Olen ihastunut pyörätuolissa istuvaan mieheen, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttönen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyttönen"

Vieras
Mä oon tutustunut yhteen mieheen, joka halvaantui viime vuonna auto-onnettomuudessa vyötäröstä alaspäin.
Hän on tosi ihana ja kiva ja hyvännäköinen ja me ollaan juteltu usein melkolailla kaikesta... Olen aika ihastunut MUTTA mä en ole uskaltanut kysyä, että onko hän minuun. Ja toinen MUTTA! kuinka alaraajahalvaantuneet harrastaa seksiä? Se on mulle kuitenkin aika tärkeä asia suhteesssa ja en kehtaa hältä kysyä.
Onko täällä ihmisiä joiden puoliso on halvaantunut?
Millaisia ongelmia halvaus on tuonut suhteeseen vai onko tuonut niitä

No ihan ensinnäkin myös normaalilla liikuntakyvyllä varustetut miehet harrastavat seksiä aika eri lailla...

Riippuu millä tasolla halvaus on ja mihin vaikuttaa, apuvälineitä on.

[QUOTE="...";24908307]eiköhän nuo ajan kanssa selviä..
tai sitten sanot sille miehelle, että olet ihastunut häneen, niin kai se takasin sanoo jos on ihastunut...[/QUOTE]

Kun mä en uskalla, jos se onkin ihastunut muhun ja se on huono asia silloin, jos seksi ei onnistu. Se vaan on mulle niin tärkeä asia!!!
Toki hällä toimii kädet ja suu ;) Että seksi onnistuu, mutta onnistuuko yhdyntä?! Mun järki sanois että ei. Vaan haluaisin kommentteja ihmisiltä, joiden puoliso on halvaantunut että toimiiko seksielämä ja miten se toimii.
Kuulostan kauhean pinnalliselta, mutta en halua suhdetta missä seksielämä ei mua tyydytä ja en halua turhaan satuttaa miestä, jos en sitten voisikaan olla suhteessa.
Tää on hirveä tilanne!!!

Voi kuinka paha tilanne. Ja täysin ymmärrettävä. Eihän tuollaista voi kysyä. Mutta se kyllä selviäisi aika pian. Etkö voi ajatella, että tutustuisit mieheen ja selvittäisit asian. Ethän voi muutenkaan kai vielä tietää, tulisitko hänen kanssaan toimeen.

Mä oon tapaillu joitain vuosia sitte alaraajahalvaantunutta miestä ja sillä kyllä onnistu yhdyntäkin. Ainakin ajoittain ja vähän vaihtelevalla menestyksellä. Mutta siis onnistui kuitenkin. Suu ja kädet toimivat hyvin, joten mä olin kyllä hyvinkin tyydytetty. Oli meil käytössä myös joitain lelujakin, mut vähemmin ja harvemmin. Olin kyllä hyvinkin tyytyväinen meijän seksielämään. Muut asiat sitten johti meillä kyllä eroon.

konstit on monet. Osaa varmaan antaa loistavaa suuseksiä ja kuten joku kirjoitti ,että dildotkin keksitty.
Se ,että mies pystyy kävelemään ei myöskään takaa tydyttävää seksielämää.
Rohkeasti vaan etenet ja kerrot ihastumisestasi.

[QUOTE="mä";24908386]Oletko kuullut dildosta?[/QUOTE]

No siis oon mä miettinyt että voihan sitä käyttää hänen kanssaan vaikka strap-onia kun pelkkä dildo ei paljon lämmitä. Siten voisin olla ihan iholla kiinni...

Tolle, joka sanoi että enhän voi tietää edes olisiko hän sellainen mies jonka kanssa haluisin olla niin mä kerron, että tunnetaan jo hyvin ja mulla on SE fiilis.
En vaan halua loukata tai satuttaa häntä, koska hänen exänsä teki sen jo melko pian onnettomuuden jälkeen ja ja lähti kävelemään kun ei halunnut elää vammaisen kanssa :(

[QUOTE="...";24908411]Mä oon tapaillu joitain vuosia sitte alaraajahalvaantunutta miestä ja sillä kyllä onnistu yhdyntäkin. Ainakin ajoittain ja vähän vaihtelevalla menestyksellä. Mutta siis onnistui kuitenkin. Suu ja kädet toimivat hyvin, joten mä olin kyllä hyvinkin tyydytetty. Oli meil käytössä myös joitain lelujakin, mut vähemmin ja harvemmin. Olin kyllä hyvinkin tyytyväinen meijän seksielämään. Muut asiat sitten johti meillä kyllä eroon.[/QUOTE]

Kiitos sulle tästä kommentista :)
Tota mä yritän itselleni järkeillä että kyllä se jotenkin onnistuis.

