Olen älykäs nainen ja saan koko ajan kärsiä siitä.

• Viestiketjun aloittaja on
  • Ensimmäinen viesti
bepop
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Ja Mensa on yksi juttu, mikä ei älykkyydestä kerro mitn. Kertoo vaan tyhmyydestä ja tylsästä elämästä, kun pitää hakee henkseleille paukuteltavaa jollain palikkatestillä. rock on...
Ihmisten lokeroiminen tavalla tai toisella, ei ole kovinkaan rakentavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja bepop:
Ja Mensa on yksi juttu, mikä ei älykkyydestä kerro mitn. Kertoo vaan tyhmyydestä ja tylsästä elämästä, kun pitää hakee henkseleille paukuteltavaa jollain palikkatestillä. rock on...
Juu ei. Mut "älykkyydellä" paukuttelu o erittäin naurettavaa. Joo, mä osaan laskee, mut elävä elämä onki sit niin ja näin

Kertoopas. Tuo Plootu tuossa ylempänä puhuu ihan asiaa. Kyllä pitää OIKEASTI olla matemaattis-loogisesti älykäs Mensaan päästäkseen. Minä en Mensaan pääse ja kyllä se ihan oikeasti harmittaa. Kukapa ei haluaisi olla älykäs?

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Kertoopas. Tuo Plootu tuossa ylempänä puhuu ihan asiaa. Kyllä pitää OIKEASTI olla matemaattis-loogisesti älykäs Mensaan päästäkseen. Minä en Mensaan pääse ja kyllä se ihan oikeasti harmittaa. Kukapa ei haluaisi olla älykäs?
Ok. en väittele.
=)

vieras
Tämä on selvä provo, mutta silti tässä piilee totuuden siemen. Minä olen aina ihmetellyt, miten huippuälykkäät voivat olla onnettomia. Vai onko heidän älykkyytensä todellakin niin kapea-alaista, että he eivät osaa tehdä itseään onnelliseksi?

Mensan älykkyyteen ei kyllä paljoa vaadita, joka 50. kuuluu tuohon ryhmään mukaanlukien minä itse. Myönnän että itse olen juuri mensan rajalla, mutta silti on helppoa olla onnellinen kunhan vain opettelee tuntemaan itsensä. Kuitenkin olen huomannut, että paljon minua älykkäämmät ovat onnettomia eivätkä he osaa suunnata älykkyyttään oikein.

v
Mä oon vähän yksinkertainen, mutta siitä huolimatta mun moni ystävä on hyvin älykäs.
Ja kyllä ne joskus mulle nauraa :ashamed: mutta ne pitää mua hyvänä ja kilttinä ihmisenä.. ja totta puhuen mä mielummin olen vähän tyhmä ja hyvä sydäminen kuin älykäs ja kylmä.
kaikkea hyvää ap:lle, toivottavasti sinäkin löydät joskus onnen, se voi tulla vaikka niiden tyhmien ystävien mukana :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Minä en tahtonut Mensaan. Enkä tahdo edelleenkään. Älykäs voi olla ilman suljettua seuraa.

Non compos mentis
Se voi olla monelle helpotus, kun saa kuulla, mistä oma erilaisuus johtuu. Eikä kaikki mene vapaaehtoisesti moisiin testeihin, vaan joutuvat niihin muuta kautta. Jos ajatellaan kehitysvammaista ja tavallista tallaajaa, niin heidän välinen älykkyyeronsa on suunnilleen sama kuin Mensan alarajan ylittävän ja taviksen välinen ero. Niin eri tavalla sen maailman kokee. Minua pidettiinkin kehitysvammaisena tai ainakin pahasti jälkeenjääneenä lapsena, jonka takia minut testattiin. :/

