Olen juoppoäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En halua kertoa neuvolassa tai missään lääkärissä ongelmasta koska pelkään että lapsi viedään multa. Lapsi on mulle kaikki kaikessa. En halua ikinä luopua hänestä. Mä juon vaihtelevasti, mutta joka päivä. Saattaa olla että menee aamusta iltapäivään 4 lonkeroa "krapulajuomana", illalla 6 puolen litran tölkkiä kaljaa sen jälkeen kun lapsi on jo yöunilla. Kodin ja lapsen hoidan, mutta eihän näin voi jatkua.

Koita ihmeessä selvittää tuo ongelma ilman sosiaaliviranomaisia, oot niitten kanssa "naimisissa" todella kauan, tietty jos et saa ongelmaa muuten aisoihin asia on eri!

Tuli mieleen AA-kerho? Samassa tilanteessa olevien vertaistuki voi olla kullanarvoinen. Paihdeaideille on myos oma suljettu keskustelupalstansa netissa, en muista osoitetta. Paihdeongelmaa ei voi "ottaa vain pois", tilalle on keksittava muuta kiinnostavaa toimintaa. Lukeminen, kasityot, yms. kotona tapahtuva jos sinulla on vaikea saada lapsenvahtia. Toisaalta sinun pitaisi hakeutua ihmisten pariin ja saada uusia ajatuksia! Pitkaaikainen jatkuva alkon kaytto eristaa sinua ja aiheuttaa myos masennusta joka saattaa lisata juomista entuudestaan. Alkoholi tavallaan helpottaa olotilaa. En tieda onko kovin hyva hirveesti pohdiskella juomisen syita. Koita ennemmin miettia mita toivoisit elamaltasi? Tee vaikka aarrekartta ja kirjoita siihen 100% RAITTIUS unelmakuviesi lomaan. Aarrekartan teosta loytyy ohjeita netista. Ymmarran hyvin, etta pelkaat lapsesi huostaanottoa jos ongelmasi tulee julki. Se on aivan luonnollista. Toisaalta asiasta kertominen esim. laakarille voi olla ainoa keino saada apua. Luulisin sielta suomesta loytyvan hoitopaikkoja naisille joilla on pienia lapsia. Sinun pitaisi paasta kontaktiin "entisten" paihdeaitien kanssa? Toivon sinulle ja lapsellesi kaikkea hyvaa!

Hei ap,
hae rohkeasti apua vaikka ensi alkuun soittamalla paikalliseen AA:han nimettömästi. Tarvitset apua ja täällä jo olet tunnustanut ongelmasi joten oikealla tiellä olet, mutta apua tarvitset! Lastasi ei ole kukaan sinulta viemässä, ei alkoholismi ole syy lasta huostaanottaa, ne syyt on moninaiset ja vaihtelevat jokaisen tapauksen kohadalla hyvinkin paljon. Itse olen työni puolesta hoitanut lapsia joiden vanhemmilla on mm. taustalla alkoholin väärin käyttöä, lapsia ei ole huostaanotettu, mutta lapset oireilevat aika rankasti ja ls on monilla taustalla mukana. Tutkimusten mukaan alkoholisti lasten tulevaisuus on aika karu, rikollisuutta tms. ellei kukaan asioihin puutu. Vielä kerran hae apua! Lapsellasi on oikeus turvalliseen lapsuuteen ja sitähän hänellä ei nyt ole. Niin ja sinulla on oikeus raittiiseen elämään lapsesi kanssa. Älä pilaa sitä teiltä!

Yhteistyössä