Varmaan suoraa vastausta siitä, miten tuo vamma vaikuttaa seksielämään, on sulle mahdotonta kenenkään antaa. :) Vaikka olisi tarkka diagnoosikin, niin sittenkin ihmisillä on yksilöllisiä eroja siinä, missä tuntoa on ja missä ei. Selkäydinvamma usein aiheuttaa miehille ongelmia tuolla saralla, mutta siihenkin on olemassa apuvälineitä ja lääkityksiä :)

[QUOTE="juu";24908479]mutta olethan tietoinen että ette ehkä yhteistä lasta saa[/QUOTE]

Ai eikö edes keinöhedelmöityksellä? Eikö sitä spermaa voi jotenkin lypsää vaikke seisoskaan?
JA ei nyt ehkä ole ajankohtaisin aihe kuitenkaan :D Mutta hyvä tietysti miettiä tuokin puoli

[QUOTE="juu";24908479]mutta olethan tietoinen että ette ehkä yhteistä lasta saa[/QUOTE]

Niin... siitä kannattaa olla tietoinen ihan kenen tahansa miehen kanssa seurustelemaan alkaessaan. Tämäkään asia ei ole ainoastaan jalkojen toiminnasta kiinni.

Vaikka olisikin korkeammalla selkärangassa vamma, on seksi mahdollista. Siihen on kehitetty vaikka mitä apukeinoja, esimerkiksi on olemassa joku ruiske - - siis injektio joka laitetaan penikseen jotta saadaan seisokki aikaiseksi. En osaa sen toiminnasta käytännössä sanoa, opintoja varten oon asiaan perehtynyt. Ja lasten saanti on mahdollista kyllä.

[QUOTE="...";24908404]Voi kuinka paha tilanne. Ja täysin ymmärrettävä. Eihän tuollaista voi kysyä. Mutta se kyllä selviäisi aika pian. Etkö voi ajatella, että tutustuisit mieheen ja selvittäisit asian. Ethän voi muutenkaan kai vielä tietää, tulisitko hänen kanssaan toimeen.[/QUOTE]

Miksi ei voisi kysyä? Kyllä tuo tyyppi ihan itsekin on tilastaan tietoinen ja ymmärtää sen ennestään aiheeseen tutustumattomalle aiheuttavan ehkä jonkun vettan hämmennystä. Vammautuneet eivät vaivaannu puolistakaan niistä asioista, joista moni luulee. Sitten taas "RULLAtuoli" tyyppiset möläytykset... Noh, antaa olla.

No tuotanoin. Miehet kyllä kysyvät jo kättelyssä, että toimiiko alapää, joten kysy nyt feminismin ja sovinismin nimissä sinäkin vaan reippaasti asiaa kainostelematta. Olen varma, että kyseinen mies ymmärtää. Minä ainakin olen ymmärtänyt, mutta ah, minä olenkin nainen ja niin tottunut jo tuohon miesten kyselyyn.:D

Lisäänpä vielä vähän näkokulmaa. Minun kuulemani mukaan monet pyörätuolissa olevat miehet ja naiset eivät todellakaan tahdo tervettä puolisoa. Onhan siinä tietysti hyvin paljon ongelmia. Sikäli ihan aiheellinen ajatus aloittajalta onko pyörätuolimies sittenkään kiinnostunut hänestä, vaikka aloittaja itse on. Erityisesti olen huomannut miehille olevan turhan kova paikka se, että (terve nainen) olisi pakostikkin se paljon hallitsevampi osapuoli parisuhteessa, mutta tietysti löytyy niitäkin joita moinen asia ei haittaa.

Liian usein ihmiset ajattelevat, että se on niistä terveistä vain kiinni ja "kaikki vammaisethan nyt terveen kumppanin haluaisivat." Toisaalta aloittaja vaikuttaa ihan järkevältä naiselta tuonkin suhteen näin pikaisesti ajateltuna.

Yhteistyössä