bepop
Juu ei. Mut "älykkyydellä" paukuttelu o erittäin naurettavaa. Joo, mä osaan laskee, mut elävä elämä onki sit niin ja näin
Nää, jotka osaa laskea, elävät myös elävää elämää. Ovat osaamiselleen sopivassa työssä, mutta työ ei ole koko elämä. Yksinäisyys ei oo kivaa.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Älykkyyttä ei pitäisi käyttää tekosyynä muiden ihmisten halveksumiseen.
Ei tietenkään pitäisi. Sehän on potentiaalin tuhlaamista. Niiden, joille älyä on suotu runsaammin, tulisi kiitollisena käyttää "voimaansa" hyvään. Jokainen tehkööt työtä paremman huomisen puolesta kykyjensä mukaan. Näin ollen sitä suurempi työvelvollisuus, mitä enemmän potentiaalia.

muutama älykkyyden osa-alue:
Analyyttinen älykkyys, mikä tarkoittaa kykyä hankkia, vertailla ja arvioida tietoa.

Luova älykkyys taas sisältää kykyä yhdistellä uudenlaisella tavalla olemassa olevia tietoja tai tuoreiden ratkaisujen löytämistä ongelmiin.

Käytännöllinen älykkyys puolestaan on eräänlaista "kadunmiehen älykkyyttä": arkielämän tilanteista selviytymistä, sosiaalisten taitojen käyttöä ja kykyä soveltaa tietojaan käytännön elämän ongelmiin menestyksekkäästi

Nää, jotka osaa laskea, elävät myös elävää elämää. Ovat osaamiselleen sopivassa työssä, mutta työ ei ole koko elämä. Yksinäisyys ei oo kivaa.
Ei tarvi oilla tyhmä jos o fiksu. eix tää nyt ollut mensan rajat ylittäneeltä tarpeeksi tyhmästi sanottu?

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Älykkyyttä ei pitäisi käyttää tekosyynä muiden ihmisten halveksumiseen.
Ei tietenkään pitäisi. Sehän on potentiaalin tuhlaamista. Niiden, joille älyä on suotu runsaammin, tulisi kiitollisena käyttää "voimaansa" hyvään. Jokainen tehkööt työtä paremman huomisen puolesta kykyjensä mukaan. Näin ollen sitä suurempi työvelvollisuus, mitä enemmän potentiaalia.
Mutta toikin on kauheeta, että ois velvollisuus johonkin. Kyllä kai joku älykäskin voi haluta olla laiska. Mä oon sitä mieltä, että onnellisuus on enemmän yhteydessä siihen, osaako levätä, eikä siihen, onko tyhmä vai viisas. se älykkyys muuten tulee paremmin esiin tyypeillä, joilla on kovat suorituspaineet ja jotka on tosi ahkeria.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
On meitä muitakin. Miehissäkin on huippulahjakkaita, mutta eihän pelkkä äly kerro pariskunnan yhteensopivuudesta mitään. Yksin pärjää vähemmälläkin älyllä, myöskään yksinhuoltajalta ei vaadita tiettyä älykkyysosamäärää.

Myönnän olevani tietyllä tavalla henkisesti yksin. On minulla ystäviä, kavereita, tuttavia, mutta ei heistä kenenkään kanssa voi puhua kaikesta, mitä tunnen. Toisaalta osaan myös vaipua ajatuksiini ja näin en ole koskaan tylsistynyt, vaikka yksin olisinkin. Uskon siihen, että hieman yksinkertaiset voivat parhaiten nauttia elämästä. Kun ei ajattele liikaa, on vaan.
Minulla sama juttu :) Paitsi tuon viimeisen virkkeen osalta en ole samaa mieltä kanssasi. Itse olen itsetuntemuksen ja aktiivisen elämänhallinnan puolella.

Rukoilijasirkka
Mulla on yksi tosi älykäs miespuolinen kaveri, joka ei vissin sit välitä, etten keksi ruutia. :xmas: Ja nyt vanhemmiten se on oppinut olemaan näyttämättä sen, jos sanon jotain yksinkertaista. ;)

Yhteistyössä