Monimutkainen ihmissuhde..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttönen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttönen.

Vieras
Hei!
Seurustelin erään kaikin puolin ihanan miehen kanssa yli kaksi vuotta. Siinä välissä meille tuli ero hänen armeijaan menonsa ajaksi. Olimme kuitenkin koko ajan yhdessä esim. hänen lomansa ja seurustelimme kyllä tietyllä tasolla. Palasimme virallisesti yhteen kun hän pääsi armeijasta. Syksyllä muutimme samalla paikkakunnalle ja elämä vakiintui. Kuitenkinki ennen joulua hän jätti minut taas. Ja jälleen suhteemme on jatkunut samanlaisena kuin seurustellessamme, tosin näemme hieman harvemmin. Hän on sanonut, että olemme enemmän kuin ystäviä ja rakastaa minua, muttei niin että haluaisi seurustella nyt. Hän ei halua seurustella kanssani, ei halua sitoutua, mutta ei myöskään ole kenenkään muiden kanssa. Kun näemme meillä on erittäin hauskaa ja ihanaa yhdessä, mutta kun kysyn jotain tulevaisuudesta tai hänen tunteistaan, saan negatiivisia vastauksia. Hän sanoo,ettei halua tällä hetkellä seurustella kenenkään kanssa, mutta ei voi tietää muuttuuko hänen mielensä meidän suhteen jne. Minä rakastan häntä yli kaiken, kannattaako uskoa yhteiseen tulevaisuuteen?

Vaikuttaa siltä, että mies pitää sinusta mutta haluaa jättää ovet auki JOS vaikka löytyy parempi kuin sinä. Toisinsanoen olet varasuunnitelma jos ei parempaa tulekaan.

Itse nostaisin kytkintä ja en kertakaikkiaan voisi olla kenellekään toiseksi paras vaihtoehto.

Paljon mahdollista, mutta tätä käsitystä vastaan on se, että hän ei suostu lähtemään tyttöjen kanssa treffeille, jotka pyytävät häntä tapaamisiin. Hän on myös sanonut, että ei riskeeraa "meidän juttuja" ihan helposti kenenkään muiden takia. Mutta realistisesti sanoo, että aina on olemassa riski, että tapaa jonkun toisen..

oletko aivan varma ettei treffaile muita tyttöjä? mulle tuli kans heti mieleen kirjoituksestasi että sä oot ns hätävara, niin kauan kun jotain mukamas parempaa löytyy.. toivottavasti olen väärässä mutta mä kyllä lähtisin omille teilleni tai sitten pitäsin silmäni auki jos vaikka sattuisi "haaviin" jäämään sellainen mies joka olisi valmis siihen johonkin vakavampaankin suhteeseen jos sitä haetaan...=)

Kuulostaa siltä, että mies on vielä tosi nuori (alle 25v). Ei sen ikäiset yleensä halua vielä avoliittoa, perhettä ja vakiintumista, vaan nuoret miehet haluavat nauttia nuoruudesta, vapaudesta ja hauskanpidosta. Kyllä iso osa niistä nuorista miehistä rauhoittuu muutamassa vuodessa ja haluavat vakiintumista. Naiset tekevät ison virheen, jos he väkisin yrittävät esim. raskaaksi hankkiutumalla kesyttää miestä, joka ei ole vielä valmis vakiintumiseen. Siitä tulee vain isoja riitoja ja ennemmin tai myöhemmin miehellä alkaa taas menojalka vipattamaan.

