Olen ahdingossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samantha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Samantha

Vieras
Minulla on kolme pientä lasta ja mies lähti eilen. Oli jättänyt vain kirjeen pöydälle mihin oli raapustanut HYVÄSTI, ÄLÄ ODOTA TAKAISIN, EN TULE. TE PÄRJÄÄTTE KYLLÄ.
Nyt on tilanne se,että minulla ei ole rahaa yhtään ja lapsilisät tulee vasta 23 päivä. Mitä voin tehdä? AUTTAKAA!!

Onko lapsilla tilillä rahaa? Omassa jemmassa rahaa pahan päivän varalle? Isovanhemmat? Seurakunnalta ruokaseteliä?
Entä ruokaa kaapissa? Pakastimessa? Sosiaalitoimistoon yhteyttä....

Ei ole lapsilla tilejä ja itse maksoin juuri pinon laskuja ja piti elää miehen varoilla ja ostaa ruokaa. Eli olen pennitön. Soitin sosiallitoimistoon ja sieltä sanoivat,että kolmen kk päästä aikaisintaa on mahdollisuus saada mitään koska miehen tulot lasketaan mukaan. Eihänhän ole vielä muuttanut pois yhteisetä asunnostamme virallisesti.

[QUOTE="meeri";25858043]Myyt kaikki ukkos tavarat netti- tai facebookkirppareilla. Niistä yleensä porukka tulee noutamaan tavarat nopeesti ja saat rahaa.[/QUOTE]

Joo kaapistä löytyi yksi pari likaisia sukkia. Kaikki muu on yhteistä ja käytössä.

No sitten äkkiä ukon muuttoilmoitus kehiin ja paperihommiin ja sinne seurakuntaan yhteyttä!
Pienen pikavipin voisin itse ottaa jos olisin varma että pystyisin sen maksamaan.Mutta tuollaisessa tapauksessa kyllä kun ukko jättää kylmästi jopa muksutkin ilman rahaa turvautuisin vanhempiini ja ystäviini:)

hei, kyllä sosiaalitoimistolla on laillinen velvollisuus auttaa, jos näin on tapahtunut. MIehen tuloja ei lasketa jos mies ei ole siellä enää oikeasti ja hätätilassa autetaan samana päivänä ainakin lain mukaan. Siis soita uudestaan ja sano että tunnet oikeutesi, soita vaikka pomolle ja kerro tuo mainitsemasi tilanne, jos näin on käynyt.

laitappas sille äijälle viesti, että pikkasen nopeasti rahaa tilille. velvollisuudet perhettä kohtaan ei lopu vaikka lapun jättää pöydälle. isovanhemmilta vippaat rahaa. soitat vaikka miehen vanhemmille ja kerrot, millainen heidän poikansa on.

Mies on kuulemma köyhä eikä ole varaa meitä elättää. Itse en voi muuttoilmoitusta tehdä koska siihen tarvitaan pankkitunnukset, näin sanottiin Itellallta.
Soitan uudestaan sosiaalitoimistoon.
Miehen vanhemmille ei kannata paljon soitella. Asuvat missä lie bveneen alla spurguamssa. Sinne se meni varmaan mieskin. Olen niin vihainen,että en osaa olla edes tilanteesta surullinen mitenkään.

Jos sinulla on luottotiedot kunnossa, ota pikavippi. Yleensä olen niitä vastaan, mutta tuo on hätätilanne. Jos takaisin maksaminen on mahdotonta, pyydä apua vanhemmiltasi ja ystäviltäsi. Ja laita sille ukolle viesti, että ilman ruokaa on paha pärjätä, jumalauta! Kaikkia idiootteja sitä tähän maailmaan mahtuu :mad: Ja sinulle iso :hug:

siis, onko miehen vanhemmat ulkomaalaisia vai deeguja? ja jos olette miehen tuloilla elelleet, niin miten sen rahat on yhtäkkiä loppuneet? eikö sulla ole omaa tiliä? kai sulla pitäis jotain olla jemmassa, sekä rahaa, että ruokaa

Sain ajan sosiaalitoimistoon huomisaamulle. Tämä ihminen oli sitä mieltä,että tietenkin saan apua, että ei tiesä miksi aijemmin on minulle kerrottu toisin. Oli oikein huolehtivainen ja kyseli,että tarvitseeko medän miestä pelätä ja onko kaikki muuten hyvin ja pärjätäänkö huomiseen.
Kaikki mahdolliset paperit mukaan mtä vain saan haalittua tässä ajassa ja ei haittaa jos jotain puuttuu ne voi toimittaa kyllä jälkikäteenkin. Onneksi minulla on hyvässä järjestyksessä kaikki paperit.

Sinulle mdgd, ei aina voi varautua tällaiseen tialnteeeseen. Olen varmasti naiivi,mutta minulla ei ollut aavistustakaan siitä että mies oliis jättämässä meitä. En ole huomannut mitään. AInoa mikä miehessä on ollut niin on ollut jonkin verran viinaan menevä,mutta ei sekään ole ollut kuitenkaan mikään suuri ongelma.

Täys rapajuoppoja ne on vanhemmat siis. Itsellä on tilillä 20e. Itse maksoin laksuja omilla rahoilla ja miehen rahoilla piti elää muuten. On meillä ruokaa kaapissa,mutta ei siihen asti etttä lapsilisä olisi tullut.

Yhteistyössä