Oksettavaa! 5-vuotiaalla petivaatteet pissassa joka yö, vaippa on vieläkin

  • Viestiketjun aloittaja alkaa usko loppumaan
  • Ensimmäinen viesti
alkaa usko loppumaan
Peitto ja petari pestiin viikko sitten, taas oli haju sitä luokkaa että meinasin yökätä. Miten voi olla mahdollista, että tuo lapsi pissaa niin paljon että vaipastakin tulee jatkuvasti läpi?? Osaisiko joku neuvoa vaippamerkin, joka pitää ne pissat? Kokeiltu on mm. Libero, Muumi, Euroshopper, Dry Nights...lähes kaikki n. 20kg asti olevat vaipat.

Neuvolassa puhuttiin hälytinpatjasta tms., mutta niihinkin on jonoa ja pitäisi löytää jokin keino edes siksi ajaksi...iltaa vasten ei juoda tai syödä kamalasti, pissalla käydään jne. ja viimeksi viime kuussa kokeiltiin olla viisi yötä ilman vaippaa, tuloksetta.
 
Jhjh
Mun lapseni pissaa satunnaisesti yöllä sänkyynsä. Vaippaa ei ollut ehkä puoleen vuoteen, mutta noin kerran viikossa sänky kastuu. Päivällä housut kastuvat vieläkin useammin. :(

Mä olen laittanut säänkyyn koko patjan peittävän PUL-kankaan. Eli tämä on kestovaipoissa käytettävä kosteussuojakangas. Kangas on siis laminointipuoli ylöspäin ja kuvapuoli patjaan päin. Tämän päällä on kylpypyyhe kaksinkerroin ja siinä päällä lakana. Tuo PUL on siitä hyvä, ettei sitä tarvitse aina pestä, vaikka se kastuisikin. En ole varmaan kertaakaan pessyt, vaikka kymmenisen kertaa on kastunut. Pyykkiin menevät vain kastuneet pyyhkeet ja patja pysyy kuivana.

Vaippaneuvoja en osaa antaa.
 
Anteeksi
Anteeks et tartun tähän mut siis etkö sä kato joka aamu onko sänky pissassa? Pitääkö lapsen mennä nukkumaan mahdollisesti pissaiseen sänkyyn :( murheellista.
Mut asiaan. Ton ikäisellä puhutaan yökastelusta ja siihen on lääkkeet! Lekurin pakeille! Tai sitten ei vaan herää pissahätään. Vie yöllä pissalle. Ja miten kotiolot? Onko tapahtunu jotain,oireileeko jotain? Onko allerginen jollekin?
 
alkaa usko loppumaan
Ei herää vessahätään ja nukkuu sikeästi muutenkin, aiemmin oli nukahtamisvaivoja jonka vuoksi en mielelläni lähtisi yöllä herättelemään vessaan.

Joo, kuvittelin että vaihto parempaan yövaippaan olisi riittänyt sen verran että ainakaan peitto ei haisisi kuselle- vaan silti se haisee. Pesen heti huomenna, mutta kuten sanoin, joku ratkaisu pitää löytyä koska ei noita voi jatkuvasti pestäkään...

Lapsella on vähän erikoisia oireita ollut aina. Mm. ticsejä, puhe jää jumiin tavuihin (ei varsinaista änkytystä kuitenkaan) jne. Ollaan käyty tutkimuksissa ja kohta tavataan neurologi, saas sitten nähdä...perheessä ei ole tapahtunut mitään muutoksia.
 
Jhjh
No nyt vasta muistankin, että onhan niitä olemassa imukykyisempiäkin vaippoja. Nimittäin nämä vanhuksilla käytettävät Tenan tai Molicaren ? valmistamat vaipat. Taitavat kyllä olla melko hintavia. Toivottavasti ongelma helpottaa pian.
 
Se 'lääke' ei auttanut mun lapsella.
Hyvin satunnaista on auttamiskyky ja hemmetin kallista hyötyyn nähden.

Sehän ei ole lääke, se vain antaa yhden kuivan yön kerrallaan, jos toimii.

Perussairautensa vuoksi saa onneksi vaipat kotisairaanhoidon tarvikejakelusta. 3. luokkalainen.... :|

Lapsi oli jo kerran kuiva, ennen kolmea ikävuottaan, mutta jokin sai aikaan tämän. On tutkittu kuvaten ja ultraten, pissakokein tms.
Ja perheolot on todettu sopiviksi :kieh:
 
Mitä jos ostas useamman peiton ja petarin,ja pyöräyttäs useammin koneessa? Meillä yksi lapsista on ollut yökastelija,ja oppi yökuivaksi vasta juuri ennen 7v synttäreitään. Kunnon kosteussuoja patjan päälle,sen päälle petari ja lakana ja sit vaan tarpeeks monta peittoa jotta ehtii pestä...Kun useammin pesee ei tarvi pisintä pesuohjelmaa jyrätä läpi.
 