Hei!
Kiitos vastauksistanne!
Myönnän, että tämä vaikuttaa juuri siltä, että olisin hätävara jne. Mutta tiedän hänen todellakin kieltäytyneen monista treffeistä, koska häntä ei kiinnosta tapailla ketään. Ei hän halua ketään muuta naista elämäänsä.( mussakin tarpeeksi kestämistä ;)) Ja eilen puhuttuamme, hän lupasi, että ei esim. mene sänkyyn kenenkään muun kanssa. (Ja tämä mies todellakin on sanansa mittainen, ja ei tee muutakuin sellaisia lupauksia joita voi pitää.) Tässä ei ole kyse siitä,että hän haluaisi muita naisia, ja pitäisi sitten mua varmana tapauksena. Ei ei. Hän haluaa vain säilyttää itsenäisyytensä, kuten "vierailija" sanoi. Häntä lainaten, hän haluaa lähteä tuosta vain vaikka kuukaudeksi thaimaaseen, ilman että kukaan voi siitä suuttua jne. Hänellä on niin paljon menoja, ja kavereita monella paikkakunnalla. Ja koulu ja muut projektit vietät hirveästi aikaa. (Mies kun ei osaa olla paikallaan!) Häntä ahdistaa se, että hänen olisi "pakko" nähdä mua, jos seurusteltaisiin. Nyt kun ei seurustella niin se on hänen "oma päätöksensä" tulla. Ei pakko. Hänelle riittää se pari kertaa viikossa kun nähdää ja ollaan toistemme luona yötä, hän on onnellinen niin. Ja hän tosiaan on alle 25, täytti juuri 22! Kannattaako odottaa sen pari vuotta kunnes hän on valmis samoihin asioihin kuin minä vai lähteä etsimään sitä jostain muualta? Mielelläni häntä kyllä odottelisin, koska kyllähän minäkin nautin meidän tapaamisistamme tällä hetkellä. En vain oikein tiedä mitä ajatella, ehkei pitäisi ajatella liikaa!

ei kannata tehdä mitään hätiköiden. jos sä vaan pystyt ja todellakin luotat siihen mieheen niin miksette antaisi ajan hoitaa rauhassa tehtävänsä. annat miehen reissailla ja mennä moikkaamaan niitä kavereitansa, mä en tosin ymmärrä että jos te seurustelisitte niin miksei hän siltikään voisi mennä niitä moikkaamaan. tai lähteä reissuun.
ei sen seurustelun tarvitse olla niin kauhea vakavaa jos sä pystyt olemaan myöskin samoilla linjoilla miehen kanssa. ei aleta puhumaan naimisiinmenosta tai lapsista vaan nauttisitte ihan toisistanne mutta molemmilla kuitenkin olisi se oma elämä.
mutta älä missään nimessä lähde sille tielle että sä jäät odotelemaan sitä kun hän ehtisi tai haluaisi nähdä sua niin silloin niin tehdään. et sä voi olla siellä odottamassa koko ajan että jos nyt kuitenkin... tee miehelle selväksi mitä sä haluat ja miten sä haluat, haluat olla hänen kanssaan mutta jos hänelle on tosi tärkeätä se että saa mennä miten haluaa, niin saa mennä mutta sama koskee myös sinua. sä saatat tuhlata elämäsi vain odotteluun jos sä lähdet sille linjalle että olet aina valmiina =)

Joo. Itse olen myös myöntymässä tuolle linjalle, että pidetään yhdessä hauskaa, kun hauskaa kerran on aina ollut ja on nyttenkin. Eiköhän aika hoida tehtävänsä. Mutta aion kuitenkin pitää silmät auki, ja samoista säännöistä kiinni kuin hänkin. Eihän mun odottelemiseni mitään kädet ristissä kotona istumista oisikaan. Elän elämääni samalla tavalla kuin ennenkin, pidän hauskaa ja juhlin. Mutta kuitenkin sydämeni kuuluu hänelle, sille en voine mitään! :) Ja mä en ymmärrä mitä olen hänelle tehnyt, kun hänen mielestään seurustellessa ei voi olla "vapaa menemään minne haluaa". Kai hän on itsekin sen verran konservatiivinen, että ajattelee, että suhteeseen sitoudutaan sitten kympillä tai ei ollenkaan. Eli minulta olisi kysyttävä mielipidettä joka asiaan. Ja hän ei ole koskaan kestänyt sitä, jos minulla on paha mieli hänen takiaan. Ehkä nyt on vain tosiaan annettava hänen touhuta ja katsoa mitä tuleman pitää, eihän tässä kaiketi peliä vielä ollenkaan ole menetetty?

