Olen ehkä tyhmä, mutta minkä rakkaudelle voi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janne33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janne33

Vieras
Olen elänyt parisuhteessa nyt 7 vuotta.Asiat ovat alkaneet luisua tasaisesti huonompaan suuntaan noin 3v sitten. Tyttöystäväni alkoi valehdella ja pettää lupauksiaan satunnaisesti. Esim pyysi minua hakemaan häntä jostain juhlista, ja lupasi soittaaa kun aika olisi hyvä. Kellon tullessa paljon ja minun yrittäessäni soittaa, hän ei kuitenkaan vastannut puhelimeensa, eikä txt viesteihin. Kuulin hänestä seuraavana iltana kun hän tuli kotiin.
No nämä tuontyyppiset tapahtumat olivat satunaisia... pari vuotta sitten hän oli hankkinut itselleen toisen asunnon salaa. Kertoi siitä minulle 1/2 vuotta myöhemmin.pitkän työmatkan takia hän oli yöpynyt sisarellaan, oli selitys minulle eneen totuuden kertomista.
Noin vuosi sitten, hän lakkasi käyttämästä kihlasormusta, koska se ei kuulemma sovi enää käteen.(totta se kyllä on)
Puolustellaan nyt vähän tähän väliin, jos tuo on kuulostanut kovin pahalta tähän mennessä...
Meillä on yhteisiä harrastuksia, joissa on mukavaa. Tosin minä teen työt iiden eteen, hän korjaa "hedelmät". Makuuhuoneessa kaikki toimii loistavasti. Ja niinä harvoina hetkinä, kun enää nykyään näemme (viikonloppuisin) Kaikki tuntuu menevän hyvin.
soittelemme, ja juttelemme kuitenkin useasti päivittäin.

Viimeisen 6kk aikana olen alkanut pikkuhiljaa masentumaan. Minusta tuntuu, ettei mikään mitä hänen kanssaan sovin, enää toteudu.Esim yhteistä viikonloppua odotettuani ja saunaa perjantaina lämmittäessäni saan tekstiviestin. "en tule tänään, enkä koko viikonloppuna", kun kysyn selitystä, hän sanoo ettei hän osaa selittää ja sillä hyvä.
Nyt Jouluksi olimme sopineet menosta vanhemmilleni aatoksi, ja muun joulun ajan olimme sopineet viettävämme kahden. Nyt perjantaina Ihmettelin kun hänestä ei kuulunut työajan jälkeen mitään ja soitin hänelle, Hänellä oli paha tilanne, ja hän lupasi soittaa myöhemmin(joulukahvitilaisuus) kun aikaa kului, lähetin txt:n jossa kysyin aikataulua. Sain viestin että hänellä menee jonkin aikaa.Tunnin kuluttua yritin soittaa, kysyäkseni mikä tilanne on. Hän suuttui. Ja ilmoitti txt:nä ettei tule Jouluksi, vaan palaa tiistaina. Nyttemmin olemme soitelleet, ja sopineet riidan(johon mielestäni olen syytön)
Näemme ti iltana. Hän on taas luvannut minulle tulevaisuuteen uusia lupauksia, koskien mm uuttavuotta. Ja haluan uskoa niihin.
Rakastan ko ihmistä yli kaiken, ja olen yrittänyt keskustella näistä asioista hänen kanssaan. Keskustellessa, sovimme kaikkea kaunista mm. reilusta pelistä, ja siitä ettei mitään ole pakko tehdä, jos ei halua tulla tms, sen voi sanoa, eikä ole pakko valehdella...
Ja seuraavana päivänä mikään ei ole muuttunut. Kaikki hänen omat menonsa,tai ideansa kumoavat esim. 6kk aikaisemmin kanssani sovitut asiat...
Typerää asiassa on, että rakastan häntä niin paljon...
Sattuu vaan niin kipeästi kun sydäntä repii....

Ideat on loppu, tuleeko kenellekään mitään mieleen??

Luepa itse tekstisi ja totea: Sinulla ei ole mitään syytä riippua suhteessa, olkoonkin 7 vuotta kestänyt.
Ota uusi ote, unohda koko nainen ja anna tilaa uudelle, paremmalle rakkaudelle!

Ei valitettavasti, ole provo, eikä muukaan vitsi....
Alkaa vaan huumorintaju loppua...
On ollut aikaa miettiä koko viikonloppu asioita.
Tyhmähän mä olen, mutta huomenna pitäisi olla naamatusten keskustelu...
Saas katsoa kuinka nyt käy....
Ilmoitin kyllä hänelle tänään, että tälläisenä tämä ei jatku.
Jos noin käyttäytyisi ystäviä/kavereita kohtaan, ei niitä enää kuukauden päästä olisi yhtäkään....
On tuo pää vaan outo asia ja rakkaus vielä oudompi....

