempänä :)

Matkaa alkuperäiseen tavoitteeseen on vielä 3 kg, mutta tiedän jo nyt, että haluan pudottaa painoa vielä enemmän. Nälkä näemmä kasvaa syödessään :)
Aivan mahtavaa! Onnittelinkin sua jo tuolla ministyjissä :) Mutta jos haluat vielä laihtua senkin jälkeen, niin et sentään ole meitä heti jättämässä:flower:

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25929135:
Ootko ollut jollain dieetillä vai pienentänyt annoksia ja katsonut tarkemmin mitä syöt?
En ole ollut millään tietyllä dietillä, vaan syönyt vaan yksinkertaisesti vähemmän.

Alkuun opettelin erottamaan nälän ja mieliteon...se helpotti urakkaa todella paljon. Pyrin syömään silloin kun nälättää, enkä silloin, kun tekee mieli. Toki sille mieliteollekin pitää antaa joskus periksi, mutta ei päivittäin (tai siis montaa kertaa päivässä) kuten ennen :)

Herkut on jääneet todella minimiin, joka on multa ihan mieletön saavutus. Mä olen semmoinen sokerihiiri, että en ole 4 vuoteen elänyt kuin ehkä sen 4 päivää ilman herkkuja. Suklaata söin JOKA päivä...ja yleensä söin myös pullia (meni ihan kevyesti semmoinen pågenin pikkukorvapuustipussi), keksejä, irtokarkkeja jne.

Nuo kaikki on nyt jätetty pois. Tässäkin peräänkuultan sitä, etten ole totaalikieltäytyjä, vaan hurja rajoittaja. Lapsilla oli synttärit kolmisen viikkoa sitten ja söin kyllä pari palaa kakkua ja useamman tuulihatun. Mutta sen jälkeen ole herkutellut. Kun taas tulee eteen jokin tilaisuus tai iso mieliteko niin herkuttelen. Mutta tällä hetkellä isompi himo on tavoitepainoon, kuin herkkuihin :)

Ennen söin yhtä isoja annoksia kuin mieheni, enkä oikeastaan koskaan salaattia. Nyt syön pienempiä annoksia ja osa annoksesta on salaattia. Pyrin syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä ja annokset ovat sisällöltään samaa, kuin mitä muukin perhe syö. Eli ihan tavallista kotiruokaa :)

[QUOTE="sipsi";25929138]Voi - Onnea! :) Miten sen teit? Minulla olisi n.12kg tiputettavaa, alati "aloittamista vaille valmis" on meikäläisen painonpudotusprojekti... :([/QUOTE]

Syömällä vähemmän ja karsimalla herkut. En sen kummempaa muutosta tehnyt. En siis ole laskenut kaloreita, pisteitä tms. vaan pienentänyt sitä ruokamäärää mitä olen syönyt ja vähentänyt herkkuja radikaalisti :)

Alkuperäinen kirjoittaja -18 kg täällä;25929144:
Onnittelut!
Kokemuksesta voin kertoa että todellinen haaste alkaa nyt. Saavutetun painon ylläpitäminen on haastavaa ja vanhoihin huonoihin tottumuksiin lipsuminen helppoa.
No miten sen nyt ottaa. Mä olen kuitenkin aikuisikäni aikana enemmän ollut normaalipainoinen, kuin ylipainoinen. Joten tiedän kyllä miten mun tulee syödä, jotta se normipaino pysyy yllä.

Ja nyt on elämässäni on liikunta mukana...sitä ei ole ollut ennen. Sitä kautta syömisetkin on sitten vähän vapaampia, mitä ennen oli :)

En tokikaan tiedä tulevasta, mutta enää siihen sokeriin ei ole samanmoista himoa kuin ennen. Uskon kyllä, että sen himon löytää melko helposti takaisin, mutta mulla on suurempi himo olla hoikka (tai hoikka ja hoikka, mutta siis normaalipainoinen) kuin mussuttaa herkkuja siinä määrin mitä ennen :)

[QUOTE="joo";25929158]Todella upeaa:9Paljonko oli alkupaino?Ja pituutesi?Perässä pitäisi minunkin tulla.Oliko sinulla mikä dieetti?[/QUOTE]

163,5 cm / 85 kg.

Ei mitään diettiä...ihan fiiliksen mukaan etenin.

Jojoilua
Alkuperäinen kirjoittaja -18 kg täällä;25929144:
Onnittelut!

Samaa mietin.

Helpompaa on laihduttaa kun pysyä siinä. Tiedän erittäin monta jojoilijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25929174:
Mua kiinnostaa myös millä keinon olet onnistunut.. :)

(itse pudotin n 30 kg alle puoleen vuoteen aikanaan,ilman diettejä ja vippaskonsteja)
Siitä ruokapuolesta tuohon jo rustasinkin :)

Noin kuukausi sitten otin lisäksi myös liikunnan. Käyn aerobisella lenkillä tai poljen crosstreinerillä 3-5 kertaa viikossa ja lisäksi käyn salilla 3 kertaa viikossa.

Kahvakuulailuakin kävin kokeilemassa, mutta nyt tuli toinen harrastus siihen päälle, joten sitä en pääsekään aloittamaan. Mutta kotona meinaan kuulan kanssa huhkia :)

Yhteistyössä