Nyt sitä itsekunnioitusta kehiin!!! Tollanen suhde ei todellakaan tunnu tekevän sua onnelliseksi!!! Tuntuu varmaan tosipahalta olla hätävara ja "sitä parempaa ootellessa oleva tyyppi". Kundi tyytyväinen kun olemassa joku sunlainen helppo nakki johon lastinsa purkaa pari kertaa perviikko. Toi ei kundin puolelta sit oo rakkautta vaan omanapasuutta!!!! Kantsiskos nyt vähän katsoo peiliin ja funtsii et mitenkä sitä oikein haluukaan itseensä kohdeltavan!!!(ja miten itse itsees nyt kohtelet)

Siis hei. Hän haluaa suhteen, josta voi tosta noin vain lähteä kuukaudeksi vaikka Thaimaahaan. Olisitko valmis tälläiseen jos seurustelisitte vakituisesti? Jos tämä sulle käy niin kerro se hänelle. Jos taas olet sitä mieltä, ettei hän voi vapaasti liikkua ja hänen on pakko tavata sinua, niin sitten ehdottaisin että nostat kytkintä ja soittelette vaikka parin vuoden päästä uudestaan ja katselette onko teillä vielä silloin jotain yhteistä. Älä nyt vaan jää häntä odottamaan. Saatat itse jäädä silloin monesta hyvästä junasta pois. Kunnioita itseäsi =) Ei mieskään halua rinnalleen ihmistä joka on valmis lähes kaikkeen hänen takiaan. Kyllä rehti mies olisi kiinnostunut myös sinun unelmistasi ja haaveistasi!

Heippa tyttonen!

Tama vaikuttaa mielestani aarimmaisen tyypilliselta tilanteelta, eritoten nuoren miehen osalta. Miesta hirvittaa sitoutua taysin, ja nainen analysoi mietteissaan "mita tama tarkoittaa". Hyvin klassista (omassakin elamassani tapahtunutta) :)

Sinulle on jo "huudeltu" tassa ketjussa etta han kyseenalaistaa omia tunteitaan sinua kohtaan, eika ole turvallista sitoutua haneen jos han itsekin sanoo etta on mahdollista etta han tapaa toisen. Siina varmasti on osa totuuttakin.

Mutta, kukapa nuori mies ei ihmettelisi tunteitaan siina iassa, niin nuorena ei valttamatta osaa analysoida tunteitaan, ja hormonit, ideat, haaveet ja sitten ihan aidot tuneet toista kohtaan voivat hammentaa. Miehella ei ole kokemusta siita mita on olla suhteessa, sita mita han suhteelta haluaa, kehen rakastuu, jne, han ei valtamatta osaa lukea tilannetta niin, etta uskaltaisi antaa sinulle "lupauksen" siita etta on aina sinulle lasna, silla ilmeisesti todella valittaa tunteistasi, eika halua aiheuttaa mielipahaa sinulle.

Sina itse tiedat sisimmassasi mika on oikein: jos sinulle on, hanen puheistaan huolimatta, olo siita etta han rakastaa sinua, ja hanen kanssasi ollessasi voi todella hyvin, niin jatka vain suhdetta, anna hanelle tilaa ymmartaa omia tunteitaan.

Mita enemman annat miehellesi tilaa, naytat etta koko oma elamasi _ei_ riipu hanesta (vaan etta olet kontrollissa elamasi suhteen, ja osat _itse_ tehda itsestasi tyytyvaisen), mutta kuitenkin kun olet hanen kanssaan, olet taysilla ja "annat itsestasi" hanelle, sita viehattavammalta ja helpommalta se hanelle tuntuu olla kanssasi. Tama on myos hyva sinulle, silla mita enemman pidat huolta siita etta oma elamasi sujuu ilman hantakin, sen helpompi myos sinun on palata vain siihen jos jotakin ikavaa tapahtuisi teidan valillanne.