Vanha viisaus sanoo, että jos sanat ja teot ovat ristiriidassa, usko tekoja. Nainen kohtelee sinua huonosti.

Helppoa ei varmaan tule olemaan, mutta nyt sinun pitäisi pistää nainen selkä seinää vastsen. Joko käytös muuttuu tai on parempi erota. Matelemalla rakkauden nimissä naisen edessä menetät hänen kunnioituksensa ja se ajaa hänet jämäkämmän miehen syliin.

Joku tolkku on oltava toisen ihmisen nöyryytyksellekin!!!
Ei tuollainen nainen ansaitse sinua, eikä muuten ketään muutakaan.
Voithan yrittää kääntää suhteen suuntaa, mutta älä anna enää periksi.
Jos joku mies tekisi minulle tuollaista edes hetken...
Niin näkemiin, eikä enää tarvitsisi naamaansa näyttää.

ps. missäs muut naiset ovat, ei kommentteja näy???

Olen itse katsellut miehen katoamisia ja yöpoissaoloja, kunnes järki voitti. Mutta tuohan menee ihan överiksi, kun ei ole syytä edes, miksei viikonloppuna näe sinua. Miksi olet ihmisen kanssa, joka pitää sinua aivan pellenä?

Kuule maailma on täynnä tällaisia elämässä vähän epäonnistuneita naisia jotka eivät kuunaan käyttäydy tuollalailla. Voi olla että cv ei ole täysin tahraton mutta oppia on saatu senkin edestä. Minä ainakin kohtelen miestäni huomattavasti paremmin kuin sinun naisesi sinua. Pistä se muija ulkoruokintaan ja katsele ympärillesi:hyvälle miehelle on aina ottajia, eikä ne naisten vaatimukset ole mitenkään mahdottomia vaikka täällä jotkut miehet sellasta väittävät. kyllä hyvä mies kelpaa aina. Henk.koht en katselisi tuollaista käytöstä keltään edes 7 päivää...

olen aina luullut, että me naiset vain suostumme miesten höykkyytettäviksi, mutta näköjään se alistuminen onnistuu toisinkin päin ihan yhtä sukkelasti. olet liian kiltti ja se on koitunut jo kohtaloksesi. varo vaan, ettet vielä saa lasta tuollaisen naisen kanssa. lähde jo vetämään, eihän tuo mikään oikea suhde ole. hän ei kykene enempään ja jos sinä haluat enemmän, hän on väärä osoite. alitajuisesti haluakin näköjään, että sinua kohdellaan huonosti. koko ajan sattuu enemmän, mutta sinä vain siedät. mitä sanoisit ystävällesi, joka olisi samassa tilanteessa? nii-in, sitähän minäkin.

tuollaisesta suhteesta on vaikeaa päästää irti. Onko niin, ettei ole valmis kohtaamaan lopullista luopumisen kipua vai haluaako itseään kohdeltavan huonosti. Vai niin, ettei voi olettaa saavansa yhtään parempaa ihmissuhteiltaan. Oletko ollut ihmissuhteissa aina liian kiltti ja pyrkinyt miellyttämään? Nyt on aika lopettaa sellanen ja alkaa arvostaa itseään ja vaatimaan parempaa kohtelua. Sitä ei kukaan tee kuin sinä itse. Ryhdy ajattelemaan omaa parastasi, tuo nainen ei sitä näköjään sinulle suo.

Olen ollut liian naiivi, sen olen tiennyt jo pitkään.
Enkä todellakaan halua satuttaa itseäni enää enempää, menneissäkin on ihan liikaa..
...kun välittää jostain ihmisestä aivan liikaa, hänelle antaa kaiken anteeksi.
Vaikka menneet vain toistaa itseään, joku kumma syy saa uskomaan joka kerta lupauksiin....(vaikka epäilys iskee jo heti ne kuullessa)
Silti pettymys iskee joka kerta samalla lailla, vaikka järki huutaa,että enkös minä sanonut... *:o/

Kun nyt tiedät tuon ja olet saanut täällä vahvistusta asian suhteen, ala todellakin vahvistamaan itseäsi, äläkä suostu jatkossa suhteisiin, jossa toistuu tuo sama kuvio.
Jostain syystä sitä ajautuu samanlaisiin ihmissuhdekuvioihin, eikä ota entisistä opikseen. Kun opit yhden kerran sanomaan "ei" ja pidät puolesi, kiitä itseäsi. Se kannattaa. Tiedän kokemuksesta.