Meilläkin oli kuopuksella yökastelua... taisi loppua 7-8 vuotiaana. Tiedän siis tarkkaan miltä susta tuntuu. Se johtuu usein kehittymättömästä hormonierityksestä (vasopressiini), joka vähentää yöllistä virtsaneritystä. Sitä hoidetaan tuolla hälytinpatjasysteemillä tai sitten Minirin-lääkityksellä, joka sisältää vasopressiinin synteettistä vastinetta desmopressiinia, jolla siis aikaansaadaan virtsanerityksen väheneminen. Meillä Minirin auttoi merkittävästi sängyn kuivana pysymiseen siinä vaiheessa, kun oman hormonierityksen käynnistyminen alkoi. Mä suosittelisin ainakin kokeilemaan tuota lääkitystä.

Kastelu ei ole lapsen syytä, hän ei voi sille mitään. Ymmärtävää asennetta ja voimia toivon teille kovasti!
 
"vieras"
Ei herää vessahätään ja nukkuu sikeästi muutenkin, aiemmin oli nukahtamisvaivoja jonka vuoksi en mielelläni lähtisi yöllä herättelemään vessaan.
Ei varmaankaan herää itse, vaan häntä herätetään hiukan ja kävelytetään puolinukuksissa vessaan. Yrittäisin kuitenkin KOKEILEMAAN muutamana yönä. Hän saattaa oppia heräämään pissahätään!
 
mä...
Ns. kroonikkovaippoja voisi laittaa lakanan alle. Ovat sellaisia imukykyisiä liinoja, joita käytetään esim. vanhuksilla. Samantapaisia on nyt koiranpennuille, mitkä levitetään ja jotka imevät. Sama kai se on, kenelle tai mille se on tarkoitettu, jos siitä apua on.
 
miekin
Meillä ei ollut siksi että sen muovitetun froteen päällä on tolkuttoman kuuma nukkua vaikka oliskin lakana välissä.
??? Miten se kuumuus ilmenee? Siis meillä oli poika 6v astiin yökastelija, erittäin lämminverinen ja hikoileva tapaus. Ja hän ei ikinä valittanut, että se froteemuovi olisi jotenkin todella kuuma. Ja jos se lakanan aolla tuntuu pahalle, niin vaikka petari päälle. Toki, petaria joutuu pesemään useasti, mutta se ei ole nyt kovin vaikea homma (jos siis sattuu olemanaa isohko kone ja vaikka kuivausrumpu).

Meilläkin poika pissasi paljon, mutta kyllä noi dry nightsit pitivät yleensä pintaansa. Kokeile niistä sitä isompaa kokoa, olisiko imukykyisempi? Vai onko sitten jo muuten niin isonkokoinen vaippa, että falskaa jo lahkeista? (jos asut pk-seudulla, niin minulla olisi muutama noita isompia poikien dry nightseja, jos haluat kokeilun vuoksi).

Lisäksi, yksityiset lääkäriasemta vuokravat kanssa noita hälytinlaitteita, jospa saisit sitä kautta nopeammin? Meillä se hälytinpatja auttoi :)
 
"Rudebox"
Aika jännä asenne... :(

Mutta asiaan. Meillä tyttö pissasi paljon öisin, ja oli vielä vaippa 6- vuotiaana. Kun tiesin että neuvola aikoo tyrkyttää sille lääkkeitä, vein hänet akupunktioon. Kaksi hoitoa 'a 10 min ja ongelma on poissa. Suosittelen lämpimästi.
 
[QUOTE="Rudebox";27071333]Aika jännä asenne... :(

Mutta asiaan. Meillä tyttö pissasi paljon öisin, ja oli vielä vaippa 6- vuotiaana. Kun tiesin että neuvola aikoo tyrkyttää sille lääkkeitä, vein hänet akupunktioon. Kaksi hoitoa 'a 10 min ja ongelma on poissa. Suosittelen lämpimästi.[/QUOTE]


OoooOO! :flower:

Minä, ituhippien ituhippi, en ole edes tajunnut ajatella tuota vaihtoehtoa!
Ja käytin tyttöä siinä jalkapohjahieronnassakin pienenä....
 
alkaa usko loppumaan
Kiitos vastauksista. Ja mitään "jännää" asenteessani ei ole, se nyt vaan on fakta että kusi haisee eikä se ole hauskaa että sänky on päivittäin pissassa. En moiti lasta, miksi niin tekisin? Tämä on aikuisten palsta, tänne kirjoitan asioista niiden oikeilla nimillä. Se ei tarkoita, että lapselleni puhuisin samaan tapaan.
 

Yhteistyössä