Jos sinua taas ahdistaa tietamatomyys ja sitoutumattomuus todella paljon, silloin sinun on parasta miettia suhteen lopettamista tai puhua siita.

Eli itse tiedat, mihin sinulla on valmiutta. Taalta kasin emme voi ennustaa miten suhteenne kehittyy, menetteko tulevaisuuessa naimisiin, vai "loytaako han toisen". Itse tiedat intuitiivisesti mita han tuntee sinua kohtaan, kuinka han on kanssasi, tuntuuko sinusta todella etta han valittaa/rakastaa sinua? silla jos niin on, on kyse vain miehille, eritoten nuorille sellaisilla, tyypillisesta, itsensa ja oman elamansa tietamattomyydesta ja arkuudesta sitoutua/tuottaa mielipaahaa kenellekaan.

Voit siis itse valita, otatko riskin siita etta menetat hanet, ja jatkat nyt, vai haluatko peraantya taman edessa. Se, millainen vaikutus talla kaikella on elamaasi ja hyvinvointiisi, kertoo sinulle vastauksen.

Kiitoksia kaikille monipuolisista vastauksista! :)

Meille on tosiaan käynyt näin ennenkin, eikä koskaan suhteeseemme ole kuulunut kolmansia osapuolia. Aloin pohtimaan, että ehkä tämä on meille tapa "uudistaa" suhdettamme, koska nyt taas hänkin on enemmän kuin innoissaan minusta, kun hetken olemme omillamme. Emme tosin seurustele, eikä sellaista nyt ole näköpiirissä, mutta "tapailu yksinoikeudella" riittää minulle! En itsekkään halua miettiä tulevaa niin vakavasti, tiedän mitä elämältä haluan, mutta niiden aika on vasta myöhemmin. Olenhan kohta vasta 20 vuotta! :) Mies on muuttunut erostamme lähtien koko ajan parempaan suuntaan, viime viikonlopulla hän sitten huomaamattaan kutsui minua tyttöystäväkseen ja muutenkin minusta tuntuu että löysimme toisemme uudestaa. Kyllä hänestä huomaa miten paljon hän välittää ja rakastaa. Eikai kaikkia asioita ole pakko tehdä niinkuin muut, ja toisen seurasta voi nauttia, jos ei kuitenkaan vielä halua tehdä elämää suurempia lupauksia. Mies haluaa katsoa päivän kerrallaan, nauttia nuoruudesta ja selvästikin viettää aikaa minun kanssani. En todellakaan ole hänelle mikään hätävara, koska me teemme yhdessä ihan kaikkea. Nyttenkin olemme lähdössä vesipuistoon yhdessä. Onko väärin jos hän ei ole valmis sitoutumaan ja lupaamaan ikuista rakkautta vielä? Eikö voisi vain pitää hauskaa ja katsoa mitä tuleman pitää?
:)

Mitäs sit tänne kirjoittelit ja kyselit, et kandeeko uskoo yhteiseen tulevaisuuteen!!!!!???
Totuus on aina kova pala!! Kyllä se siitä!! Itketään sit taas yhes ku kundi löytääkin sen oikeen jota rakastaa ja jonka kans ei tarvii empii et ollakko vai eikö olla!

Jos ap on hädintuskin parikymppinen ja poika 22, te olette tosi nuoria! Itse olen nyt 27 ja ehkä jossain tässä vaiheessa voin kuvitella alkavani vakiintumaan. En ikinä alle 25-vuotiaana olisi suostunut seurustelemaan vakavasti tai sitoutumaan! Minun vinkkini on: nauttikaa toistenne seurasta ja nuoruudesta, älkää turhaan ottako paineita lopullisesta sitoutumisesta :)