Lemppaa se akka pihalle ja hanki joku OIKEA nainen!
Et todellakaan ole ansainnut moista kohtelua. Mimmin päässä viiraa pahasti, kun ei tajua moisesta kaverista kiinni pitää. Tosin, sanontahan kuuluu, että elämä on, mutta silti voisit katsella jotain parempaa elämääsi. Aiemmassa viestissä oli jotain, että cv ei välttämättä ole tahraton, niin samanlaisia rakastavia naisia löytyy tästä maasta enemmänkin. Eli, lempaa se!

Aika uskomatonta tekstiä tuo AP:n juttu. Missä on naisen SINUA kohtaan osoittama mielenkiinto? Onko hän kiinnostunut sinusta, sinun tekemisistä ja haluaako hän nähdä vaivaa sinun vuoksesi? Milloin hän on yllättänyt sinut ja halunnut hemmotella sinua? Jos hän rakastaisi sinua, hän ei malttaisi pitää sormiaan erossa sinusta, vaan haluaisi viettää kaiken aikansa sinun kanssasi.

Jos naisesi ei petä sinua (mm. oma asunto), niin oikein muutakaan syytä käytökselle ei löydy. Mitäpä jos vaihteeksi SINÄ asettaisit rajat ja säännöt tekemisille eikä niin, että aina tehdään niin kuin HÄN haluaa? Uskoisin, että naisesi jopa pitää sinua tyhmänä, kun et tajua/halua tajuta todellista tilannetta, vaan hän pystyy juoksuttamaan sinua kuin pässiä narussa.

Minusta kuulostaa siltä, että suuri osa erossaolosta on sitä, että kaipaat häntä ja sitä, mitä hän ehkä joskus on ollut tai kaipaat sitä, mitä hän voisi halutessaan olla. Kohtaapa vaihteeksi todellisuus. Jos elämäsi perustuu kaipuuseen, et tule saamaan suhteesta jatkossa mitään, koska se tosielämä on joko odottamista tai naisen miellyttämistä.

Minusta sinä ansaitset tasa-arvoisen suhteen, jossa kumpikin haluaa toisen parasta. Nyt vain sinä annat ja nainen ottaa. Ehkä hän on tottunut olemaan prinsessana, jossa häntä palvotaan. Jos hän vielä kaiken lisäksi hyötyy sinusta taloudellisesti, niin eihän hänellä ole intoakaan lopettaa suhdetta kanssasi, koska hänen kaikki selityksetkin menevät läpi ja lakaiset kaikki ongelmat maton alle.

Suomessa on vaikka kuinka paljon naisia, jotka haluavat kiltin, rakastavan miehen. Miksi siis roikut suhteessa, joka menee koko ajan pahempaan suuntaan? Et saa vastauksia kysymyksiisi, vaan tiuskintaa ja syyttelyä. Entäpä, jos sinä tarvitset lohdutusta, välittämistä ja huolenpitoa? Nykyinen tyttöystäväsi ei kykene sinua auttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jopex:
Alkuperäinen kirjoittaja peenis:

Luepa itse tekstisi ja totea: Sinulla ei ole mitään syytä riippua suhteessa, olkoonkin 7 vuotta kestänyt.
Ota uusi ote, unohda koko nainen ja anna tilaa uudelle, paremmalle rakkaudelle!

[Ylläpito on moderoinut tätä viestiä.]

Anteeksi nyt vain, mutta mielestäni melko asiaton viesti...
No kaikilla on oikeus mielipiteeseen...
Mutta tietty suodatin olisi hyvä pitää, kun kirjoitellaan ihan asiasta.
Sinulla on varmasti syysi, minkä johdosta olet tuota mieltä naisista....
Pyytäisin sinua olemaan yleistämättä, sillä sinua mahdollisesti loukannut nainen lienee yksittäistapaus.(jos niin on edes tapahtunut)
Älä hyvä ihminen menetä uskoasi naisiin yksittäisen tapauksen johdosta....

Olen aivan samanlaisessa tilanteessa, mutta miesystäväni on vain se joka ei pidä lupauksiaan. Niin tuhannet kerrat olen joutunut pettymään ja kaiken tuon surkean kohtelun siedän vain siksi, kun rakastan häntä niin paljon. Tiedän aivan varmasti miltä sinusta tuntuu. Sinä jaksat ja siedät tahollasi tuota huonoa kohtelua aivan kuin minä omalla tahollani, niin kauan aikaa, että enää ei yksinkertaisesti ole mitään tunteitä. Ne vain loppuvat ja huomaamme, että heitimme monta hyvää vuotta hukkaan väärien ihmisten takia. Mutta, minkäs teet, rakkaus on sokea ja rakastunut ihminen tekee typeryyksiä. Koita jaksaa. En voi sinua neuvoa jättämään ja etsimään uuden,kun en kykene tekemään sitä itsekään.