"vieras"
Aika rumasti kyllä lapsestasi puhut.Lapsi ei sille asialle mitään voi ja en tiedä ketään lasta joka haisisi "kuselle",kamalaa tekstiä....
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27071356:OoooOO! :flower:
Minä, ituhippien ituhippi, en ole edes tajunnut ajatella tuota vaihtoehtoa!
Ja käytin tyttöä siinä jalkapohjahieronnassakin pienenä....
Oon joskus itekin kokeillut. Hiostaa ihan kauheesti.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27071223::O Meillä ei ole moitittu, eikä tenava ole hikinen herättyään.
Itseä epäilytti, mutta kai niitäkin on erilaisia- tai lapset nyt ainakin ovat erilaisia.
Varmaan yksilöllistä. Olen itse käyttänyt froteeta imetysaikoina enkä huomannut ongelmia. Hyvin vähän hikoilen muutenkaan.Oon joskus itekin kokeillut. Hiostaa ihan kauheesti.
Sinä et koskaan saisi näyttää "oksettavuutta" lapselle.Peitto ja petari pestiin viikko sitten, taas oli haju sitä luokkaa että meinasin yökätä. Miten voi olla mahdollista, että tuo lapsi pissaa niin paljon että vaipastakin tulee jatkuvasti läpi?? Osaisiko joku neuvoa vaippamerkin, joka pitää ne pissat? Kokeiltu on mm. Libero, Muumi, Euroshopper, Dry Nights...lähes kaikki n. 20kg asti olevat vaipat.
Neuvolassa puhuttiin hälytinpatjasta tms., mutta niihinkin on jonoa ja pitäisi löytää jokin keino edes siksi ajaksi...iltaa vasten ei juoda tai syödä kamalasti, pissalla käydään jne. ja viimeksi viime kuussa kokeiltiin olla viisi yötä ilman vaippaa, tuloksetta.
Mut ootko kokeillut aikuisena vai lapsena?Oon joskus itekin kokeillut. Hiostaa ihan kauheesti.
Muoks: tarkoitin siis nimenomaan sitä että muovitettu frotee olisi ainoastaan lakanan alla. Eihän se toki hiosta jos siinä päällä on vielä petari+lakana.
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27071800::hug:
Meillä 13-vuotias kastelija ja muut oppineet yökuiviksi vasta 3-6 vuotiaina, eli kokemusta löytyy! Sängyssä on patja, jonka päällä 200cm x 90cm muovitettu frotee ja sen päällä ohut petauspatja jossa kumilenksut nurkissa, ja sitten lakana. Kaapissa 2 varafroteeta, 2 varapetauspatjaa ja 2 tyynyä ja 2 peittoa. Aina vaihdan froteeta myöten kaikki jos kastuu vähänkin, eikä ole petauspatjakaan kärsinyt vaikka on pesty kymmeniä tai satoja kertoja. Uuden saa Jyskin tarjouksista aina muistaakseni n, parillakympillä.
Vaipoista: Liberon night comfort 35-50kg pitää 16 kiloisella pojalla, 50 kiloisella naisella ja 60 kiloisella pojalla. En vain vaadi 13 vuotiaan pitävän jos alle puolet viikon öistä kastelee, pesen mielummin sitten pyykit kun vaippa hävettää.
Lähes esiteini-ikäinen vaipoissa? Mahtaako olla koulukiusattu?Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27071098:Perussairautensa vuoksi saa onneksi vaipat kotisairaanhoidon tarvikejakelusta. 3. luokkalainen.... :|
Kyllä tiedän valvomisista ihan tarpeeksi usean lapseni kohdalta.Siksi neuvoin kokeilemaan jos kyllästyy pesuralliin. Eihän sitä tiedä alkaako uniongelma uudelleen.Eikös ap sanonut, että heidän lapsellaan on nukahtamisongelmia? Vai luinko ihan omiani? Voi tapahtua sitä kamalaa, että lapsi valvoo kaiken yötä. Sopii kokeilla itse valvomista, jos ei muuten ymmärrä, miltä se tuntuu...